به منظور جلوگيري از نفوذ عقايد مختلف در سرزمينهاي وابسته به انگليس در سال 1947 يكي از مديران اطلاعاتي انگليس، برنامه تبليغات تهاجمي را به دولت ارائه داد.
وي پيشنهاد كرد كه براي انجام جنگ تبليغات تهاجمي، يك اداره خاص تشكيل شود و براي مخفي نمودن وجود آن، بودجه لازمه از محل بودجه سري دولت تامين گردد. اداره جديد يعني "اداره مطالعات و پژوهشها " (IMP) دو هدف اصلي را تعقيب مينمود كه يكي از آنها تهيه تبليغات به اصطلاح خاكستري براي استفاده در خارج از كشور بود. اين نوع تبليغات دروغهاي مستقيمي در برنداشتند ولي به دلخواه واقعيتهايي كه در آن گنجانده شده بودند،دستكاري ميشدند. اين تبليغات خاكستري متوجه كمونيزم يا هر مخالف ديگر سياست انگليس ميشد.