عنوان خبر:افزايش 320 ميليون توماني اعتبارات خانه‌هاي عالم
شنبه 18 دي 1389 - 22:49:41


مديركل دفتر برنامه‌ريزي و بودجه استانداري گلستان گفت: در سال گذشته 80 ميليون تومان اعتبار براي خانه‌هاي عالم اختصاص يافته بود كه اين مبلغ در سال جاري به 320 ميليون تومان افزايش يافته است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي مركز بزرگ اسلامي شمال كشور، قدرت‌الله عابدي در جمع ائمه جمعه استان گلستان به بسته فرهنگي سفر سوم رئيس جمهور و هيئت دولت هم اشاره كرد و اظهار داشت: از اين ميزان 120 ميليون تومان آن از محل اعتبارات استاني و 200 ميليون تومان آن از محل اعتبارات سفر رئيس جمهوري تامين مي شود.
وي از اختصاص رديف اعتباري براي طرح مطالعاتي مصلي‌هاي استان خبر داد و افزود: اين طرح توسط وزارت مسكن تهيه و تدوين خواهد شد.
عابدي به اختصاص اعتبار 2ميليارد و 600 ميليون توماني دولت در سال 1387 به منظور ساخت و تجهيز مصلي‌ها اشاره كرد و گفت: پس از سفر سوم هيئت دولت، تامين نرم‌افزارهاي فرهنگي مصلي‌ها در شوراي برنامه‌ريزي استان به تصويب رسيد و براي تاييد نهايي به كميسيون فرهنگي دولت ارسال شد.
مديركل دفتر برنامه‌ريزي و بودجه استانداري گلستان ميزان بودجه فرهنگي پيشنهادي را 40 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: از اين ميزان 20 ميليارد تومان آن مصوب شد.
رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه استان گلستان نيز در اين جلسه ائمه جمعه را حلقه واصل بين مردم و حاكميت برشمرد و گفت: مردم مسلمان ايران، پس از پيروزى انقلاب اسلامى، هر هفته با حضور در صفوف به هم ييوسته نمازجمعه، لرزه بر اندام دشمنان مي‌اندازند.
ابوالفضل عامري اظهار داشت: در مراسم نمازجمعه مسلمانان در يك محل گرد مى‌آيند و با يكديگر نزديك و متحد مى‌شوند و به چاره جوئى مسائل يكديگر مى‌پردازند.
وي با بيان اينكه نماز جمعه از مصاديق بارز پيوند ميان دين و سياست در دين مبين اسلام به شمار مي‌آيد، اضافه كرد: هر هفته، مسلمانان در يك زمان و مكان مشخص گرد هم مي‌آيند و اين فريضه عبادي سياسي را با اقتدا به انساني، عادل، فهيم و فاضل در قالب جماعت برگزار مي‌كنند.
حجت‌الاسلام والمسلمين عامري، با اشاره به اينكه اين مراسم با شكوه الهى و اسلامى هفته‌اى يكبار انجام مي‌گيرد، تصريح كرد: اين عمل آنقدر ارزش و اهميت دارد، كه خداوند متعال و رسول اكرم (ص ) بارها مسلمانان را به شركت در آن سفارش و ترغيب كرده و حتى سوره‌اى نيز در قرآن كريم به همين نام اختصاص داده شده است.
رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه استان از نمازجمعه به عنوان عبادتي نام برد كه علاوه بر دارا بودن جنبه‌هاي فردي، حائز ويژگي‌هاي سياسي و اجتماعي نيز هست و مي‌تواند به منزله كانوني مهم براي بازگويي و بازخواني مسائل هفتگي مسلمين و جستن راه‌حل‌هايي براي آن به حساب آيد.
وي، به سفر اخير هيئت دولت به استان نيز اشاره كرد و خواستار تسريع در تحقق بودجه‌هاي فرهنگي نهادهاي ائمه جمعه و نيز بودجه‌هاي عمراني براي احداث و تكميل مصلي‌هاي استان گلستان شد.
عامري، از ائمه جمعه استان خواست تا با حمايت از طرح هدفمندكردن يارانه‌ها مسئولان را در خدمت‌رساني به اقشار محروم و كم درآمد ياري كنند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1031.html )