عنوان خبر:گسترده ترين شبكه نظارتي در كشور، نظارت همگاني
چهارشنبه 15 دي 1389 - 21:56:04


استاندار گلستان گفت: امروزه گسترده ترين شبكه نظارتي در كشور، نظارت همگاني است و ‌اين نوع نظارت در واقع اثرگذارترين و كم هزينه ترين نظارت ها در كشور محسوب مي شود.



به گرارش ايرنا، 'جواد قناعت' روز چهارشنبه در همايش ارتقاي سلامت نظام اداري استان گلستان افزود: بايد با بهره گيري و استفاده از تمام توان و امكانات خود بخصوص امكانات رسانه اي، نظارت همگاني را به يك فرهنگ در جامعه تبديل نماييم.
وي ادامه داد:‌ اگر اين مهم در كشور ما حاصل شود، تمام تهديدها و چالش هاي پيش رو تبديل به فرصت مي شود و زمينه را براي رشد، توسعه، پيشرفت و ترقي كشور فراهم مي كند.
استاندار گلستان در ادامه گفت:‌ البته اين گونه نظارت ها بايد مستمر و دائمي باشد تا بازخورد آن را در بهبود سلامت اداري ببينيم.
وي سپس به برگزاري اين جلسه اشاره كرد و گفت: اين همايش ها بهترين فرصت است تا بتوانيم شاهد ارتقاي سلامت نظام اداري در استان و شهرستان ها باشيم.
قناعت با اشاره به فوايد اين همايش ها افزود: تعامل بين دستگاه هاي نظارتي كه باعث افزايش ضريب سلامت اداري مي شود، از مهمترين فوايد اين همايش است.
به گفته وي، ما امروز در كنار نظارت همگاني، يك نوع نظارت ديگر به نام، 'خود نظارتي' در جامعه داريم كه اگر بتوانيم آن را به خوبي اجرا نماييم و در بين آحاد جامعه، مديران و مسئولان نهادينه كنيم، بسياري از هزينه ها و آسيب ها تبديل به فرصت خواهد شد.
وي اظهار داشت: امروز نقش نظارتي در دستگاه ها، نقش پيشگيرانه است و با تعامل مي توان نقش بيشتر و بهتري را ايفا كرد.
وي با بيان اين كه هزينه خودنظارتي كه در واقع كاري پيشگيرانه است، از هزينه رفع مشكل كمتر است، يادآور شد: به هر ميزان اين نقش گسترده تر شود، سلامت در دستگاه هاي اجرايي پررنگتر خواهد شد.
قناعت با اشاره به اين كه پاسخگويي مديران در دولت نهم و دهم، به مراتب بهتر از گذشته شده، گفت: مديران دستگاه هاي اجرايي در قبال عملكرد خود پاسخگو هستند و پاسخگويي بخشي از وظيفه مديران است.
استاندار گلستان افزود: مسئوليت پذيري در يك دستگاه، يعني اين كه نظام اداري آن دستگاه سالم باشد و هر چه اين نظام سالمتر باشد، مسئوليت پذيري پررنگتر خواهد شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1004.html )