عنوان خبر:سازش 21 درصدي پرونده‌ها
شنبه 18 دي 1389 - 22:48:20


معاون قضايي و رئيس شوراي حل اختلاف استان گلستان گفت: پرونده 21.5 درصد از پرونده‌هاي مختومه شده در شعب شوراي حل اختلاف استان با سازش طرفين بسته شد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شوراي حل اختلاف استان گلستان، احمد جعفري با بيان اينكه متوسط مصالحه در پرونده‌هاي ورودي به شعب شوراي حل اختلاف استان در سال جاري را 21.5 درصد اعلام كرد و اظهار داشت: به طور متوسط در استان از هر پنج پرونده‌اي كه در شعب مختومه مي‌شود يك فقره با گذشت طرفين و بدون صدور حكم بسته مي‌شود.
وي افزود: تا پايان آذر امسال، 78 هزار و 831 پرونده وارد شعب شوراي حل اختلاف استان شده است كه از اين تعداد 76 هزار پرونده مختومه شده است.
معاون قضايي و رئيس شوراي حل اختلاف استان گلستان تصريح كرد: براساس ماده 12 قانون شوراي حل اختلاف برخي پرونده‌هاي دعاوي خانوادگي و ساير دعاوي مدني، نيز به منظور جلوگيري از فروپاشي خانواده و سازش طرفين، به شعب اين شورا فرستاده مي‌شود.
جعفري همچنين با استناد به ماده هشت قانون اين شورا گفت: دادسرا مي‌تواند پرونده‌هايي كه در صلاحيت شوراي حل اختلاف نيست در صورت توافق طرفين براي صلح و سازش، به شورا ارسال كند.
معاون قضايي و رئيس شوراي حل اختلاف استان گلستان گفت: صلح و سازش مهم‌ترين دغدغه شوراي حل اختلاف در استان است.
جعفري تاكيد كرد: ترغيب طرفين به سازش در پرونده‌هايي كه امكان گذشت طرفين وجود دارد، مودت و دوستي بين افراد را بيشتر و از طرح دعاوي بيشتر در محاكم قضايي استان مي‌كاهد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1030.html )