عنوان خبر:تقويت آموزش نانوايان گلستاني
شنبه 18 دي 1389 - 22:46:49


كارشناس مسئول آزمايشگاه مركزي غلات شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان از تقويت آموزش نانوايان گلستاني راستاي ارتقا سطح كيفي نان در خبر داد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان، رحيم باغباني در حاشيه برگزاري كارگاه آموزشي ارتقا سطح كيفي نان اظهار داشت: ضرورت افزايش سطح كيفي پخت و فرآوري خمير و نان با ارائه آموزش‌هاي مورد نياز مطرح مي‌شود كه در اين باره تفاهمنامه امضا شده با ادارات كل كار و امور اجتماعي و فني و حرفه‌اي براي آموزش نانوايان استان گلستان نقش مهمي را ايفا مي‌كند.
وي تصريح كرد: بايد منتظر بود تا مردم به تدريج با انتخاب نان بهتر از نانوايي‌هايي كه پخت كيفي‌تر و قيمت مناسب‌تري دارند، به تدريج فرهنگ رقابت‌پذيري را جاري و ساري كنند.
وي افزود: افزايش كيفيت نهاده‌ها به ‌ويژه آرد و انتظارات پيش روي از كارخانجات نخستين عامل براي بهبود كيفيت نان پس از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها به شمار مي‌آيد و پس از آن، آموزش نانوايان، استفاده از كارگران ماهر و آموزش‌ديده و آموزش و فرهنگ‌سازي مصرف صحيح و بهينه نان نيز مي‌تواند در كاهش ضايعات نان موثر باشد.
وي ادامه داد: در راستاي ارتقاي سطح فرهنگ عمومي مصرف بهينه و كاهش ضايعات نان و بالا بردن كيفيت پخت و فرآوري نان نانوايان گلستاني آموزش‌هاي لازم را براي پخت نان با كيفيت را با حضور اساتيد مجرب و كارآزموده فرا گرفته‌اند.
باغباني با بيان اينكه اين آموزش‌ها همچنان ادامه دارد، گفت: با اجراي قانون اخير به منظور كاربردي‌تر شدن اين آموزش‌ها، هماهنگي‌هاي لازم با انعقاد تفاهمنامه‌هاي همكاري با ادارات كل فني و حرفه‌اي و كار و امور اجتماعي استان صورت گرفته تا شاهد افزايش كيفيت آرد و به ويژه نان دراستان و نيز در كشور باشيم.
وي خاطرنشان كرد: آموزش همزمان با توليد در قالب كارگاه آموزشي از ديگر برنامه‌هاي آموزشي و پژوهشي شركت غله و خدمات بازرگاني استان است كه در آينده‌اي نزديك براي نانوايان استان برگزار خواهد شد.
باغباني گفت: واحدهاي خبازي استان با فراگيري آموزش‌هاي لازم، از نظر كميت و كيفيت رتبه‌بندي خواهند شد و به تبع آن، كارايي آنها نيز ارتقا خواهد يافت.
كارشناس مسئول آزمايشگاه مركزي غلات شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان با تاكيد براينكه در حال حاضر و به دنبال اجراي قانون هدفمندكردن يارانه‌ها نظارت بر فعاليت و نحوه عملكرد نانوايي‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش چشمگيري پيدا كرده است، تصريح كرد: نظارت بر چرخه ورود و خروج گندم و توليد آرد مرغوب از اركان مهم فعاليت‌هاي اين اداره كل است كه تلاش شده است در اين زمينه از نيروهاي آموزش ديده و كارآمد استفاده شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1029.html )