عنوان خبر:برخي بزرگان استفاده از رانت را براي فرزندانشان مجاز دانستند
چهارشنبه 15 دي 1389 - 21:50:56


وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: برخي بزرگان و خواص مملكت پسنديدند كه فرزندانشان فوق مردم عادي امتيازخواري كنند و اجازه استفاده از رانت را به آنها دادند.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، محمدحسين صفارهرندي شامگاه سه‌شنبه در همايش فتنه و بصيرت در گرگان اظهار داشت: زنان و فرزندان مردم عادي با كمترين توقع زندگي مي‌كنند ولي برخي افراد، توقعات فراوان زنان و فرزندانشانشان، آنها را به جهنم مي‌برد.
وي گفت: چه پدرهايي كه به خاطر پسرهاي نازپرورده شان خراب شدند و سابقه نوراني و خوب آنها در جريان جانبازي بر سر نهال انقلاب به هدر رفت. صفارهرندي اضافه كرد: تعلقات دنيوي توده مردم از اين جنس نيست زيرا توده مردم فرصت‌هايي ندارند كه فرزندانشان در آن فرصت‌ها مانور دهند.
وي با ذكر خاطره اي از امام (ره) خاطرنشان كرد: زماني كه بني‌صدر گفت كه مي‌خواهم حاج احمدآقا را به عنوان نخست وزير خود معرفي كنم امام با جديت اعلام كردند كه احمد پيش من مي‌ماند و به من خدمت مي‌كند.
مشاور فرهنگي فرمانده كل سپاه پاسداران افزود: همچنين رهبر معظم انقلاب نيز به فرزندان خود اعلام كردند كه اگر روزي هوس كرديد به دنبال فعاليت اقتصادي برويد من مانع شما نمي‌شوم اما آن روز نام من نبايد روي شما باشد و هيچ تعلقي نبايد به من داشته باشيد.
صفارهرندي تصريح كرد: در چنين شرايطي و با وجود چنين الگوهايي در جامعه اسلامي، چه طور برخي بزرگان مانع فرزندانشان كه فعاليت‌هاي غيرمجاز مي كردند، نشدند.
وي ادامه داد: چه طور اين خواص به فرزندانشان اجازه دادند كه از رانت وابستگي به پدرانشان و شخصيت‌هاي انقلاب سوءاستفاده كنند تا وقتي كارنامه ناپاك آنها برملا شد، نام آن بزرگان هم به قبح عمل آنها آلوده شود.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به برخي از علل عقب ماندن برخي خواص از عوام در جريان اتفاقات بعد از انتخابات رياست جمهوري سال گذشته اظهار داشت: برخي خواص حاضر نشدند، تحليل‌هاي كليشه‌اي خود را به نفع حقيقت كنار بگذارند و چشم خود را بر روي حقيقت بستند.
وي با بيان اينكه گاهي دانش و علم بدون بصيرت، حجاب خواص مي‌شود، اضافه كرد: آنها تصور مي‌كردند كه به دليل بالاتر بودن سطح سواد، تحليل‌ها و تفسيرهاي منطقي‌تري از شرايط دارند كه گذشت زمان خلاف اين امر را به اثبات رساند.
صفارهرندي با بيان اينكه اين عده از توده مردم عقب ماندند، گفت: اين عده بزرگ‌ترين ضربه را در وجدان خويش دريافت كردند چون با عملكرد خود فرصت‌هاي مملكت را سوزاندند و به بخش‌هاي مختلف مملكت خيانت كردند.
وي با اشاره به اين كه بسياري از مردم به دليل همين خيانت‌ها در انتظار محاكمه سران فتنه هستند، تصريح كرد: دادگاه، محاكمه اين افراد را در زماني خاص كه مصلحت جامعه نيز در خطر قرار نگيرد، انجام مي‌دهد.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: افكار عمومي امروز از آنها سوال مي‌كند، شما كه دم از قانونگرايي مي‌زديد چرا براي استيفاي حق به اصطلاح ضايع شده خودتان از راه قانوني اقدام نكرديد.
مشاور فرهنگي فرمانده كل سپاه پاسداران در پايان با بيان اينكه حتي توده مردم مي‌دانستند كه وقتي گروه‌هاي مثلاً نجات بخش بيگانگان به كشورهاي همسايه وارد شده بودند چه اتفاقاتي براي مردم آن كشورها رخ داد اما برخي خواص به سبب تعلقات و وابستگي‌هاي دنيوي اين حقايق را نمي‌ديدند خاطرنشان كرد: برخي خواص بي‌بصيرت نفهميدند كه اگرچه آمريكايي‌ها علامت حمايت از آنها را نشان داده‌اند، اما نخستين كار آنها در صورت استيلاي احتمالي بر كشور، اعدام همين افراد است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1000.html )