عنوان خبر:55هزار متر فضاي آموزشي
چهارشنبه 22 دي 1389 - 22:27:11


مديركل فني و حرفه‌اي استان گلستان گفت: در حال حاضر 55 هزار متر فضاي آموزشي در استان وجود دارد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، ابوطالب جلالي صبح امروز در جمع مديران فني و حرفه‌اي استان اظهار داشت: اين در حالي است كه تا قبل از انتزاع گلستان از مازندران تنها 2 هزار متر فضاي قابل قبول آموزشي در اين منطقه وجود داشت.
وي تصريح كرد: تا قبل از سال 1377، تنها شهرستان گنبدكاووس از فضاي آموزشي فني و حرفه‌اي برخوردار بود ولي در حال حاضر همه شهرستان‌هاي استان از موقعيت آموزش فني و حرفه‌اي بهره‌مند هستند.
مديركل فني و حرفه‌اي استان گلستان با اشاره به اينكه همه فضاي آموزشي فني و حرفه‌اي استان از 85 درصد سخت افزار آموزشي برخوردار است، خاطرنشان كرد: اداره كل فني و حرفه‌اي استان براي ارتقاي سطح توانايي هنرجويان در سال‌هاي اخير اقدام به تقويت بدنه كارشناسي و ايجاد تحول در بعد سخت‌افزاري فضاي آموزشي كرده است.
به گفته وي در حال حاضر بيش از 20 هزار هنرجو در طول يكسال از خدمات آموزشي فني و حرفه‌اي استان بهره‌مند مي‌شوند.
جلالي با بيان اينكه آمار دقيقي از ميزان اشتغال اين ميزان هنرجو وجود ندارد، گفت: متاسفانه تا سال 1388 شاخص منطقي و عددي كه مبناي گزارش ميزان اشتغال به كار هنرجويان فني و حرفه‌اي قرار بگيرد وجود نداشت و تنها برخي آمار كلي در حوزه اشتغال استان اساس استناد اين اداره كل در اين حوزه قرار مي‌گرفت.
وي با اشاره به رفع اين مشكل در سال جاري اظهار داشت: از ابتداي سال 1389 با فعال شدن واحد مشاوره و هدايت شغلي در اداره كل في و حرفه‌اي، نحوه و شرايط اشتغال تك تك هنرجوياني كه تحت آموزش اين سيستم قرار گرفته‌اند مورد رصد و بررسي دقيق كارشناسان اين واحد قرار مي‌گيرد.
مديركل فني و حرفه‌اي استان گلستان اضافه كرد: همچنين با اتكا به ارتباطاتي كه به فراخور وظيفه بين كارشناسان اداره كل فني و حرفه‌اي با صاحبان صنايع وجود دارد تلاش شده است تا ظرفيت‌هاي خالي شغلي صاحبان صنايع شناسايي و به هنرجويان معرفي شود.
جلالي همچنين به همكاري اداره كل فني و حرفه‌اي با صندوق مهر امام رضا(ع) و انعقاد تفاهمنامه با اداره كل تعاون استان اشاره كرد و افزود: با معرفي كارآموزان فارغ‌التحصيل سيستم فني و حرفه اي در قالب شركت‌هاي مهارت بنيان به اداره كل تعاون و صندوق مهر امام رضا(ع) اين امكان براي افراد به وجود مي‌آيد تا در واحدهاي صنفي و صنعتي داراي ظرفيت خالي شغلي مشغول به كار شده و يا با تشكيل صنفي خاص در قالب گروه‌هاي هفت نفره با دريافت تسهيلات، نسبت به خود اشتغالي اقدام كنند.
جلالي ميزان تعهد اداره كل فني و حرفه‌اي براي ايجاد اشتغال در سال جاري را 400 نفر عنوان كرد و گفت: تا اين لحظه اين اداره كل موفق شده است بيش از تعهد خود نسبت به ايجاد اشتغال براي كارجويان اقدام كند.
مديركل فني و حرفه‌اي استان گلستان از اعلام رقم دقيق اشتغالزايي توسط اين ارگان خودداري و مديران استانداري را مسئول اطلاع‌رساني دقيق ميزان تحقق تعهد دستگاه‌هاي اجرايي در امر اشتغالزايي عنوان كرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1093.html )