عنوان خبر:ضايعات بالاي نان يكي از چالش هاي اصلي اقتصاد
سه شنبه 21 دي 1389 - 17:57:12


عضو هيئت مديره شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه دو كشور گفت: ضايعات بالاي نان يكي از چالش هاي اصلي اقتصادي كشور است و جا دارد كه صاحبنظران، متخصصان علوم تغذيه و بهداشت آرد و پخت نان با اطلاع رساني در برنامه هاي مختلف، به بيان اين موضوع بپردازند.



'سيدحميدرضا ميرآفتاب' روز سه شنبه در نشست شوراي آرد و نان بندرگز افزود: پياده سازي اصل اصلاح الگوي مصرف در حوزه نان، يكي از مزيت هاي اجراي قانون هدفمندسازي يارانه هاست كه با پيش بيني هاي انجام شده به ميزان 25 درصد در حوزه آرد و نان كشور صرفه جويي خواهد شد.
وي اضافه كرد: دست اندركاران حوزه گندم، آرد و نان در دولت و بخش خصوصي وظايف سنگيني بر عهده دارند كه آسيابان ها بيشترين همت خود را براي تحويل بهترين آرد به نانوايان خواهند داشت و خبازي ها نيز، كيفي ترين نان را تحويل مردم مي دهند تا فرآيند توليد كيفي آرد و نان در آينده ادامه يابد.
وي با بيان اين كه نانوايان مشتري مدار در عرصه رقابت باقي مي مانند،‌ افزود: ايجاد فضاي رقابتي يكي از مزاياي هدفمندسازي يارانه ها در بخش گندم، آرد و نان است كه سبب مي شود نانوايي ها به صورت رقابتي به فعاليت خود ادامه دهند.
وي اضافه كرد: در عرصه رقابتي، نظارت به شكل فعلي ادامه خواهد يافت و هر يك از واحدهاي نانوايي سعي خواهد كرد كه با افزايش كيفيت، مشتريان بيشتري را جذب نمايد.
وي با بيان اين كه با اقدامات در حال اجراي دولت در بخش آرد و نان در آينده شاهد ارتقاي كيفيت نان هستيم افزود: نامگذاري هفته گذشته با عنوان هفته كيفيت نان آغاز خوبي براي ارتقاي كيفيت نان بوده و جلسات متعددي با روساي اتحاديه هاي نانوايان و كارخانجات توليدي آرد در استان گلستان برگزار و مشخص شد اصلاح روش هاي توليد آرد كه پايه ارتقاي كيفيت نان است بايد در دستور كار قرار گيرد.
ميرآفتاب، عوامل بسياري را در بهبود كيفيت نان اثرگذار دانست و از آموزش به عنوان مهمترين عامل نام برد و گفت: موافقت نامه اي با اداره كل فني و حرفه اي استان به امضاء رسيده است كه بر اساس آن به تمام كارگران شاغل در نانوايي ها آموزش هاي لازم ارايه مي شود.
وي خاطرنشان كرد: يك نان خوب نيازمند داشتن آرد خوب، مهارت و دانش نيروي انساني، ماشين آلات و ابزار كار است كه از تمام اين منابع بايد براي حفظ حرمت نان بهره برداري كرد.
مديركل شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان در پايان يادآور شد: براساس تكليف بودجه سال 89 وزارت بازرگاني موظف به خريد تضميني گندم در سال آينده همچون سال هاي قبل از آن است و ميزان خريد گندم، به سطح زير كشت و وضعيت آب و هواي سال زراعي بستگي دارد.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1078.html )