عنوان خبر:هيچ فرد عاقلي با طرح هدفمندي يارانه‌ها مخالف نيست
شنبه 18 دي 1389 - 22:50:42


نماينده ولي‌فقيه دراستان گلستان گفت: هيچ فرد عاقلي با اصل طرح هدفمندسازي يارانه‌ها مخالف نيست.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي مركز بزرگ اسلامي شمال كشور، آيت‌الله سيدكاظم نورمفيدي در جمع ائمه جمعه استان گلستان، اظهار داشت: طرح هدفمند كردن يارانه‌ها يك طرح بزرگ و تحول اساسي در بخش اقتصادي محسوب مي‌شود و اجراي صحيح آن نيازمند همراهي مردم و مسئولان است.
وي تصريح كرد: هيچ فرد عاقلي با اصل طرح هدفمندسازي يارانه‌ها مخالف نيست، اما در اجراي اين طرح بزرگ و ملي بايد همه جوانب سنجيده شود.
امام جمعه گرگان با بيان برخي از مشكلات اين طرح توسط فعالان تعدادي از صنوف، تصريح كرد: استان گلستان قطب كشاورزي كشور محسوب مي‌شود، كه بازنگري در سهميه حامل‌هاي انرژي بخش كشاورزي و دامداري يك ضرورت است.
نماينده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبري، به برخي از مشكلات اين طرح هم اشاره كرد و اظهار داشت: اگر اجراي اين طرح انتقادهايي را نيز در برداشته باشد، اين نقدها بايد دوستانه و مشفقانه عنوان شود و از نقد تخريبي پرهيز شود.
آيت‌الله نورمفيدي، از استاندار گلستان خواست ضمن نشست مشترك با صاحبان صنايع و مشاغل دامداري و كشاورزي پيشنهادات استان را به مركز ارسال دارد.
در اين جلسه استاندار گلستان نيز با تقدير از نماينده ولي‌فقيه و ائمه جمعه استان در راستاي بيان اهميت طرح هدفمند كردن يارانه‌ها از تريبون‌هاي نمازجمعه از اهتمام دولت براي رفع كمبودها و كاستي‌هاي احتمالي خبر داد.
جواد قناعت، با بيان اينكه معمولاً اجراي هر طرح جديدي با مشكلاتي مواجه است، تصريح كرد: اما با گذشت بيش از 20 روز از اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها هيچ كمبودي در جامعه احساس نمي‌شود.
وي با اشاره به عدم اختصاص سهميه سوخت به مرغداري‌ها و دامداري‌ها اظهار داشت: با توجه به تامين مايحتاج عمومي شب عيد مردم موضوع به جد در حال پيگيري است.
قناعت افزود: در شرايط كنوني تسهيلاتي براي تامين گازوئيل مرغداري‌ها و دامداري‌ها در نظر گرفته شده است و اختصاص سهميه براي اين بخش از صنعت در حال پيگيري است.
استاندار گلستان مردم ايران اسلامي را مردمي معتقد و پايبند به اصول نظام برشمرد و تصريح كرد: ائمه جمعه محل رجوع مردم بوده و به عنوان رابط بين مردم و مسئولان نقش مهمي دارند.
وي از ائمه جمعه استان خواست تا با تعامل فرمانداران بر اجراي صحيح طرح ملي هدفمندسازي يارانه‌ها نظارت كنند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1032.html )