عنوان خبر:گلستان جزو 10 استان برتر كشور در خصوص آموزش خبازان
سه شنبه 21 دي 1389 - 17:54:50


مدير‌كل آموزش فني و حرفه‌اي استان گلستان گفت: اداره كل آموزش فني و حرفه‌اي گلستان امسال با آموزش 700 نفر و انعقاد تفاهمنامه با شركت غله جزو 10 استان برتر كشور در خصوص آموزش خبازان به شمار مي‌رود.



ابوطالب جلالي صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: برگزاري دوره‌هاي ارتقاي مهارت براي 20 درصد واحدهاي صنفي كه نزديك به يك‌هزار و 408 نفر را در بر مي‌گيرد به مدت 70 هزار و 400 نفر ساعت از دي ماه جاري تا دي ماه سال آينده ادامه دارد.
به گفته وي اين توافقنامه همكاري في ما بين اداره كل آموزش فني و حرفه‌اي استان گلستان و شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه دو كشور به امضا رسيده است.
مدير كل آموزش فني و حرفه‌اي گلستان تصريح كرد: قرار است به فراگيران پس از قبولي در آزمون‌هاي تئوري و عملي كه در پايان هر دوره‌ برگزار مي‌شود گواهينامه معتبر آموزش فني و حرفه‌اي اعطا شود.
جلالي افزود: در حال حاضر دوره‌هاي آموزشي مذكور در سه شهرستان گرگان، علي‌آبادكتول و آق‌قلا در حال اجراست.
وي از قرار دادن 65 آموزشگاه در گردونه اعتبارسنجي خبر داد و اظهار داشت: امسال قرار است 200 آموزشگاه نيز در اين اعتبارسنجي شرايط خود را ارتقا دهند از اين رو در سال جاري مبلغ يك ميليارد تومان منابع معرفي شد تا آموزشگاه‌ها با رجوع به بانك‌ها از تسهيلات ممكنه برخوردار شوند.
جلالي افزود: عمليات احداث مركز آموزشي در شهرستان گنبد و ساختمان مراوه‌تپه از سال آتي آغاز خواهد شد.
وي با اشاره به موضوع مشاغل خانگي كه داراي طرح توجيهي، فني و علمي است گفت: آيين‌نامه اين طرح تنظيم شده و بنا داريم با امتيازاتي كه افراد در منزل دارند ارزش افزوده داشته باشيم.
وي از زنان به عنوان گروه هدف طرح فوق ياد كرد و افزود: اين طرح با شعار هر خانه يك كارخانه آغاز شده كه تجربه ديگر كشورها نيز در آن منشأ اثر بوده است.
مدير كل آموزش فني و حرفه‌اي گلستان با اشاره به شمار استاندارد مشاغل خانگي اظهار داشت: از 230 استاندارد 54 استاندارد در مرحله تدوين و تنظيم است.
به گفته جلالي افراد پس از شناسايي تحت آموزش در رشته‌هايي مطابق با ميل و سليقه خود قرار مي‌گيرند و تسهيلات 3 تا 5 ميليون توماني در اختيار آنان گذاشته مي‌شود و به اين طريق اشتغال با ارزشي ايجاد خواهد شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1076.html )