عنوان خبر:وحشت صهيونيستها از صحبت‏های نصرالله
پنجشنبه 6 اسفند 1388 - 18:37:31


نشریه گلف نیوز از وحشت تصمیم گیران اسراییل از صحبت های اخیر نصرالله خبر داده و نوشته است: اسراییلی ها به خوبی می دانند که نصرالله به هر وعده ای که می دهد عمل می کند.

به گزارش الف، در این مطلب آمده است: سید حسن نصرالله ترجیح می دهد که جنگی میان حزب الله و اسرائیل رخ ندهد اما اگر زمانی این جنگ به وقع بپیوندد، وی به قدرت نیروهای حزب الله ایمان دارد و مطمئن است سربازانش همچون جنگ 2006 شکست سنگینی را به ارتش اسرائیل تحمیل می کنند.




اخیرا محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران با سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفتگو کرده است. در این گفتگو سید حسن نصرالله اعلام کرده که اگر در تابستان آتی اسرائیل به لبنان حمله کند، حزب الله از توان و اقتدار لازم برای مقابله با اسرائیل برخوردار است.

دبیر کل حزب الله لبنان همچنین در سخنرانی اخیرش اظهار داشته که اسرائیل در شرایطی قرار ندارد که جنگ جدیدی را علیه حزب الله لبنان به راه بیندازد چون هنوز نتوانسته از لطمات به جای مانده از جنگ سال 2006 علیه لبنان و حملات به غزه رهایی یابد.

رهبر کاریزماتیک حزب الله لبنان همچنین گفته است که اگر اسرائیل ساختمان های ما را بمباران کند، ما نیز ساختمان های آنها را بمباران می کنیم. اگر مواضع ما را بمباران کند، نیروگاه هسته ای و پالایشگاه نفتی آنها را هدف قرار می دهیم.

براساس گزارشهای مقامات اسرائیل، حزب الله در شرایط فعلی حتی قدرتمندتر از گذشته است به طوریکه 42 هزار راکت و سلاحی در اختیار دارد که با آنها می تواند اهدافی را در تل آویو و یا حتی راکتور هسته ای دیمونا را هدف قرار بدهد.

این اظهارنظرهای سید حسن نصرالله و حمایتهای احمدی نژاد از حزب الله لبنان در بحبوحه گمانه زنی های اخیر در مورد احتمال بروز جنگ میان اسرائیل- حزب الله لبنان در تابستان آتی مطرح شده است.

مشخص است که حزب الله لبنان به دنبال به راه افتادن جنگ نیست اما براساس اعلام سید حسن نصرالله اگر جنگی میان حزب الله و اسرائیل رخ بدهد، حزب الله لبنان پا پس نخواهد کشید. مقامات کشور لبنان نیز نمی خواهند جنگی رخ بدهد. اگر جنگی میان لبنان و اسرائیل رخ بدهد، شرایط برای سعد حریری نخست وزیر لبنان سخت خواهد شد. سعد حریری مجبور خواهد بود به مواضع کابینه و وعده هایش که همانا حمایت از حق حزب الله در مقاومت مسلحانه در برابر تجاوزت اسرائیل است، جامه عمل بپوشاند. این حمایت حریری می تواند به بروز تنش میان وی و هم پیمانان مسیحی اش منجر شود.

سوریه نیز به هیچ وجه خواهان بروز جنگ میان اسرائیل- حزب الله لبنان نیست. اما مقامات ارشد سوری اعلام کرده اند که اگر این جنگ رخ بدهد از لبنان حمایت خواهند کرد. مقامات عربستان نیز چنین موضعی را اتخاذ کرده اند. همچنین ایران نیز تمایلی به بروز این جنگ ندارد.

این موضوع آشکار شده و حتی مقامات اسرائیلی نیز به طور غیرمستقیم به آن اعتراف کرده اند که توان و قدرت حزب الله زیاد است و هر حمله ای به لبنان با حمله متقابل حزب الله روبرو خواهد شد.

برخی دیگر از گمانه زنی ها نیز حاکی است که اگر اسرائیل به تهدیدهایش علیه لبنان عمل کند ممکن است در حمله آتی اهدافی را در سراسر لبنان هدف قرار بدهد که این اقدام پیامدهای ناگواری به همراه خواهد داشت.

برخی معتقدند که سید حسن نصرالله به دلیل اینکه رهبری کاریزماتیک برای حزب الله لبنان است، اظهارنظرها و موضع گیری هایش بسیار مهم و قابل توجه است. آنهایی که سید حسن نصرالله را به خوبی می شناسند معتقدند که با تهدیدهای وی علیه اسرائیل، شانس بروز جنگ دوباره کاهش یافته است. حتی با اعلام اینکه حزب الله آماده جنگ است، دبیر کل حزب الله لبنان باعث خواهد شد مقامات اسرائیلی در حمله به لبنان تجدیدنظر کنند چون پیامدهای ناگواری در انتظارشان خواهد بود. اظهارنظرهای سید حسن نصرالله مقامات اسرائیلی را به این فکر وادار می کند که نسبت به پیامدهای هر نوع حمله به لبنان آگاه بشوند.

سیاست گذاران اسرائیلی به این نتیجه رسیده اند که اظهارنظرهای سید حسن نصرالله دقیق و براساس اطلاعات درست است و به هر وعده ای که می دهد عمل می کند. آنها می دانند که اگر به فرودگاه بیروت حمله کنند، حزب الله توان حمله به فرودگاه بن گوریون را دارد.

دیبر کل حزب الله لبنان بر این باور است که جنگ دیگری میان اسرائیل- حزب الله لبنان در راه است اگر هم در تابستان 2010 رخ ندهد، زمانی در آینده نزدیک به وقوع می پیوندد.

وی اعلام کرده که ارتش اسرائیل از نتایج جنگ سال 2006 راضی نبوده است.

دبیر کل حزب الله لبنان همچنین از انگیزه و آموزش های پیشرفته سربازانش مطمئن است. او به مردانش اعتماد دارد و مطمئن است که همانند سال 2006 در صورت بروز جنگ میان اسرائیل- حزب الله لبنان، اسرائیل بار دیگر متحمل شکست سختی خواهد شد و مردان حزب الله پیروز این نبرد خواهند بود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-104.html )