عنوان خبر:زنان از عوامل پيروزي انقلاب بودند
پنجشنبه 16 دي 1389 - 20:59:41


امام جمعه گنبدكاووس گفت: حضور زنان از عوامل مهم پيروزي انقلاب اسلامي بود.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسين سبحاني صبح امروز در نشست مشترك هيئت رئيسه و بانوان عضو كانون بازنشستگان فرهنگي كه در دفتر امام جمعه اين شهرستان برگزار شد، حضور اجتماعي و اقتصادي زنان جامعه را عامل پيروزي انقلاب اسلامي عنوان كرد.
وي با بيان اينكه نقش خانم‌ها در پيروزي انقلاب اسلامي فوق‌العاده بوده است، گفت: زنان در انقلاب پشتوانه آقايان بودند، احساسات و ايمان زن‌ها بود، كه سبب شد آقايان در جبهه‎ها حضور داشته باشند.
امام جمعه شهرستان گنبدكاووس افزود: حضور فعال بانوان در جامعه هم از جنبه‎هاي معنوي و اخلاقي موجب نشاط جامعه خواهد شد زيرا تربيت نسل‌ها به عهده بانوان است.
حجت‌الاسلام والمسلمين سبحاني با اشاره به اينكه بانوان پيام رسانان عاشورا بودند، گفت: اهل بيت امام حسين(ع) با آگاهي خويش از اوضاع سياسي و اجتماعي به مقابله با يزيديان پرداختند و در سخت‌ترين لحظات حضرت زينب و زنان قهرمان در كربلا از خاندان پيغمبر پيام عاشورا را به مردم رساندند.
وي با تاكيد بر حضور بانوان در صحنه‌هاي فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي، در راه تعالي اسلام افزود: خديجه(س) نيز الگويي براي همه انسان‌ها است كه ثروت خود را براي اسلام صرف كرد و در سخت‌ترين شرايط يار و ياور پيامبر بود.
امام جمعه شهرستان گنبدكاووس يادآور شد: از ميان بانوان مقرب الهي آسيه زني است كه در صحنه‌هاي خاص مورد عنايت خداوند قرار گرفته و خداوند براي تمامي كساني كه ايمان آورده‌اند، همسر فرعون را مثال مي‌آورد، آسيه تحت تأثير محيط قرار نگرفت و به خداي يگانه ايمان آورد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سبحاني افزود: آسيه مأموريتي خدايي داشت كه موسي را حفظ كرد.
وي با اشاره به اينكه ابراهيم(ع)، هاجر و اسماعيل را در صحراي خشك رها كرد و هاجر براي نجات طفل و براي خدا، فاصله كوه صفا و مروه را دويد، افزود: سعي او از جانب خدا به عنوان يكي از اعمال حج قرار گرفت تا زائران خانه خدا را خالصانه هفت بار رفت و آمد كنند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1019.html )