عنوان خبر:ضرورت توجه بيشتر روستاييان به صرفه‎جويي در آب شرب
دوشنبه 20 دي 1389 - 21:19:14


فرماندار شهرستان گنبدكاووس بر فرهنگ‌سازي رسانه‌ها و مسئولان در خصوص مصرف بهينه آب به ويژه در مناطق روستايي تاكيد كرد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، غلامعلي سوسرايي بعد از ظهر امروز در جلسه بررسي وضعيت آب روستاهاي گنبدكاووس كه با حضور مديرعامل آب و فاضلاب روستايي استان گلستان برگزار شد با اشاره به يكي از مصوبات سفرسوم رياست جمهوري در اختصاص 200 ميليارد ريال اعتبار براي مجتمع‌هاي آبرساني روستايي استان طي سه سال اظهار داشت: بايد در توزيع اين اعتبارات شاخص‌هاي منطقي و قابل دفاع مورد توجه قرار گيرد.
وي در اين خصوص تصريح كرد: مجتمع آبرساني فجر يكي از مجتمع‎هاي آبرساني مهم استان است كه گستره‌اي وسيع از روستاهاي بخش مركزي و داشلي‌برون را تحت تاثيرقرار مي‎دهد و جمعيتي بالغ بر80 هزار نفر در بيش از 90 روستاي شهرستان گنبدكاووس از آن بهره‎مند خواهند شد.
فرماندار شهرستان گنبدكاووس با اشاره به كاهش شديد نزولات آسماني بر برنامه‎ريزي براي تامين منابع جديد آب شرب روستايي و ضرورت توجه بيشتري مردم به صرفه‎جويي تاكيد كرد و خواستار فرهنگ‌سازي رسانه‌ها و مسئولان در خصوص مصرف بهينه آب به ويژه در مناطق روستايي شد.
سوسرايي با اشاره به خدمات دولت نهم و دهم در حوزه آب روستايي گفت: كيفيت آب شرب روستايي از سال 1384 تاكنون از 7؛94 درصد به مرز 100 درصد رسيده و از سال 1384 تاكنون لوله‌كشي آب شرب روستايي 15 درصد رشد داشته است.
وي شاخص آبرساني به روستاها در همين مدت را داراي 21 درصد رشد نسبت به سال 1384 اعلام كرد.
فرماندار شهرستان گنبدكاووس افزود: جمعيت برخوردار از آب شرب سالم روستايي 5،37 درصد از سال 1384 تاكنون افزايش يافته و منابع آب روستايي هم رشد 37 درصدي داشته است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1068.html )