عنوان خبر:منافق شناسي، اولين گام ورود به جهان بصيرت در جوامع ايماني
چهارشنبه 15 دي 1389 - 22:04:51


مشاور سابق رسانه اي رييس جمهوري در گرگان گفت: اولين گام ورود به جهان بصيرت در جوامع ايماني، منافق شناسي است.



'مهدي كلهر' روز چهارشنبه در گفتمان 'هنر در جنگ نرم' در نمايشگاه 'بصيرت، خانواده و ازدواج' در تالار فخرالدين اسعد گرگاني افزود: در جامعه ايماني بايد به طور مدام، علما، فضلا و دانشجويان و ديگران، جريان نفاق را رصد كنند و فكر نكنيد كه با رفتن خوارج، جريان نفاق از بين مي رود.
وي ادامه داد: كسي نمي تواند بگويد من مومن هستم اما به نفاق كاري ندارم زيرا كه اين قطعا حماقت است.
به گفته كلهر، فردي كه اصل و بدل را تشخيص ندهد، حداقل جزو ضالين است و دير يا زود ثمره اشتباهاتش را مي بيند.
وي ادامه داد: جريان نفاق تا قيام قيامت ادامه دارد و راس آن حب الدنياست يعني نبايد مرگ را پايان زندگي دانست بلكه مرگ، تازه شروع زندگي است و بايد دانست كه در اين دنيا مسافر هستيم.
كلهر افزود: براي يافتن بصيرت بر حوادثي كه در اجتماع اتفاق مي افتد بايد آنها را مانند قرآن جرياني ديد چون به لحاظ سليقه اي و گرايش، بين سليقه مومنين و كافرين، فرق است.
مشاور سابق رسانه اي رييس جمهوري تصريح كرد: اگر ديده شود كه چرا نفاق به وجود مي آيد اين نيازمند فعاليتي است كه بايد اهل بصيرت بر روي آن كار كنند و بايد بررسي كرد كه آيا در جوامع كفر، نفاق به وجود مي آيد و چرا در جوامع ايماني و پس از بعثت پيامبران، يكسري شاخه هاي نفاق روييده است.
كلهر، يكي از عوامل به وجود آمدن نفاق را، سرعت رشد جريان ايماني دانست و اضافه كرد: رويش و گسترش جريان نفاق به عنوان بدل جريان ايماني در كنار اين جريان رشد مي كند اما جريان ايمان در هر نقطه كره زمين تلالو ، قدرت و درخشندگي دارد.
وي افزود: كفر، درخشش جريان ايمان را هرگز ندارد و جريان ايمان همانگونه است كه آيات قرآن گفته اند و هر جا كه ايمان سر بر مي آورد، ديده مي شود كه چقدر راحت با يك نماز جمعه از شك و شبهات موجود در جامعه جلوگيري مي شود.
مشاور سابق رييس جمهوري با بيان اينكه براي يافتن بصيرت بايد از خود شروع كرد، گفت: راه هاي يافتن اين بصيرت، درك كامل معناي واژه تقواست.
كلهر افزود: تقوا، پايش و پاييدن از سر قدرت و مانند هنرمندي است كه دقت مي كند از سر قدرت به حد طلايي و زيبا نزديك شود كه آرمانش دستيابي به نقطه دست نيافتني است نه قدرت طلبي و مصلحت جويي.
وي در ادامه از فتنه به عنوان عملياتي ياد كرد كه شعارش با بطنش متفاوت است و گفت: آنچه جان مايه درك مفهوم بصيرت است اين است كه قطعا بايد به سراغ جريانات با تقسيمات قرآني رفت تا سريعتر به مفاهيم رسيد.
مشاور سابق رسانه اي رياست جمهوري در جلسه پرسش و پاسخ گفتمان 'هنر در جنگ نرم' از جمله گفتمانهاي نمايشگاه و گفتمان 'بصيرت، خانواده و ازدواج' نيز گفت: هنر جنگ نرم اين است كه بر فرهنگ قبلي و موجود جامعه تاثير بگذارد و به محض ايجاد ترديد، مدل مطلوب خود را، جايگزين آن نمايد و اين غربزدگي است.
كلهر افزود: غرب زدگي غير از غرب شناسي است زيرا كه غرب شناسي فعاليتي مثبت و لازم است اما غربزدگي پديده اي ناپسنديده براي جامعه است.
وي افزود: زماني كه جنگهاي متعارف منظم و نامنظم (نظامي) جواب نمي دهد، تجربه تاريخي بيش از يكهزار ساله بشر، نشان داده كه به دنبال جنگهاي ديگر مي روند كه مرتبه اول جنگ سياسي، سپس اقتصادي و فرهنگي است.
كلهر گفت: جنگ نرم در داخل جنگ فرهنگي مي گنجد و آنچه از اين جنگ را در گوشه و كنار جهان شاهديم، هنوز نتوانستيم كشف كنيم زيرا كه تاثير زيادي مي گذارد.
وي افزود: ريشه اعتقاد و باور در فرهنگ است و خود فرهنگ در تعاريف جهاني نماد اعتقاداتي است كه بسياري از عموم دليل آنها را نمي دانند.
كلهر اظهارداشت: برخي از ريشه هاي فرهنگي مي تواند مانند فرهنگ اسلامي، مسيحي و غيره از وحي و برخي مانند حادثه كودتاي 28 مرداد از حوادث اجتماع باشد كه در فرهنگ ما بسيار تاثير گذاشته است.
مشاور سابق رييس جمهوري تصريح كرد: بايد به اين مساله حتما توجه شود كه جنگ نرم را بايد در شقوق مختلف سياست و اقتصاد شناسايي نمود زيرا كه اگر شناخته نشود چگونه مي توان با آن مبارزه كرد.
كلهر، مبارزه با جريان جنگ نرم را، اقدامي فرا دولتي دانست و گفت: اين مساله همان مراوده فردي و اجتماعي از تولد تا مرگ است.
كلهر در مورد نقش هنر در جنگ نرم نيز گفت: در انقلابهاي مخملي كه سال گذشته يكي از آنها اتفاق افتاد، آمريكاييان بر روي سه گروه هنرمندان، تشكلهاي غير دولتي زنان و اساتيد دانشگاه كار مي كنند.
وي افزود: در انقلاب مخملي اصلا به سمت سياستمدارها و نظاميها نمي روند و هنرمندان بايد هوشيار باشند و دانش سياسي و اجتماعي خود را گسترش دهند تا قرباني نشوند.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1011.html )