عنوان خبر:پرداخت بيشترين يارانه براي انرژي
چهارشنبه 22 دي 1389 - 22:23:08


معاون آموزشي و پژوهشي انستيتوي مهندسي نفت دانشگاه تهران گفت: ايران جزو كشورهايي است كه دركنار بالا بودن هزينه هاي توليد انرژي، بيشترين يارانه را پرداخت مي كند.



'علي وطني' روز چهارشنبه در كارگاه آموزشي هدفمندسازي يارانه ها در شركت آب و فاضلاب شهري گلستان افزود: با اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها مي توان تمام زير ساخت ها را ترميم كرد.
وي ادامه داد: حسن اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها اين است كه در استفاده صحيح از منابع كه يكي از زيربنايي ترين آنها آب است، كوشا باشيم.
استاد دانشگاه تهران با ارائه گزارش آماري از ميزان توليد نفت و گاز در كشور و مقايسه آن با كشورهاي مختلف گفت: با اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها، آسيب پذيري و مشكلات جامعه به حداقل مي رسد.
وطني افزود: ما بايد خودكفا و خود اتكا بوده و اعتماد به نفس داشته باشيم و از نعمتهاي روي زمين كه مغز ماست و نعمتهاي زيرزمين كه نفت، گاز و آب است، درست استفاده كنيم.
وي با طرح اين سوال كه اگر فردا آب تمام شد چه بايد بكنيم؟ اگر بخواهيم آب بخريم، با چه كيفيتي بخريم و با چه قيمتي؟ گفت: بايد 4 شاخص پايين آوردن هزينه هاي توليد، فرآوري ، شبكه و مصرف را در نظر بگيريم و دركنار شاخص قيمت با نگاه به بالا بودن كيفيت ببينيم چقدر اين كالا (آب) ارزش پيدا مي كند.
وي خاطرنشان كرد: يكي از كارها در شركت آب وفاضلاب استان گلستان اين است كه هزينه را كاهش دهيم، هنر ما و شما اين خواهد بود كه در پايان هر سال بگوييم هزينه ها را كاهش داديم و براي مردم تخفيف قائل شديم ومردم اينطوري خوشحال مي شوند و سعي كنيم با راهكارهاي مناسب تعرفه آب و فاضلاب را كاهش دهيم.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1091.html )