عنوان خبر:فتنه نفس‌هاي آخر را مي‌كشد
چهارشنبه 15 دي 1389 - 21:54:57


مشاور فرهنگي فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: جريان موسوم به فتنه افسرده شده و نفس‌هاي آخر را مي‌كشد.



به گزارش خبرنگار فارس از گرگان، محمد حسين صفار هرندي صبح امروز در جمع بسيجيان گرگان اظهار داشت: جريان اصولگرا از ابتداي انقلاب مديريت جدي در كشور در دست نداشت و از مجلس هفتم بود كه مقدرات كشور تا حدودي به دست جريان اصولگرا افتاد.
وي با اشاره به اينكه جريان موسوم به فتنه افسرده شده و آخرين نفس‌هاي خود را تجربه مي‌كند، ادامه داد: با اين وجود شناخت مفهوم فتنه و راه‌هاي مواجهه با فتنه‌ها در دستور كار جامعه قرار دارد.
صفارهرندي افزود: اين مساله نيز از فهم و بصيرت جامعه انقلابي ما سرچشمه مي‌گيرد كه مي‌داند فتنه‌ها تمامي نداشته و همواره شاهد افت و خيزهايي در مسير انقلاب بوده‌ايم.
وي اظهار داشت: البته گاه اين هيجانات بالا گرفته و پيچيدگي تهاجم دشمن را بيشتر حس كرده‌ايم.
به گفته صفارهرندي محيط فتنه محيط آزمايش است و اگر خدا انسان‌ها را به آزمايش سخت دچار مي‌كند براي سنجش ميزان خلوص و صداقت بندگان است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم تاكيد كرد: در برابر فتنه ما دست بسته نيستيم و به موازان پيچيده‌تر شدن فتنه‌ها ما نيز امكان پيچيده‌تر شدن داريم و در برابر اين امور توصيه شده‌ايم به پناه بردن به خدا و كمك گرفتن از بصيرت و فقط كساني در برابر فتنه دوام مي‌آورند كه خود را به صبر و بصيرت تجهيز كرده باشند.
وي افزود: سال گذشته سال محك خوردن تعبد و بصيرت افراد بود و بدون ترديد در اين وادي، توده مردم و ملت از نقطه آغاز اين امتحان كه برگزاري انتخابات بود و 40 ميليون نفر وارد اين عرصه شدند تا پايان آن كه 9 دي محسوب مي شد، سرافراز و سربلند بيرون آمدند.
مشاور فرهنگي فرمانده كل سپاه پاسداران ادامه داد: طبيعي است كه از هر انتخابات يك نفر برنده مي‌شود و بقيه بايد به انتظار فرصت ديگر بنشينند؛ چه بسا فرد به ظاهر باخته امروز پيروز امتحان ديگر باشد.
صفارهرندي گفت: مردم خوب وارد شدند و برخي از كساني كه از آنها انتظار مي‌رفت راهنماي مردم باشند دچار مشكل شدند و خطاي در براورد و موضع‌گيري آنها را به شرايطي رساند كه برخي از آنها متوجه نشدند عاقبت كار به كجا خواهد رسيد.
وي اضافه كرد: چه شد كه برخي خواص در فهم مسائل از مردم عقب ماندند و چطور برخي افراد چشمانشان را روي فهم واقعيات بستند و وارد دوري شدند كه نتيجه آن قبل از انتخابات قابل حدس زدن بود.
وي افزود: برآورد برخي از چهره‌هاي شاخص دوم‌خرداد و سبزها مانند خاتمي اين بود كه اين انتخابات را نمي‌برند و رئيس جمهور فعلي رئيس جمهور آينده نيز خواهد بود.
وي افزود: خاتمي با همين استدلال وارد عرصه انتخابات نشد و با وجود اصرار طرفدارانش از قبول اين امر طفره رفت و وقتي با تشر و عتاب رفقا و هم حزبي هاي خود مواجه شد ورود خود را مشروط به نبودن فرد ديگر كرد. اين در حالي بود كه رفقاي خاتمي گفتند كه موسوي و كروبي شانس راي آوردن ندارند و ما مي خواهيم تو گزينه ما باشي اما خاتمي چون باور داشت كه در انتخابات شكست مي‌خورد وارد عرصه نشد.
وي اظهار داشت: خاتمي مي دانست رئيس جمهوري كه از شاخص‌هاي متفاوتي نسبت به قبلي‌ها برخوردار بود و توانسته تصويري از عملكرد دولت را در چشم مردم آشكار كند حتما راي مي‌آورد چون مردم صلاح خود را در ادامه كار اين دولت مي‌دانند.
صفارهرندي اظهار داشت: در نظر سنجي‌هاي خودشان هم معلوم بود كه احمدي‌نژاد جلوتر از موسوي و كروبي است. اما كساني كه نگاه محصور در علايق حزبي داشتند نمي خواستند اين واقعيت را بپذيرند و مي‌گفتند كه اين فضا را با تبليغات بايد تغيير داد.
وي افزود: اين افراد بعدها در ارزيابي‌هاي خود وقتي اين واقعيت را ديدند، گفتند كه اشتباهشان در اين بوده كه از جريان محروم جامعه كه دلبستگي به دولت داشتند غافل شده‌اند و بايد با آنها ارتباط برقرار مي‌كردند.
به گفته وي مردم مي ديدند كه از ابتداي انقلاب تا ابتداي شروع دولت نهم ميزان راه روستايي احداث شده 8 هزار كيلومتر بود و تنها در دولت نهم 21هزار كيلومتر راه روستايي در كشور احداث شد.
وي با انتقاد از اينكه برخي از خواص نمي‌خواستند عملكرد دولت را مشاهده كنند، ادامه داد: اين خواص فقط نقطه ضعف‌ها را مي ديدند و كاري به نقاط قوت دولت نداشتند.
وي افزود: كساني تصويري را از دولت ارائه مي‌دادند كه گويي مجموعه‌ بي‌سواد است و بدون تعقل كار مي كند اما كسي بايد از اين افراد سوال كند كه چگونه دولتي اين ميزان ظرفيت دارد كه يك مشت بي‌سواد و خرافاني دور هم جمع شوند اما رونقي كه از سر پنجه اينها ساخته شده از شما بيشتر است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1003.html )