عنوان خبر:پيشنهاد سيد حميد روحاني: برخورد سال67 امام با منافقين براي خشكاندن ريشه فتنه اخير تكرار شود
سه شنبه 4 اسفند 1388 - 23:27:27


حجت الاسلام سید حمید روحانی مورخ و نویسنده کتاب 3 جلدی نهضت امام خمینی(ره) در مصاحبه‌ای با یک نشریه دانشجویی به بیان مطالبی در خصوص سوابق انقلابی میرحسین موسوی، زهرا رهنورد، علت تغییر مواضع کروبی و مسائلی مربوط به حسینعلی منتظری پرداخت.



وی که با نشریه دانشجویی "سپیدار" ارگان بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفتگو کرده است در پاسخ به این سوال که چه کسانی به تعبیر رهبری برای انقلاب حتی یک سیلی هم نخورده‌اند و امروز بسیار پرتوقع هستند اظهار داشت: "یکی همین آقای میرحسین موسوی است. از آن روزی که مبارزه آغاز شد ایشان در مبارزه نبود. یک سیلی هم نخورد اصلا شرایط زندگی‌اش یک طور دیگر بود. همسرشان هم همینطور. اینها اصلا کاری به این مسائل نداشتند.

حجت الاسلام روحانی در ادامه محمد خاتمی را یکی دیگر از افرادی عنوان کرد که مصداق سخنان مقام معظم رهبری بوده است و افزود: من خودم در آن زمانی که مسئول مرکز اسناد انقلاب اسلامی بودم با ایشان(خاتمی) مصاحبه کردم؛ ایشان گفت من سال 1342 آمدم طلبه شدم وقتی آن قضیه مدرسه فیضیه اتفاق افتاد از فرصت استفاده کردم و به اصفهان رفتم و لباس طلبگی را درآوردم و وارد دانشگاه شدم. به زور دوباره پدرشان ایشان را طلبه کرد.او اصلا نه پای یک اعلامیه را امضا کرده بود نه با مبارزه سر و کار داشت.

*کروبی همان راه منتظری را رفت

حجت الاسلام روحانی در بخش دیگری از این گفت‌و ‌گو به نامه ای اشاره کرد که در سال 1367 به همراه مهدی کروبی و آقای امامی جمارانی خطاب به آقای منتظری نوشته بودند و گفت: آن روزی که من و آقای کروبی آن نامه را نوشتیم باورم نمی‌آمد که آقای کروبی روزی خودش عینا همان راه مورد نقد را بپیماید. این‌ها موضوعات عبرت انگیز است.

این مورخ در پاسخ به این سوال که "فکر می‌کنید الان هم سید مهدی هاشمی‌ای هست؟" اظهار داشت: "لیبرالیست‌هایی که در بیت آقای منتظری حاکم شدند و ایشان را به روز سیاه نشاندند امروز به سراغ آقای کروبی رفته‌اند. این اتفاقات مال امروز نیست. شاید 20سالی روی ایشان کار کرده باشند و اینکه مقام معظم رهبری اینقدر روی بصیرت تاکید می‌کنند به خاطر همین است.

*در فتنه اخیر باید برخوردهای سال 67 تکرار شود

نویسنده کتاب نهضت امام خمینی(ره) در بخش دیگری از این مصاحبه نیز به اعدام‌های منافقین در سال 1367 اشاره کرده و گفت: جریان سال 67 اینگونه بود که منافقینی که در زندان بودند تاکتیکی اعلام توبه کردند. پس از پذیرفتن آتش‌بس که منافقین به ایران حمله کردند این ها هم در زندان آشوب کردند و شروع کردند به آتش زدن زندان و اینکه آن‌ها که می‌رسند به تهران، کار را یکسره کنند! امام هم فرمود آنهایی که بر سر (موضع) هستند مهدورالدمند و باید محاکمه و مجازات شوند و آن اعدام‌ها توانست چشم فتنه را در بیاورد و ریشه آن جریان را بخشکاند. من فکر می‌کنم در فتنه اخیر هم اگر یک چنین برخورد قاطع جدی و انقلابی انجام نشود، این مشکل ادامه دار می‌شود.

*هاشمی معتقد است امام از او رهنمود می گرفت!

حجت الاسلام روحانی در پایان این مصاحبه به هاشمی رفسنجانی و رابطه او با امام خمینی(ره) اشاره کرده و با بیان اینکه شناختش از هاشمی مربوط به قبل از انقلاب است تصرح کرده است: خیلی از این ها یا امام را نشناخته‌اند یا نظراتشان را بر نظرات امام ترجیح می‌دادند و معتقد بودند که امام باید از آن‌ها نظر و رهنمود می‌گرفت! حالا یک لطفی خدا کرد و آن همین بود که امام از آغاز نهضت تا پایان عمرشان در یکجا نبودند و اگر فقط در قم بودند این ها ادعا می‌کردند که ما امام را اداره می‌کردیم! این‌ها ته نظرشان اینست که ما نظر می‌دادیم و امام می‌پذیرفت! فقط آقای هاشمی اینگونه نبود بنی صدر هم اینگونه بود آقای منتظری هم این روحیه را داشت و برخی دیگر نیز با زبان بی زبانی می‌خواهند همین را بگویند و این از مظلومیت امام است.

منبع : رجانيوز



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-102.html )