عنوان خبر:كاهش حجم پرونده‌هاي ورودي به شعب شوراي حل اختلاف
چهارشنبه 15 دي 1389 - 22:01:34


معاون قضايي و رئيس شوراي حل اختلاف گلستان از كاهش حجم پرونده‌هاي ورودي به شعب اين شورا از ابتداي سال جاري تاكنون خبر داد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شوراي حل اختلاف استان گلستان، احمد جعفري اظهار داشت: از ابتداي سال جاري تاكنون 78 هزار و 831 پرونده وارد شعب شوراي حل اختلاف استان شده است كه 55 درصد پرونده‌هاي ورودي به دستگاه قضايي استان را تشكيل مي‌دهد.
وي افزود: ورود اين حجم پرونده در حالي است كه در مدت مشابه سال گذشته بيش از 61 درصد پرونده‌هايي كه در دستگاه قضايي استان تشكيل شده بود وارد شوراي حل اختلاف شد.
معاون قضايي و رئيس شوراي حل اختلاف گلستان دقت در ارجاع پرونده‌ها در صلاحيت شورا را علت اصلي كاهش پرونده‌هاي وارد شده به اين نهاد عنوان كرد.
جعفري گفت: اين امر سبب افزايش كيفيت و تخصصي‌تر شدن رسيدگي به پرونده‌ها در شعب شده است.
وي پيش‌بيني كرد‌ با تمهيدات انديشيده شده از اين پس شاهد ورود حجم كمتري از پرونده‌هايي كه در صلاحيت رسيدگي شورا نيست به شعب و در نتيجه كاهش سرگرداني مردم باشيم.
جعفري اظهار داشت: پرونده‌هاي حقوقي تا سقف 5 ميليون تومان در شهرها و تا 2 ميليون تومان در روستاها و پرونده‌هاي كيفري تا سقف 3 ميليون تومان در شعب شوراي حل اختلاف رسيدگي مي‌شود.
معاون قضايي و رئيس شوراي حل اختلاف گلستان خاطرنشان كرد: گلستان 206 شعبه شهري و روستايي حل اختلاف دارد كه سالانه بيش از 100 هزار پرونده را بررسي و مختومه مي‌كنند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1008.html )