عنوان خبر:آموزش بهترين راه كنترل و مقابله با سالك
دوشنبه 20 دي 1389 - 20:39:38


فرماندار شهرستان گنبدكاووس با اشاره به اينكه آموزش بهترين راه كنترل و مقابله با سالك است گفت: در همين راستا سه كارگاه آموزشي براي پيشگيري، كنترل و مقابله با بيماري سالك در بخش داشلي‌برون برگزار مي‎شود.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، غلامعلي‎سوسرايي در جلسه كارگروه سلامت و امنيت غذايي اين شهرستان كه در فرمانداري برگزار شد، با اشاره به بروز بيماري سالك در مناطق روستايي شمال شهرستان گنبدكاووس اظهار داشت: بايد سه كارگاه آموزشي ويژه مربيان، دانش‎آموزان، بهياران و مردم در بخش مرزي داشلي‌برون، شهر اينچه‌برون و روستاي كرند در خصوص بيماري سالك برگزار شود.
سوسرايي با اشاره به‎ اينكه اين بيماري اگر به موقع كنترل نشود تبعات ناخوشايندي بر روي فرد خواهد داشت، افزود: در صورت بروز اين بيماري بايد به موقع تشخيص داده شود و درمان‌هاي ضروري در ابتداي بيماري انجام شود تا به مراحل حاد نرسد.
وي با تأكيد بر اينكه بايد در زمينه سالك پيشگيري‌هاي لازم انجام شود، خاطرنشان كرد: طعمه‎گذاري براي جلوگيري از حيوانات ناقل اين بيماري بايد به صورت جدي ادامه يابد.
وي همچنين بر ضرورت دفع بهداشتي لاشه‌هاي مرغ توسط مرغداران تأكيد كرد و افزود: بايد براي پيشگيري از شيوع بيماري نيوكاسل دامپزشكي پيگيري‌هاي لازم را داشته باشد.
فرماندار شهرستان گنبدكاووس بر ارائه طرحي از سوي مديريت شهري و شوراي اسلامي شهر براي حل معضل زباله در حاشيه گرگان‌رود كه از شهر گنبدكاووس مي‎گذرد، تأكيدكرد و خواستار ايجاد فضاي سبز در اين محدوده شد.
فريد عابدي رئيس شبكه بهداشت و درمان و دبير كارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان گنبدكاووس نيز با تأكيد بر همراهي مردم براي دفع صحيح زباله‎ها افزود: با ايجاد فضاهاي مناسب در محيط شهري مي‌توان از دفع غيرمجاز زباله جلوگيري كرد.
نادر گوگلاني رئيس دامپزشكي گنبدكاووس نيز با اشاره به اينكه بيماري نيوكاسل يك اپيدمي جهاني است، افزود: اين بيماري براي انسان خطري ندارد و تلفات آن منحصر به طيور است و براي جلوگيري آن بايد لاشه‎هاي مرغ دفع بهداشتي شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1056.html )