عنوان خبر:انحرافات اداري ناشي از ناآگاهي از قانون
پنجشنبه 16 دي 1389 - 20:45:02


استاندار گلستان گفت: 99 درصد انحرافات و تخلفاتي كه در دستگاه‌هاي اجرايي رخ مي‌دهد به دليل نداشتن آگاهي صحيح از قانون است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، جواد قناعت عصر چهارشنبه در همايش ارتقاي سلامت نظام اداري اظهار داشت: از همين رو ضروري است كه شوراي دستگاه‌هاي نظارتي استان با برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي كوتاه‌مدت و بلندمدت نسبت به آموزش قوانين به مديران دستگاه‌هاي اجرايي اقدام كنند.
وي تصريح كرد: همچنين به روز آوري اطلاعات مديران از طريق شبكه آموزش و پژوهش يكي ديگر از راهكارهايي است كه مي‌تواند به كاهش ميزان انحرافات و تخلفات اداري ناشي از بي‌اطلاعي نسبت به قوانين كمك كند.
وي گسترده‌ترين شبكه نظارتي در كشور را نظارت همگاني عنوان كرد و گفت: اين نوع نظارت اثرگذارترين و كم‌هزينه‌ترين نوع نظارت است و لازم است تا با بهره‌گيري از همه امكانات و ظرفيت‌هاي رسانه‌اي نظارت همگاني را به فرهنگ عمومي تبديل كنيم.
قناعت همچنين شيوه خودكنترلي و خودنظارتي را كامل‌ترين مكانيسم نظارتي دانست و اظهار داشت: در صورتي كه شيوه خودكنترلي در مديران تمام سطوح نهادينه شود بسياري از هزينه‌ها، آسيب‌ها و چالش‌ها به فرصت و سرمايه تبديل خواهد شد.
وي نقش نظارتي دستگاه‌ها را نقشي پيشگيرانه خواند و يادآور شد: ديوان محاسبات نيز از جمله دستگاه‌هاي نظارتي است كه به مقوله پيشگيري بيش از درمان اهميت مي‌دهد.
استاندار گلستان با اشاره به برخي از اهداف و ماموريت مديران نظام در ارتقاي سلامت اداري خاطرنشان كرد: تبيين، تعميق و گسترش حاكميت قانون در تمام سطوح در نظام جمهوري اسلامي، تقويت و گسترش نظارت همگاني و جلب اعتماد عمومي، شفاف‌سازي قوانين و نهادينه كردن عمل پيشگيري در راستاي ارتقاي سلامت اداري از جمله مهم‌ترين اهداف ارتقاي سلامت اداري است.
به گفته وي همچنين هدايت و تشويق مديران ساعي و فعال در مسير سلامت اداري، شناسايي زمينه‌هاي آسيب‌زا با پژوهش‌ها و تحقيقات علمي، هماهنگي و تعامل بين دستگاه‌هاي نظارتي به منظور هم‌افزايي و وحدت رويه و برخورد جدي با اخلال‌گران در سلامت اداري از ديگر اين اهداف است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1014.html )