عنوان خبر:اعتبارات آبياري تحت فشار در گلستان امسال دو برابر شد
چهارشنبه 15 دي 1389 - 22:05:51


رييس سازمان جهاد كشاورزي استان گلستان اعلام كرد: اعتبارات بلاعوض توسعه آبياري تحت فشار در سال جاري بالغ بر 135 ميليارد ريال است كه نسبت به سال گذشته كه حدود 65 ميليارد ريال بوده به بيش از 2 برابر رسيده است.



'رمضانعلي جعفري' روز چهارشنبه در اين باره اظهار داشت:‌ يك روش بهينه در بهره برداري از آب هاي سطحي و زيرزميني، توسعه آبياري تحت فشار است كه با اعتبار تامين شده مي توانيم بيش از 6750 هكتار از زمين هاي كشاورزي استان را در قالب طرح آبياري تحت فشار،‌ آبياري كنيم.
وي افزود: 135 ميليارد ريال اعتبار به صورت كمك هاي بلاعوض است و مبلغ 170 ميليارد ريال نيز به صورت تسهيلات پداخت مي شود كه جمع اين اعتبارات براي اجراي طرح هاي توسعه آبياري تحت فشار در سال جاري به بيش از 300 ميليارد ريال خواهد رسيد.
مدير آب و خاك سازمان جهاد كشاورزي گلستان نيز گفت: در سال جاري سازمان جهاد كشاورزي استان با نظارت مديريت آب و خاك سازمان براي بالا بردن راندمان آبياري و استفاده بهينه از آب كشاورزي تاكنون سطحي بالغ بر 1315 هكتار از اراضي استان را در قالب 85 طرح، مجهز به سيستم هاي مختلف آبياري تحت فشار كرده است.
'محمد عرب عامري' افزود: حدود 1000 هكتار از اراضي كشاورزي نيز در قالب 50 طرح در حال اجرا و نصب سيستم هاي آبياري تحت فشار به صورت قطره اي و باراني است كه تا آخر سال تكميل و راه اندازي خواهند شد.
وي خاطرنشان كرد: مرحله مطالعات حدود 4017 هكتار از اراضي استان در قالب افزون بر 210 طرح نيز به پايان رسيده و در طي چند ماه باقي مانده و سال آينده مشمول اجراي طرح هاي سيستم هاي آبياري تحت فشار خواهند شد.
وي به كشاورزان توصيه كرد: هر چه سريعتر براي اجراي طرح هاي آبياري تحت فشار اقدام نمايند.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1012.html )