عنوان خبر:ضرورت برنامه‌ريزي براي مقابله با آتش‌سوزي‌هاي احتمالي
جمعه 17 دي 1389 - 14:53:36


معاون امور عمراني استاندار گلستان گفت: برنامه‌ريزي براي مقابله سريع‌تر با آتش‌سوزي‌هاي احتمالي سال‌هاي آينده ضروري است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي استانداري گلستان، عبدالرضا دادبود در جمع بخشداران گلستان، اظهار داشت: بررسي همه جانبه علل آتش‌سوزي، معرفي موثرترين شيوه‌ها در مهار آتش، استفاده از مناسب‌ترين سيستم‌ها براي اطلاع‌رساني، افزايش آمادگي و تجهيز ادارات و نهادهاي مرتبط، آموزش نيروي انساني و ... در اين راستا بايد مدنظر باشد.
وي تصريح كرد: هر چند كه همه توان استان در زماني بيش از يك ماه، براي مهار آتش به كار گرفته شد، اما بررسي نقاط قوت و ضعف احتمالي كار در كارگاه‌هاي تخصصي و اتخاذ راهكارهاي جامع و موثر براي حوادث احتمالي آتي، ضروري است.
قائم مقام شوراي هماهنگي مديريت بحران استان گلستان گفت: احتمال دارد با تداوم خشكي هوا در سال‌هاي آتي نيز با حوادث اين‌ چنيني روبرو شويم، لذا با هشدار و تجربه‌اي كه در سال 1389 به دست آمد ذكر توجيهاتي همچون غافلگيري ديگر معنا ندارد.
معاون امور عمراني استاندار گلستان، عملكرد استان در اطفاي حريق را با توجه به محدوديت در برخي امكانات و شرايط ويژه اين آتش‌سوزي در مجموع مناسب و رضايت‌بخش اعلام كرد و عنوان كرد: ناظراني كه از مركز براي بررسي اين حادثه اعزام شده بودند نيز بر اين موضوع صحه گذاشتند.
قائم مقام شوراي هماهنگي مديريت بحران خاطرنشان كرد: در هنگام بروز آتش‌سوزي‌ها، براي اطلاع‌رساني و مقابله سريع‌تر اقدام به تشكيل تيم‌هاي رصد و شناسايي در ده‌ها هزار هكتار عرصه‌هاي موجود در استان كرديم.
دادبود يادآور شد: ساماندهي هزاران نفر نيروي مردمي توسط دهياري‌ها، بخشداري‌ها و دفتر امور روستايي و اعزام آنان به مناطق مختلف استان براي مهار آتش در كوتاه‌ترين زمان ممكن، از اقدامات شاخص انجام شده در استان بود كه سبب جلوگيري از پيشروي آتش در بسياري از مناطق شد.
وي تصريح كرد: آتش‌سوزي‌هاي سال 89، درس‌ها و تجارب بزرگي براي همه به همراه داشت كه اميد است از اين تجارب در حوادث احتمالي بهره گرفته شود.
معاون امور عمراني استاندار گلستان بر ضرورت استقرار پايگاه اطفا حريق جنگل‌ها در استان تأكيد كرد و گفت: وجود پارك بين‌المللي گلستان، جنگل‌هاي با ارزش هيركاني و نيز تجربه ناشي از حوادث روي داده، ضرورت راه‌اندازي سريع‌تر اين پايگاه در استان را يادآور مي‌شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1026.html )