عنوان خبر:پرداخت همزمان يارانه‌ها با دريافت قبوض فشار بر مردم را كاهش مي‌دهد
سه شنبه 21 دي 1389 - 17:35:20


عضو شوراي اسلامي شهرستان گرگان گفت: اگر پرداخت مرحله دوم يارانه‌ها با دريافت قبوض آب، برق و گاز همراه شود، فشار زيادي به مردم تحميل نخواهد شد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شوراي اسلامي شهرستان گرگان، عباسعلي رستاقي در جلسه علني شوراي اسلامي اين شهرستان طرح هدفمندكردن يارانه‌ها را انقلاب اقتصادي نظام برشمرد و اظهار داشت: پيش از اجراي اين طرح مردم به دلخواه از منابع خدادادي استفاده مي‌كردند اما پس از اجراي اين طرح به ميزان نياز مصرف مي‌كنند.
رئيس شوراي اسلامي شهرستان گرگان نيز در اين جلسه گفت: طرح ملي هدفمند كردن يارانه‌ها علاوه بر ايجاد زمينه صرفه‌جويي در مصرف، گامي بلند براي دستيابي به خودكفايي ملي است.
احمد شاكري اظهار داشت: با توجه به توليد انواع محصولات كشاورزي در اين منطقه توجه ويژه مسئولان مي تواند علاوه بر افزايش ميزان توليد، مانع از واردات محصولات كشاورزي به كشورمان شود.
وي با اشاره به اهميت نظارت در اجراي طرح هدفمندي يارانه ها اضافه كرد: هرگونه تغيير قيمت در ارائه خدمات عمومي بايد به صورت دقيق و شفاف اطلاع‌رساني شود و مردم نيز در صورت مشاهده تخلفات احتمالي بايد با مسئولان همكاري كنند.
شاكري طرح ملي هدفمندسازي يارانه‌ها را يك تحول بزرگ اقتصادي در جامعه برشمرد و تصريح كرد: اجراي صحيح و دقيق اين طرح بزرگ مي‌تواند نتايج خوبي را به دنبال داشته باشد.
رئيس شوراي اسلامي شهرستان گرگان با بيان اينكه منطقه شمال كشور قطب توليدات كشاورزي است، از مسئولان خواست تا نسبت به تخصيص سهميه فوق‌العاده سوخت ادوات كشاورزي اهتمام ويژه بورزند.
در اين جلسه نماينده استان گلستان در شورايعالي استان‌هاي كشور هم با بيان اينكه اجراي طرح ملي هدفمند كردن يارانه‌ها بايد خيلي پيش‌تر از اين اجرا مي‌شد، گفت: اجراي هر طرح و برنامه جديد عموما با مشكلاتي همراه مي‌شود و رفع آن نيازمند همكاري مردم و مسئولان است.
زهرا نورا با اشاره به اينكه در بحث هدفمندي يارانه‌ها بخش كشاورزي در اين استان از اهميت خاصي برخوردار است، تصريح كرد: اعضاي شوراهاي شهر و روستا بايد در راستاي كاهش مشكلات تلاش كنند.
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر گرگان به افزايش نرخ مسافربرهاي عمومي در اين شهرستان هم اشاره كرد وگفت: بر اساس دستورالعمل اجرائي نرخ انواع مسافربرهاي عمومي درون شهري 18درصد افزايش مي‌يابد.
نورا با بيان اينكه با افزايش 18درصدي نرخ مسافربرهاي درون شهري بايد تسهيلاتي نيز در اختيار رانندگان آنها قرار گيرد، گفت: افزايش نرخ كرايه بر افزايش ساير اقلام تاثيرگذار است و به همين منظور بايد از رانندگان مسافربرهاي عمومي حمايت بيشتري صورت گيرد.
عضو ديگر شوراي اسلامي شهرستان گرگان هم با اشاره به صرفه‌جويي مردم پس از اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها گفت: اين طرح علاوه برمنافع ملي مانع از برخي اسراف‌ها و تبذيرها مي‌شود.
حسين مقصودلو‌نژاد برنشست مشترك نماينده بخش كشاورزي با مسئولين اين سازمان تاكيد كرد و گفت: مشكلات بخش كشاورزي بايد با راهكارهاي اجرائي به مسئولان در استان و مركز منعكس شود.
وي، با اشاره به در پيش بودن فصل سرما و لزوم استفاده دانش‌آموزان از وسائط نقليه عمومي خواستار نظارت بر افزايش كرايه‌ها شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1070.html )