عنوان خبر:روحاني:اقدام كروبي براي تحريف تاريخ خيانت و جرياني منافقانه است
چهارشنبه 22 دي 1389 - 20:14:23


رئيس بنياد تاريخ‌پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي با اشاره به مقايسه‌اي كه كروبي از رفتار‌هاي خود با امام(ره) در اطلاعيه اخير منتشر كرده است، گفت: اين اقدام كروبي تحريف تاريخ، خيانت و جرياني منافقانه است.



به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حميد روحاني صبح امروز در جمع اصحاب رسانه در بنياد تاريخ‌پوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي ضمن عرض تبريك به مناسبت سالروز ميلاد امام موسي كاظم عليه‌السلام، اظهارداشت: ما در شرايطي قرار گرفته‌ايم كه علاوه بر تحريف تاريخ توطئه امام‌زدايي با شيوه‌اي نوين در حال پيگيري است.

وي با بيان اينكه توطئه اما‌م‌زدايي از سال‌هاي قبل از پيروزي انقلاب آغاز شده است، گفت: دشمن در اين روند تاريخي با توجه به تجربيات خود متوجه شد كه با اتهام‌زني و اهانت به انديشه‌ها و عملكرد امام (ره) نمي توان او را از قلب‌هاي مسلمانان بيرون راند؛ لذا بايد انديشه‌هاي ناب امام(ره) را زير سوال ببرند.

حجت‌الاسلام روحاني با اشاره به دوران اصلاحات كه شعارهايي از جمله اينكه «دوران امام پايان يافته است» و انديشه‌هاي امام(ره) را بايد به موزه تاريخ سپرد، تاكيد كرد: روند گسترش و اقبال افكار عمومي مردم به انديشه‌هاي پاك امام خميني(ره) برخلاف تبليغات آن جريان خاص دشمن را به اين نتيجه رساند كه بايد روش‌هاي خود را عوض كند.

وي با بيان اينكه امروز دشمن با 3 شيوه انديشه‌هاي امام(ره) را به چالش مي‌كشد، گفت: شيوه نخست توسط سران و عوامل فتنه است و سعي مي‌كنند به نحوي با تحريف تاريخ دروغ‌پردازي، اتهام، خيانت و رذالت خود را به نوعي به امام (ره) منتسب سازند و چنين وانمود كنند كه معظم‌له نيز اينگونه بود.

رئيس بنياد تاريخ‌پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي جريان دوم را افرادي دانست كه سعي مي‌كنند با انديشه‌هاي ليبراليستي با انديشه بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران معارضه كنند؛ اين افراد با مطرح كردن جمهوري ايراني و مكتب ايراني اهداف خود را دنبال مي‌كنند.

وي ادامه داد: جريان سوم نيز سعي مي‌كند از جريان‌ها و افراد معلوم‌الحالي چون منتظري و شريعتمداري كه امام خميني (ره) به آنها تودهني زده است حمايت و اينگونه القاء كنند كه امام امت به آنها ظلم كرد؛ لذا اين 3 جريان به صورتي هوشيارانه برنامه خود را دنبال مي‌كنند.

حجت‌الاسلام روحاني در خصوص جريان اول گفت: مهدي كروبي به عنوان يكي از سران فتنه در آخرين اطلاعيه خود در خصوص مصاحبه امام(ره) و نشريه لوموند فرانسه ايشان را زير سوال مي‌برد و اين تحريف آشكار تاريخ است.

وي اظهارداشت: بر همين اساس لازم است در خصوص نهضت امام(ره) بر حسب تكليف و وظيفه مطالبي را بيان كنند؛ نهضت امام(ره) كه در سال 1341 آغاز شد در همان روز گروه‌هاي سياسي كمونيست جبهه ملي نه تنها از امام(ره) حمايت نكردند بلكه سعي داشتند ديگران را هم از پشتيباني ايشان بازدارند.

رئيس بنياد تاريخ‌پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي يادآور شد: الهيار صالح رهبر جبهه ملي صريحا به دانشجويان وابسته اين جبهه اعلام كرد به دنبال امام (ره) نرفته و همكاري نكنند.

وي همچنين با اشاره به يوم‌الله 15 خرداد 42 يادآور شد كه داريوش فروهر از اعضاء جبهه ملي براي من نقل كرد در عصر خرداد 42 سران جبهه ملي كه در منزل يكي از اعضا جمع شده بودند از طريق راديو حوادث را دنبال مي‌كردند و در واكنش به اظهارات تيمسار پاك‌روان رئيس سازمان امنيت كه در مصاحبه خود با خبرنگاران اعلام كرد كه جبهه ملي در آن قيام خونين نقش نداشت به محض شنيدن پاسخ اين سران جبهه ملي از خوشحالي همديگر را بوسيدند و در آغوش كشيدند و گفتند خدا را شكر كه پاك‌روان ما را در واقعه 15 خرداد دخالت نداد و آبروي ما نرفت.

حجت‌الاسلام روحاني ادامه داد: قيام 15 خرداد از نظر اين گروه‌هاي سياسي تا به حدي زير سوال بود كه به اين نحو از امام (ره) به همراهي او دوري مي‌گزيدند لذا جريان جبهه ملي با آن رويكرد خود در ميان مردم منفور شد و مصدق مجبور شد اعضاء آن را بركنار كرده و جبهه ملي سوم را تشكيل دهد.

وي خاطرنشان كرد: از آن به بعد گروه‌هاي سياسي دريافتند كه اگر مي‌خواهند در ميان مردم ايران جايگاه و پايگاهي داشته باشند بايد به ظاهر هم كه شده دم از امام خميني بزنند.

رئيس بنياد تاريخ‌پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي ادامه داد: يكي از مشكلات اساسي ما در نجف اين بود كه اين گروه‌ها از جمله جبهه ملي، نهضت آزادي و كمونيست‌ها به نجف مي‌آمدند و التماس مي‌كردند كه سخنراني‌ها و اعلاميه‌هاي امام را فقط براي آنها بفرستند تا از طريق آنها به ديگر گروه‌ها و مردم برسد چرا كه دريافته بودند اگر به امام(ره) نزديك شوند در جامعه اعتبار كسب مي‌كنند لذا رياكارانه خود را به امام(ره) نزديك مي‌كردند.

وي گفت: موضع امام(ره) در قبال اين گروه‌ها كه در صحيفه امام جلد سوم صفحه 203 به چاپ رسيده است اينگونه است «من صريحا اعلام مي‌كنم كه از اين دسته‌جات خائن چه كمونيست‌ها، چه ماركسيست‌ها و چه منحرفين از مظهر تشيع و از مكتب مقدس اهل بيت عليه‌السلام به هر اسم و رسمي باشد متنفر و بيزارم و آنها را خائن به مملكت، اسلام و مذهب مي‌دانم.

حجت‌الاسلام روحاني افزود: نكته جالب اين است كه وقتي سران فتنه از پشتيباني گروهك‌هايي حتي مانند تجزيه‌طلب‌ها، همجنس‌باز‌ها، سلطنت‌طلب‌ها و بهايي‌ها برخوردار مي‌شود نه تنها اعلام برائت نمي‌كنند بلكه به آن افتخار نيز مي‌كنند.

وي در همين زمينه به نامه عمل توكلي كه خطاب به كروبي نوشته شده بود اشاره كرد و گفت: در آن نامه آقاي توكلي نوشت بايد از حمايت اين گروه‌ها به زير زمين برويم چراكه منافقين از شما حمايت مي‌كنند اما كروبي در پاسخ به اين نامه حتي از به كار بردن اسم آنها خودداري كرد و حاضر نشد اسم آنها را به زبان آورده و از آنها اعلام تنفر كند.

رئيس بنياد تاريخ‌پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي با انتقاد شديد از اطلاعيه اخير كروبي اضافه‌كرد: كروبي اقدام خود را با امام خميني مقايسه مي‌كند در حالي‌كه اين قياس كاملا باطل است؛ گروهك‌هاي منحرف در آن روز از روي ناچاري و رياكارانه و بر اثر فشار مجبور به حمايت از امام (ره) بودند تا جايگاه و آبروي خود را در ميان مردم از دست ندهند در حالي‌كه حتي گروه‌هايي مثل همجنس‌باز و بهايي‌ها از كروبي حمايت كردند كه فاجعه و تحريف آشكار تاريخ است.

وي در ادامه تحريف آشكار تاريخ توسط كروبي را اينگونه توضيح داد: كروبي حمايت رسانه‌ دولت‌ها و جنايتكاران بين‌المللي خارجي از خود را با امام (ره) مقايسه مي‌كنند و اين در حالي است كه از سال 1341 تا سال 1356 هيچ كدام از رسانه‌ها و مقامات خارجي نه تنها به سراغ امام (ره) نيامدند و او را تائيد نكردند بلكه بايكوت هم كرده بودند.

حجت‌الاسلام روحاني با طرح اين سوال كه چرا در سال 56 براي نخستين بار نشريه لوموند فرانسه به سراغ امام(ره) آمد، پاسخ داد: اين در حالي بود كه انقلاب اسلامي ايران به اوج خود رسيده بود و همه دنيا فهميده بودند كه رهبر اين حركت عظيم شخص امام خميني (ره) است؛ بنابراين آنها مجبور شدند براي پيگيري آراء و نظريات امام(ره) با او مصاحبه كنند.

وي با تاكيد بر اينكه آن فقط يك مصاحبه بود و نه حمايت، تصريح كرد: اقدام كروبي تحريف، خيانت و جرياني منافقانه است كه ستايش كاخ سفيد اسرائيل را از خود با مصاحبه امام (ره) مقايسه مي‌كند.

رئيس بنياد تاريخ‌پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي ادامه داد: چه كسي مي‌تواند يك بار حمايت رسانه‌ها و مقامات ظالم غربي و استكباري را از امام (ره) بيابد؛ لذا مصاحبه كردن با حمايت غربي‌ها بسيار تفاوت دارد بنابراين تصميم گرفته‌ام تمام تعاريف و ستايش‌هاي رسانه‌ها و مقامات ظالم استكباري را از سران فتنه جمع‌آوري كرده و كتابي حجيم از آنها را تهيه كنند.

وي با بيان اينكه اين تحريف تاريخ توسط كروبي و امثال وي بسيار دردناك است، اظهار داشت: اين خيانت به نسل امروز است چرا كه نسل امروز آموزه‌ها را نديده و درك نكرده بنابراين ممكن است اين ادعاهاي باطل را باور و گمان كنند همان روزها هم سران استكباري از امام(ره) حمايت مي‌كردند؛ اين در حالي است كه امام(ره) از دست دشمنان اسلام خون جگر‌ها خوردند و تهمت‌هاي سنگيني را متحمل شدند.

حجت‌الاسلام روحاني تاكيد كرد: طبق وظيفه اخلاقي بر خود لازم ديدم از امام (ره) و تاريخ انقلاب اسلامي ايران دفاع و از اين تحريف‌ها جلوگيري كنم؛ هرچند مي‌دانم اين كار برايم هزينه‌هايي در بر خواهد داشت اما در مقابل تحريف تاريخ ايستادگي خواهم كرد.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1085.html )