عنوان خبر:انتقال صنوف آلاينده گرگان به خارج از شهر
سه شنبه 21 دي 1389 - 17:42:49


نماينده گلستان در شوراي عالي استان‌ها گفت: خروج صنوف آلاينده گرگان به خارج از شهر در پنجمين جلسه كارگروه استاني تفاهمنامه وزارت بازرگاني و شوراي عالي استان‌ها تصويب شد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شوراي اسلامي شهر گرگان، زهرا نورا اظهار داشت: تفاهمنامه وزارت بازرگاني و شوراي عالي استان‌ها دوم آذرماه سال گذشته با هدف همكاري مشترك در زمينه‌هاي گسترش ميادين ميوه و تره‌بار و مايحتاج عمومي، برپايي نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم كالا، ساماندهي صنوف آلاينده و مزاحم و ممانعت از فعاليت واحدهايي صنفي فاقد پروانه كسب منعقد شده است.
وي با اشاره به اينكه براي رفع مشكلات شهروندان ناشي از مزاحمت‌هاي مشاغل و صنوف آلاينده بايد به گونه‌اي عمل كرد كه مسائل و مشكلات اين دسته از مشاغل نيز لحاظ شود، افزود: بر اساس بند 20 ماده 55 قانون شوراها، تعطيل كردن مشاغل آلاينده و صنوف در حالي معقول و منطقي است كه مكان‌هاي مناسبي براي خروج آنها از سطح شهر در نظر گرفته شود.
عضو شوراي اسلامي شهر گرگان با تاكيد بر اينكه اين تفاهمنامه در راستاي اجراي اصل يكصدم قانون اساسي و به منظور بهره‌گيري از توان اجرايي و پايگاه مردمي شوراهاي اسلامي و ارائه خدمات اجتماعي به مردم و ساماندهي صنوف كشور منعقد شده است، گفت: در پنجمين جلسه كارگروه استاني تفاهمنامه وزارت بازرگاني و شوراي عالي استان‌ها مقرر شد به منظور جلوگيري از آلودگي هوا و پراكندگي انواع آلايندهاي زيست محيطي و آلودگي آب صنوف آلاينده گرگان در منطقه خاصي خارج از شهر گرگان ساماندهي شود.
نورا با تاكيد بر اينكه با وجود برنامه‌هاي ابلاغي متعدد دولت براي ساماندهي صنوف آلاينده متاسفانه براي ساماندهي اين صنوف در گرگان هنوز اقدامي صورت نگرفته است، تصريح كرد: برنامه‌ريزي در اين خصوص نيازمند همكاري همه دستگاه‌هاي اجرايي است كه بايد با همكاري شهرداري انجام شود.
وي با بيان اينكه تاكنون 24 صنف آلاينده شناسايي شده است، تصريح كرد: صنوف درب و پنجره سازان، موزائيك‌سازان، ريخته‌گران و سنگ فروشان بخشي از مشاغل آلاينده هستند كه براي انتقال به خارج از شهر اعلام آمادگي كردند.
نايب رئيس شوراي شهر گرگان با تاكيد بر اينكه تاكنون سه نقطه در محور گرگان به علي‌آبادكتول، جاده آق‌قلا و گرگان به ساري براي انتقال صنوف آلاينده شناسايي شده است، اظهار داشت: مقرر شد استانداري و فرمانداري به اتفاق شهرداري گرگان و مجمع امور صنفي نسبت به تعيين مكان و خريد زمين به گونه‌اي عمل كنند كه پاسخگوي نياز 50 سال آينده نيز باشند.
نورا با اشاره به اينكه همكاري در زمينه‌هاي گسترش ميادين ميوه و تره‌بار و برپايي نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم كالا و تامين مكان برگزاري نمايشگاه براي تامين مايحتاج عمومي نيز يكي از مفاد تفاهمنامه همكاري بين وزارت بازرگاني و شوراي عالي استان‌ها بود، تصريح كرد: در اين جلسه همچنين انتقال ميدان بار گرگان به خارج از شهر و تبديل مكان فعلي آن به بازار مبل پيشنهاد شده است كه مقرر گشت اين موضوع مورد بررسي كارشناسان امر قرار بگيرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1074.html )