عنوان خبر:شكل‌گيري نظام جامع و فراگير ملي مهارت
پنجشنبه 16 دي 1389 - 21:26:22


مديركل آموزش فني و حرفه‌اي استان گلستان گفت: با شكل‌گيري نظام جامع و فراگير ملي مهارت در كشور در سال آتي نگاه كارگري به كارشناسي تبديل مي‌شود.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، ابوطالب جلالي ظهر امروز در جمع مديران فني و حرفه‌اي استان اظهار داشت: با برپايي اين طرح در كشور تمامي آموزش‌ گيرندگان در مراكز به شكل مستمر و يا پودماني پس از طي دوره، مدارك دانشگاهي دريافت مي‌كنند.
وي تصريح كرد: كليات اين طرح كه در وحله نخست شامل رشته‌هاي فني مي‌شود به تصويب مجلس رسيده و هم‌اكنون در مرحله تدوين مي‌باشد.
به گفته وي اجراي نظام جامع و فراگير ملي مهارت با همكاري دانشگاه علمي ـ كاربردي علاوه بر ايجاد انگيزه مضاعف در كارآموزان باعث شكوفا شدن هنر و توانايي انجام كار در ايشان نيز مي‌شود.
مدير كل آموزش فني و حرفه‌اي گلستان با ابراز خرسندي از رتبه دومي سازمان در كشور ادامه داد: اين امر به واسطه خدمات ارزشمند سازمان در طي چند سال اخير ميسر شده است.
جلالي از افتتاح پروژه مركز ارتقا مهارت در شهرك صنعتي علي‌آبادكتول خبر داد و افزود: اين پروژه در دهه فجر امسال به مساحت 2 هزار متر فضاي آموزشي و پنج كارگاه افتتاح مي‌شود كه شامل رشته‌هاي جوش، برق صنعتي، هيدروليك و ... است.
وي با اشاره به رقم ريالي پروژه مذكور تصيح كرد: اعتبار ساخت و تجهيز پروژه به مرز يك ميليارد و 300 ميليون تومان رسيد و مراحل ساخت آن نيز دو سال به طول انجاميد.
وي همچنين از ساخت بزرگترين مجتمع آموزش‌هاي كشاورزي كشور در شهرستان راميان و منطقه ني‌تپه خبر داد و افزود: برآورد كلي ما از پروژه 4 هزار و 500 فضاي آموزشي با 4.5 ميليارد تومان هزينه است كه زمان پيش‌بيني شده براي اجراي آن چهار سال است.
مدير كل آموزش فني و حرفه‌اي گلستان ادامه داد: پروژه بزرگترين مجتمع آموزش‌هاي كشاورزي كشور در چهار فاز تعريف شده و مقرر شده است تا پايان سال آتي به بهره‌برداري برسد.
به گفته جلالي فاز نخست پروژه مذكور با 2 هزار و 100 متر فضاي آموزشي و يك ميليارد تومان اعتبار آغاز شده كه مقرر شد آموزش‌هاي باغي، زراعي، دام و طيور، گل‌هاي زينتي، آپارتماني و گياهان دارويي در اين مجتمع عظيم آموزش داده شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1024.html )