عنوان خبر:آموزش صنعت ساختمان تضميني بر آتيه كارگران ساختماني
پنجشنبه 16 دي 1389 - 21:05:07


مدير كل آموزش فني و حرفه‌اي استان گلستان گفت: آموزش شاغلان در بخش صنعت ساختمان تضميني بر آتيه كارگران ساختماني است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، ابوطالب جلالي صبح امروز در جمع مديران شهرستان گرگان اظهار داشت: اين آموزش از سوي اين سازمان با هماهنگي نظام مهندسي ساختمان و مسكن و شهرسازي اقدام به انجام آن كرده است.
وي تصريح كرد: تاكنون در اين خصوص 12 هزار شاغل شناسايي و 9 هزار پروانه ساختماني صادر شده است كه در پي آن 4 هزار نفر تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار گرفتند و اين شاغلان بر حسب اولويت دريافت كار، سابقه كاري و اخذ پروانه در رديف بيمه‌اي قرار گرفته‌اند.
مدير كل آموزش فني و حرفه‌اي استان گلستان گفت: بيمه شاغلان صنعت ساختمان براي سال آتي نيز ادامه دارد و تمامي آنان كه از سازمان پروانه دريافت كرده‌اند تا پايان سال 1390 تحت پوشش بيمه‌اي قرار مي‌گيرند.
وي از اختصاص 26 درصد ظرفيت‌هاي آموزشي سال گذشته به دانشجويان و فارغ‌التحصيلان دانشگاهي در رشته‌هاي فني، نرم‌افزارهاي تخصصي، دوره‌هاي آمادگي شغلي و مباحث مربوط به كارآفريني خبر داد.
جلالي تصريح كرد: امسال اين رقم به بيش از 30 درصد خواهد رسيد و تا پايان برنامه پنجم توسعه نيز تمامي دانشجويان در استان حداقل به اندازه يك دوره از دالان مهارت‌آموزي عبور خواهند كرد.
به گفته وي در بخش آموزشگاه‌هاي آزاد تا اين مقطع 80 درصد تكاليف سازمان به انجام رسيده و با ايجاد فرصت‌هاي جديد در قالب طرح توسعه تحقق صددرصدي در اين خصوص ميسر خواهد شد.
جلالي با بيان شمار آموزش‌ها در دو بخش خصوصي و دولتي اظهار داشت: 10 ميليون نفر ساعت آموزش به 65 هزار نفر دوره در طول يك سال عملياتي مي‌شود.
مدير كل آموزش فني و حرفه‌اي گلستان با ابراز تاسف از عدم ارائه خدمات سخت‌افزاري در تمامي مناطق تصريح كرد: هنوز توفيق لازم براي مهيا كردن امكانات سخت‌افزاري براي همه اقشار جامعه ميسر نشده و از مقدورات دولت نيز نبوده كه تا در اين راستا اقدامي انجام دهد از اين رو با تجربه مشاركت بخش خصوصي و اصلاح برون‌سپاري خريد خدمات آموزشي را تجربه كرديم.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1020.html )