عنوان خبر:مشاوران جوان خزانه‌اي براي آينده
يكشنبه 19 دي 1389 - 20:06:32


رئيس گروه مشاوران جوان استانداري گلستان گفت: مشاوران جوان خزانه‌اي براي مديران انقلابي فردا هستند.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي استانداري گلستان، سيدروح‌الله حسيني در جمع مديران ارشد استان اظهار داشت: با توجه به اهداف و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و اصول قانون اساسي و سند چشم‌انداز 20 ساله جمهوري اسلامي ايران، در چشم‌انداز 10 ساله گروه مشاوران جوان مجموعه‌اي توانمند و داراي نقش در عرصه‌هاي علمي و فكري است.
وي تصريح كرد: اين گروه براساس سند چشم‌انداز از جايگاه مؤثر در برنامه‌ريزي، تصميم‌سازي و تصميم‌گيري‌ها برخوردار بوده و پرورش‌دهنده مديران و مشاوران جوان توانمند و ديندار در عرصه مديريت كلان كشور است.
رئيس گروه مشاوران جوان استاندار گلستان گفت: متخصص در علوم روز صاحب نظر در مسائل بخشي و موضوعات مرتبط برخوردار از علوم ديني مبتكر در نظريه‌پردازي و توليد انديشه مرتبط با مراكز علمي و انديشمندان كشور داراي نقش در عرصه‌هاي علمي و فكري از ويژگي‌هاي حوزه مشاوران جوان در افق چشم‌انداز است.
حسيني ادامه داد: همچنين مشاوران جوان در افق چشم‌انداز بايد آگاه از نيازهاي اساسي كشور، آشنا با برنامه‌هاي علمي، مطلع از تجارب صاحب‌نظران، خلاق در طراحي برنامه‌هاي مورد نياز، پويا در تصميم‌سازي‌ها، مرتبط با مديريت كلان كشور و موثر در تصميم‌گيري‌ها باشند.
رئيس گروه مشاوران جوان استاندار خاطرنشان كرد: حوزه مشاوران جوان مجموعه‌اي است كه از عناصر دينداري، هماهنگ و همگرا، ايثارگر، برخوردار از روحيه تعامل و كار جمعي، مبتكر و داراي توانمندي‌هاي مديريتي تشكيل شده است.
به گفته وي انديشمند، مسئوليت‌پذير، عالم، آگاه از مسائل سياسي و اجتماعي، ساده‌زيست، فعال و پويا و آشنا با انديشه‌هاي امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري از ديگر عناصر تشكيل‌دهنده اين مجموعه است.
وي اظهار داشت: مرتبط با جوانان به ويژه جوانان مستعد در عرصه‌هاي علمي و اجرايي، زمينه ساز در راستاي پرورش عناصر انساني مورد نياز دولت جمهوري اسلامي ايران با تكيه بر اصول ديني و اخلاق اسلامي و پايبندي به اهداف و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و ارتقا دانش و تفكر و داراي پشتوانه‌اي از كارشناسان و مديران متعهد، متخصص، فعال و كارآمد از اهداف و چشم‌انداز اين حوزه است.
حسيني گردآوري و پردازش ايده‌ها و توليد انديشه در راستاي تدوين و اصلاح سياست‌هاي كلان مديريتي كشور، توسعه نگرش بين بخشي در مديران و علمي شدن مديريت كشور و بهره‌گيري از دانش‌هاي روز و تخصص‌گرايي و استعداد يابي را از جمله اهداف كلان و بلندمدت حوزه مشاوران جوان دانست.
وي ادامه داد: بهره‌جستن از كاوش‌ها و كوشش‌هاي جوانان مستعد و نخبه در حوزه انديشه، اجتماع و مديريت كلان كشور، برخورداري جوانان از جايگاه تأثيرگذار در روابط و مناسبات همگاني و دولتي به عنوان يك ضرورت عقيدتي و اجتماعي، زنده نگه داشتن روحيه خلاقيت، نوآوري و فضاي آرماني در محل فعاليت و شكل‌گيري كابينه هفتاد ميليوني را از ديگر اهداف كلان اين حوزه برشمرد.
رئيس گروه مشاوران جوان استاندار گلستان در خصوص ماموريت‌هاي حوزه خود گفت: ارائه راهكارها و پيشنهادات سازنده به مديران دستگاه‌ها ضمن عيب‌يابي در نحوه مديريت سازمان‌هاي مختلف، شناسايي و جذب ورود جوانان به سيستم اجرايي كشور و... از جمله آنها است.
وي مشاوران جوان را خزانه‌اي از مديران مؤمن انقلابي و توانمند تربيت شده و در خدمت نظام و آرمان‌هاي بلند آن دانست و تصريح كرد: مشاوران جوان خزانه‌اي براي مديران انقلابي فردا هستند.
حسيني گفت: تقويت پشتوانه‌هاي مديريتي دستگاه‌هاي اجرايي دولت، افزايش سطح تأثير نخبگان و جوانان مستعد در مأموريت‌هاي دولت و فراهم آوردن بستر تربيت مديران مكتبي، انقلابي تحول‌خواه و نوآور از راهبردهاي حوزه مشاوران است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1047.html )