عنوان خبر:افزايش 2 برابري اعتبارات آبياري تحت فشار
پنجشنبه 16 دي 1389 - 20:56:55


رئيس سازمان جهاد كشاورزي گلستان از رشد دو برابري اعتبارات آبياري تحت فشار نسبت به سال گذشته در اين استان خبر داد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي سازمان جهادكشاورزي استان گلستان، رمضانعلي جعفري در جمع كارشناسان جهادكشاورزي استان اظهار داشت: اعتبارات بلاعوض توسعه آبياري تحت فشار در سال جاري بالغ بر 135 ميليارد ريال است كه نسبت به سال گذشته كه حدود 65 ميليارد ريال بود، افزايش دوبرابري داشته است.
وي ادامه داد: يكي از مواردي كه قطعا مي‌تواند ما و شما را كمك كند كه از آب‌هاي سطحي و زيرزميني به صورت بهينه و با شرايط بهتري استفاده كنيم بحث توسعه آبياري تحت فشار است.
رئيس سازمان جهادكشاورزي استان گلستان گفت: با اعتبار اعلام شده بتوانيم بيش از 6 هزار و 750 هكتار از زمين‌هاي كشاورزي استان را در قالب طرح آبياري تحت فشار اجرايي كنيم.
جعفريتصريح كرد: اعتبار 135 ميليارد ريال به صورت كمك‌هاي بلاعوض است و مبلغ 17 ميليارد تومان هم به صورت تسهيلات است كه جمع اين اعتبارات براي اجراي طرح‌هاي توسعه آبياري تحت فشار در سال جاري بالغ بر 30 ميليارد تومان مي‌رسد.
مدير آب و خاك سازمان جهادكشاورزي استان گلستان نيز در اين جلسه گفت: در سال جاري سازمان جهادكشاورزي استان با نظارت مديريت آب و خاك سازمان براي افزايش راندمان آبياري و استفاده بهينه از اب كشاورزي تاكنون در سطحي بالغ بر يك هزار و 315 هكتار از اراضي استان را در قالب 85 طرح مجهز به سيستم هاي مختلف آبياري تحت فشار كرده است.
محمد عرب‌عامري اظهار داشت: حدود يك هزار هكتار از اراضي كشاورزي نيز در قالب 50 طرح در حال اجرا و نصب سيستم‌هاي آبياري تحت فشار به صورت قطره‌اي و باراني است كه تا آخر سال تكميل و راه‌اندازي مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: همچنين حدود 4 هزار و 17 هكتار از اراضي استان كه افزون بر 210 طرح است مرحله مطالعات آنها به پايان رسيده و در طي چند ماه باقيمانده و سال آينده مشمول اجراي طرح‌هاي سيستم‌هاي آبياري تحت فشار مي‌شود.
مدير آب و خاك سازمان جهادكشاورزي استان گلستان به كشاورزان توصيه كرد هرچه سريع‌تر براي اجراي طرح‌هاي آبياري تحت فشار اقدام كنند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1018.html )