عنوان خبر:نانوايان مشتري‌مدار در عرصه رقابت باقي مي‌مانند
سه شنبه 21 دي 1389 - 18:02:22


مديركل شركت غله و خدمات بازرگاني گلستان گفت: در صورتي كه نانوايان به خواست مشتري احترام نگذارند و مشتري‌مداري را در سرلوحه كاري خود قرار ندهند، به طور حتم از عرصه رقابت باز مي‌مانند.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان، سيدحميدرضا ميرآفتاب در نشست شوراي آرد و نان شهرستان بندرگز اظهار داشت: ايجاد فضاي رقابتي يكي از مزاياي هدفمندسازي يارانه‌ها در بخش گندم، آرد و نان است كه سبب مي‌شود نانوايي‌ها به صورت رقابتي به فعاليت خود ادامه دهند.
وي افزود: در عرصه رقابتي، نظارت به شكل فعلي ادامه خواهد يافت و هريك از واحدهاي نانوايي سعي خواهد كرد كه با افزايش كيفيت، مشتريان بيشتري را جذب كند.
ميرآفتاب ادامه داد: پياده‌سازي اصل اصلاح الگوي مصرف در حوزه نان يكي ديگر از مزيت‌هاي اجراي قانون هدفمندسازي نان است كه با پيش‌بيني‌هاي انجام شده به ميزان 25 درصد در حوزه آرد و نان كشور صرفه‌جويي خواهد شد.
مديركل شركت غله و خدمات بازرگاني گلستان با بيان اينكه با اقدامات در حال اجراي دولت در بخش آرد و نان در آينده شاهد ارتقاي كيفيت نان هستيم، افزود: نامگذاري هفته گذشته با عنوان هفته كيفيت نان آغاز خوبي براي ارتقاي كيفيت نان بوده و جلسات متعددي با روساي اتحاديه‌هاي نانوايان و كارخانجات توليدي آرد در استان برگزار و مشخص شد اصلاح روش‌هاي توليد آرد كه پايه ارتقاي كيفيت نان است بايد در دستور كار قرار گيرد.
ميرآفتاب عوامل بسياري را در بهبود كيفيت نان اثرگذار دانست و از آموزش به عنوان مهمترين عامل نام برد و گفت: موافقت‌نامه‌اي با اداره كل فني و حرفه‌اي استان به امضا رسيده است كه براساس آن به تمام كارگران شاغل در نانوايي‌ها آموزش‌هاي لازم ارائه مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: يك نان خوب نيازمند داشتن آرد خوب، مهارت و دانش نيروي انساني، ماشين‌آلات و ابزار كار است كه از تمام اين منابع بايد براي حفظ حرمت نان بهره‌برداري كرد.
عضو هيئت مديره شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه دو كشور تصريح كرد: ضايعات بالاي نان يكي از چالش‌هاي اصلي اقتصادي كشور است و جا دارد كه صاحبنظران‌، متخصصان علوم تغذيه و بهداشت آرد و پخت نان به عنوان افرادي با تجربه با اطلاع‌رساني در برنامه‌هاي مختلف به بيان موضوع بپردازند و مردم و فعالان مرتبط اقتصادي با آرد و نان را، بيش از گذشته با عوامل تاثيرگذار در بهبود كيفيت نان آشنا كنند.
ميرآفتاب گفت: دست‌اندركاران حوزه گندم، آرد و نان در دولت و بخش خصوصي وظايف سنگيني برعهده دارند كه انشاءالله آسيابان‌ها بيشترين همت خود را براي تحويل بهترين آرد به نانوايان خواهند داشت و خبازي‌ها نيز، كيفي‌ترين نان را تحويل مردم مي‌دهند تا فرآيند توليد كيفي آرد و نان در آينده ادامه يابد.
مديركل شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان اظهار داشت: براساس تكليف بودجه سال 1389 وزارت بازرگاني موظف به خريد تضميني گندم در سال آينده همچون سال‌هاي قبل از آن است و ميزان خريد گندم، به سطح زيركشت و وضعيت آب و هواي سال زراعي بستگي دارد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1082.html )