عنوان خبر:ضعف مباني ايماني و اعتقادي، مهمترين عامل فساد اداري
چهارشنبه 15 دي 1389 - 21:59:30


نماينده ولي فقيه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت:‌ از ديدگاه من، ضعف مباني ايماني و اعتقادي مهمترين عامل فساد اداري در جامعه مي باشد.



به گزارش ايرنا، آيت الله 'سيدكاظم نورمفيدي' روز چهارشنبه در همايش ارتقاي سلامت نظام اداري استان گلستان افزود:‌ اگر ايمان و مباني اعتقادي افراد تقويت شود، بدون شك عوامل ديگر فساد كنترل خواهد شد.
وي با بيان اين كه فقر اعم از عمومي يا كم بودن حقوق كارمندان يكي ديگر از عوامل فساد است،‌ تصريح كرد: در معارف ديني ما به مسئله فقر كه نقش مهمي در اقتصاد و زندگي مردم دارد، توجه خاصي شده است.
وي اضافه كرد: روابط بين فاميلي، خودي و غير خودي كردن و در نظر گرفتن نزديكان نيز، يكي ديگر از عوامل فساد است.
وي ادامه داد: زياده طلبي، شكاف بين قوانين اداري كه مي توان از راه هاي مختلف قانون را دور زد و وجود افرادي كه تقريبا داراي نسبت با تشكيلات بالادستي هستند نيز از ديگر عوامل فساد اداري مي باشد.
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به نامه اميرالمومنين (ع) به مالك اشتر در خصوص انتخاب نيروهاي خود و مديران و فرمانداران گفت: در آن زمان نيز به مساله مشخصات افراد و كساني كه قرار بود داراي منسب باشند، توجه مي شد.
نورمفيدي افزود: امروز در دنيا به مساله فساد اداري توجه خاصي شده و در علوم انساني بخصوص در كشورهاي اروپايي نيز به آن پرداخته شده است، اما همه آنان در اين راستا از مساله ايمان و اعتقاد به خدا و آخرت غافل شده اند.
وي با اشاره به سخنان علامه طباطبايي گفت: براساس سخنان ايشان، ممكن است انسان از ايمان غفلت نمايد، اما از مساله يقين به هيچ طريقي نمي توان غافل شد.
وي اظهار داشت: بنابراين بايد به مساله خدا و آخرت يقين داشت تا دچار گناه نشويم و در واقع يقين به آخرت،‌ از ايمان به آخرت مهمتر است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1006.html )