عنوان خبر:وحدت شيعه و سني در گلستان يك الگو است
چهارشنبه 15 دي 1389 - 21:57:08


نماينده ولي فقيه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت : بسياري از بزرگان وقتي وارد استان گلستان مي شوند مي گويند وحدت شيعه و سني در استان براي كشور و جهان اسلام يك الگو است.



آيت الله 'سيد كاظم نورمفيدي' روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا در مورد تعامل و رابطه اهل سنت و شعيان در استان گلستان اظهار داشت: بايد بگويم كه استان گلستان امروز از بهترين استان‌هاي سني‌نشين كشور است. ما امروز در كنار برادران اهل سنت‌ خود، خيلي خوب و براحتي زندگي مي‌كنيم و روابط خوبي ميان ما برقرار است.
وي ادامه داد: در دوران 30 ساله بعد از انقلاب روي اين مسائل كار شده است. ما فراز و نشيب‌هاي بسياري را پشت سر گذاشته‌ايم و در هر برهه، مردم از نظام صداقت ديده‌اند،
وي افزود: صداقت خيلي مي‌تواند مؤثر باشد و اصل بسيار مهمي است. همواره بناي نظام جمهوري اسلامي به عنوان نظامي با مذهب رسمي شيعي با برادران اهل سنت خود بر اصل صداقت و راستگويي بوده و اين اثر خود را گذاشته است و بحمدالله ميوه و ثمره اين صداقت را، در آرامش كاملي كه در سطح استان برقرار است، مي‌توان مشاهده كرد.
نماينده ولي فقيه در گلستان در بخش ديگري از اين مصاحبه در پاسخ به اين سوال كه مهمترين خطري كه امروز جهان اسلام را تهديد مي كند، چيست؟ اظهار داشت: مهمترين خطر، خطر وهابيت و تفكر تندي است كه ترويج مي‌كند.
وي تصريح كرد: هيچ كس در اين شكي ندارد كه مسئله وهابيت و بخصوص آن تفكر تندي كه در وهابيت وجود دارد، يك خطر جدي است. وقتي مي‌گوييم خطر، نه فقط براي شيعه بلكه براي همه جهان اسلام است. تفكر تند وهابي با خود اهل سنت هم سازگاري ندارد.
آيت الله نومفيدي خاطر نشان كرد: نبايد مسئله وهابيت را بزرگتر از آن چيزي كه هست نشان دهيم. نبايد در اين زمينه بزرگنمايي كنيم. گاهي به نظر مي‌رسد كه در اين زمينه غلو مي‌شود. من ترس اين را دارم كه اگر ما بيش از حدي كه هست قضيه را بزرگ كنيم و جلوه دهيم، آن وقت مشكل به كل اهل سنت برگردد و اين اشتباه است. ما بايد حساب وهابيت را از اهل سنت جدا كنيم. اشتباه گرفتن اين دو با هم نيز يك خطر جدي است كه از خطر خود وهابيت كمتر نيست.
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان افزود: نكته‌اي كه در اين زمينه برايم مهم است، اين است كه مسئله اختلاف‌افكني بين شيعه و سني، راحت‌ترين و ارزان‌ترين و در عين حال مؤثرترين راهي است كه دشمن مي‌تواند براي رسيدن به اهداف شوم و مقاصدش در جوامع اسلامي طي كند. خيلي راحت مي‌شود شيعه و سني را عليه هم تحريك كرد. توجه به اين موضوع بخصوص براي كشور ما بسيار اهميت دارد.
وي اظهار داشت: دشمن راه‌هاي مختلفي را براي سركوب انقلاب اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي امتحان كرده و هر بار دفاعي كه رهبري معظم از همسر رسول خدا داشتند نه تنها در داخل، بلكه در كل جهان اسلام اثر گذاشته است. اين مواضع توانسته و مي‌تواند نقشه‌هاي شوم دشمن را خنثي كند .
آيت الله نومفيدي گفت: امروز به نظر مي‌رسد كه دشمن روي مسائل شيعه و سني دست گذاشته و به اين نقطه اميدوار است. به نظر مي‌رسد كه دشمن معتقد است راه رسيدن به نتيجه از اين مسير هموار و در عين حال ارزان است. خيلي بايد حواسمان جمع باشد. نبايد به شكلي طرح موضوع كنيم كه راه رخنه را براي دشمن باز كنيم. طرح موضوع وهابيت به شكلي كه اتهام‌ها را به سمت اهل سنت بچرخاند، كاملا در مسير اهداف دشمنان اسلام است.
وي در مورد دغدغه هاي فعاليتهاي وهابيت ادامه داد: در استان ما هم بايد به اين نكته توجه داشت كه تفكر اهل سنت با هم متفاوت است و همان خطر اشتباه گرفتن را هم كه گفتم بايد مدنظر قرار داد. من حداقل مي‌توانم بگويم وهابيت به آن معنايي كه خطري براي همه امت اسلامي است، در استان ما علني و فعال نيست. ممكن است وجود داشته باشد؛ اما فعاليت علني ندارد. اين را با قاطعيت مي‌گويم.
وي در مورد انتظارات استان گلستان از مجمع تقريب مذاهب اسلامي گفت: همه متفكران جامعه، علماي روشن بين و همه كساني كه مي‌توانند نقشي در اين رابطه ايفا كنند بايد در اين زمينه قدم بردارند و كار كنند. مجمع تقريب مي‌تواند در اين راستا محور حركت‌ها باشد. مجمع بايد در طرح مواضع رهبر معظم انقلاب در سراسر كشور و در استان گلستان بسيار فعال‌تر از اين عمل كند.
نماينده ولي فقيه تاكيد كرد: موضعگيري رهبر معظم انقلاب در سنندج و فتواي اخيرشان، هم در داخل ايران و هم در خارج از كشور، مؤثر بوده است. دفاعي كه ايشان از همسر رسول خدا داشتند نه تنها در داخل، بلكه در كل جهان اسلام اثر گذاشته است. دشمن در سطح جهاني كار مي‌كند، ما امروز بايد مصالح اسلام و مصالح امت اسلامي را در نظر بگيريم. مواضعي كه ايشان در سنندج داشتند و مواضعي كه در فتواي اخيرشان داشتند در دفاع از ارزش‌هاي برادران اهل سنت و همسر رسول خدا بسيار ارزشمند بود. روش ائمه ما هم همين بوده است و مجمع خوب است كه در بسط اين انديشه فعال‌تر‌ باشد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1005.html )