عنوان خبر:عدم مجوز تردد وسايل نقليه فاقد بيمه
دوشنبه 20 دي 1389 - 20:50:55


دادستان عمومي و انقلاب مركز گلستان با اشاره به طرح استقرار باجه هاي بيمه در مبادي ورودي استان، گفت: از تردد وسايل نقليه فاقد بيمه در جاده هاي استان جلوگيري مي شود.



'عباس پورياني' روز دوشنبه در مراسم تقدير از دست اندركاران برگزاري همايش بيمه و حقوق شهروندي اظهارداشت: با استقرار باجه هاي بيمه ايران در مبادي ورودي استان در ايامي كه حجم مسافرت بيشتر مي شود، از تردد خودروهايي كه فاقد بيمه شخص ثالث هستند در جاده هاي گلستان جلوگيري مي شود.
اين مقام قضايي در استان گلستان با بيان اينكه تعداد زيادي از افرادي كه به دليل تصادف در زندان به سر مي برند فاقد بيمه شخص ثالث بوده اند، افزود: با افزايش پوشش بيمه ، از شمار اين افراد در زندان هاي استان و كشور كاسته مي شود.
وي در ادامه با ابراز تاسف از آمار بالاي كشته هاي تصادفات بويژه راكبان موتور سيكلت ها در استان تاكيد كرد: بايد با فرهنگ سازي به كمك همه نهادهاي اثرگذار مانند صدا و سيما ، مطبوعات و آموزش و پرورش، راكبان موتورسيكلت را كه بيشتر نيز جوان هستند به رعايت مقررات و استفاده از كلاه ايمني ترغيب كرد.
پورياني همچنين پيشنهاد كرد در رايزني با فروشگاه هايي كه لوازمي مانند كلاه ايمني عرضه مي كنند امكان فروش قسطي آن، براي افرادي كه توان مالي ندارند، فراهم شود.
دادستان شهرستان گرگان در ادامه با ابراز رضايت از فعاليت برخي شركت هاي بيمه، به ساير كارگزاران بيمه اي كه در پرداخت خسارت به مردم تعلل مي كنند هشدار داد كه در صورت ادامه اين روند، بدون اغماض ، دستور پلمپ كارگزاري آنان در استان صادر خواهد شد.
معاون قضايي و رئيس شوراي حل اختلاف استان گلستان نيز در اين نشست با ابراز نارضايتي از عملكرد برخي شركت هاي بيمه در پرداخت خسارت به مردم گفت: برخي از اين شركت ها با وجود تذكرات چندباره ، همچنان در پرداخت خسارت مردم تعلل مي كنند.
'اجمد جعفري' افزود: بايد با اين شركت ها به صورت قاطع برخورد شود تا از تضييع حقوق مردم جلوگيري شود.
به گفته وي، پرداخت نشدن خسارت از سوي شركت هاي بيمه ، تا ماه ها مردم را سرگردان و دچار مشكل مي كند.
به گزارش ايرنا در پايان اين نشست كه در كانون طه گرگان برگزار شد، از اعضاي شوراي حل اختلاف و ساير دست اندركاران برگزاركننده همايش بيمه و حقوق شهروندي تقدير شد.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1060.html )