عنوان خبر:مطالبه آموزشي براي هيچ ارگاني محدوديت ندارد
دوشنبه 20 دي 1389 - 20:49:32


مدير كل آموزش فني و حرفه‌اي گلستان گفت: مطالبه آموزشي براي هيچ ارگاني محدوديت ندارد و با توجه به نياز سنجي‌هاي اعمال شده سازمان به عنوان تكليف قانوني خود به امور آموزشي رسيدگي مي‌كند.



ابوطالب جلالي صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان از راه‌اندازي 14 پايگاه روستايي در محله‌هايي در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: اين پايگاه‌ها آموزش‌هاي خود را در رشته‌هاي صنفي، كشاورزي و صنايع دستي ارائه مي‌دهند.
وي تصريح كرد: در تمامي شهرها مراكز آموزشي دولتي موجود است و در سال آتي قرار است تعداد مراكز را از 14 به 18 مركز برسانيم.
مدير كل آموزش فني و حرفه‌اي گلستان تاكيد كرد: شهرهاي گميشان، آق‌قلا، خان‌ببين و مراوه‌تپه از جمله مواردي هستند كه بايد در سال آينده بيشتر به آنها پرداخته شود.
وي شمار فعالان اقتصادي در بخش‌هاي كشاورزي، صنعت و خدمات را 520 هزار نفر اعلام كرد و افزود: تاكنون ميانگين آموزش در اين بخش‌ها كمتر از دو ساعت بود كه تا پايان سال جاري به شش ساعت افزايش يافته و درصدد ارتقا آن به 80 ساعت براي هر نفر تا پايان برنامه پنجم توسعه هستيم.
به گفته جلالي در حال حاضر 51 هزار نفر دانشجو در حوزه‌هاي آموزش رسمي تحصيل مي‌كنند و هر ساله تعدادي دانشجو تحت پوشش آموزش‌هاي مهارتي متناسب با مباحث دانشگاهي خود در آموزشگاه‌ها از خدمات برخوردار مي‌شوند.
مدير كل آموزش فني و حرفه‌اي گلستان ادامه داد: در راستاي اجرايي كردن اصل 44 قانون اساسي و واگذاري برخي امور به بخش خصوصي در محل‌هايي كه امكان حضور فرصت‌هاي آموزشي دولتي مقدور نبود در قالب خريد خدمات آموزشي اين مهم نيز ميسر شد.
جلالي گفت: امسال طي انعقاد قرارداد با 45 مركز آموزشي خصوصي 18 درصد اعتبارات صرف خريد خدمات شد تا آموزش‌ها به صورت رايگان در اختيار علاقمندان قرار گيرد.
به گفته وي از آنجا كه بخش عمده‌اي از آموزش‌ها در حوزه آموزگاه‌هاي خصوصي صورت مي‌گيرد الزاماتي با عنوان اعتبارسنجي فراهم شده تا آموزشگاه‌ها بتوانند شرايط آموزشي خود را متناسب با بخش‌هاي آموزشي ارتقا دهند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1059.html )