عنوان خبر:نصب برجسب روي كالاها بهترين روش تنظيم بازار
سه شنبه 21 دي 1389 - 17:40:16


نماينده گلستان در شوراي عالي استان‌ها بهترين روش تنظيم بازار را كنترل قيمت‌ها و نصب برجسب روي كالاها عنوان كرد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از شوراي اسلامي شهر گرگان، زهرا نورا در هفتمين جلسه كميسيون تنظيم بازار استان، با تاكيد بر اينكه با نظارت و كنترل دقيق قيمت‌ها مي‌توان به يك ثبات اقتصادي مناسب در بازار دست يافت، اظهار داشت: بايد به اين موضوع مهم توجه داشت كه تنها با تداوم كنترل و نظارت بر قيمت‌ها مي‌توان تنظيم بازار را در دست گرفت.
وي با اشاره به اينكه يكي از دغدغه‌هاي اساسي هر دولت در عرصه اقتصاد، ايجاد ثبات و تعادل در بازار كالا و خدمات است، افزود: اتخاذ سياست‌هاي مناسب و به جا در شرايط مختلف بازار به خصوص در حال حاضر كه اجراي هدفمندي يارانه‌ها را پشت سر مي‌گذاريم در ايجاد شرايط مطلوب بازار بسيار موثر است.
نورا با تاكيد بر اينكه وجود شرايط بحراني هميشه براي بازار قابل پيش بيني است، تصريح كرد: مسئولان نظارتي كشور بايد سعي كنند بروز بحران را براي قشر توليدكننده و مصرف‌كننده به حداقل برسانند.
نماينده گلستان در شوراي عالي استان‌ها ارائه گزارش از نوسانات قيمت كالاهاي مصرفي شهروندان طي هفته گذشته و ارائه گزارش سازمان جهاد كشاورزي استان در خصوص اقدامات جبراني جلوگيري از تبعات اجراي هدفمندي يارانه‌ها در بخش طيور و كشاورزي و باغداري را به عنوان دستور جلسه كميسيون تنظيم بازار اعلام و خاطرنشان كرد: بر اساس قانون 30 درصد درآمدهاي حاصل از هدفمندي يارانه‌ها بايد در بخش‌هاي توليدي هزينه شود.
نورا همچنين در ارتباط با باز توزيع يارانه‌هاي در بخش كشاورزي اظهار داشت: نحوه تخصيص يارانه‌ها بايد به صورت هدفمند بوده و هر سال نسبت به سال گذشته كاهش نيابد.
نماينده گلستان در شوراي عالي استان‌ها از ارائه گزارش مديريت شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي استان در خصوص سياست‌هاي اعمال شده پيرامون مشكلات واحدهاي صنعتي در تامين سوخت مورد نياز خبر داد و تصريح كرد: مقرر شد 50 درصد از درآمد حاصل از اصلاح قيمت حامل‌هاي انرژي به مردم ( به صورت يارانه نقدي و غيرنقدي)، 30 درصد به توليدكنندگان و 20 درصد به دولت به منظور جبران آثار آن بر اعتبارات هزينه‌اي و تملك‌دارايي‌هاي سرمايه‌اي اختصاص يابد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1072.html )