عنوان خبر:تصويب 16 مصوبه در خصوص درمان بيماري اچ‌آي وي
سه شنبه 21 دي 1389 - 17:56:03


معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي و رئيس مركز بهداشت گلستان گفت: در سال جاري 16 مصوبه در خصوص درمان و حمايت از بيماري اچ‌آي‌وي در گلستان به تصويب رسيده است.



سياوش مقصودلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: اين تعداد مصوبه با همكاري ادارات مرتبط شامل بهداشت، بهزيستي، كميته امداد، بيمارستان‌ها و استانداري به تصويب رسيده و به زودي اجرايي خواهد شد.
وي اضافه كرد: در اين خصوص تاكنون چهار كميته تخصصي با عنوان بيماري‌ها و ايدز نيز در استان تشكيل شده است.
مقصودلو با اشاره به ديگر برنامه‌هاي اين مركز در راستاي پيشگيري و درمان مبتلايان به بيماري اچ‌آي‌وي افزود: برگزاري كارگاه آموزشي ايدز در شهرستان‌هاي بندرتركمن و گنبدكاووس، كلاس آموزشي داروي ساخت كشور به نام IMOD براي درمان بيماران اچ‌آي وي با حضور تمامي كارشناسان ايدز و پزشكان مراكز مشاوره استان از جمله مواردي است كه تاكنون به انجام رسيد.
وي مدعي شد: در سال جاري 24 بيمار اچ‌آي‌وي با داروي IMOD در گرگان، گنبدكاووس و راميان درمان شده‌اند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي استان گلستان گفت: هم‌اكنون 12 مركز مشاوره رفتاري و ايدز براي مشاوره به عموم مردم و نيز بيماران اچ‌آي‌وي مثبت در استان فعاليت مي‌كنند.
به گفته وي شناسايي و پيگيري درمان چهار بيمارجديد اچ‌آي‌وي در سال 1389 از ديگر برنامه هايي است كه در خصوص اين بيماري در استان انجام شده است.
رئيس مركز بهداشت گلستان تكثير 50 هزار پمفلت آموزشي، 5 هزار پوستر، 105 بنر و 20 بيلبورد ايدز و اطلاع‌رساني براي آموزش و پيشگيري از بيماري ايدز در برنامه‌هاي مركز صدا و سيماي استان را از ديگر برنامه‌هاي سال جاري در همين راستا اعلام كرد.
مقصودلو همچنين از راه‌اندازي شماره تلفن رايگان 09686 به منظور ارائه مشاوره به شهروندان خبر داد و افزود: اين شماره تلفن در ساعات اداري پاسخگوي سوالات مردم و مبتلايان به ايدز در استان است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1077.html )