عنوان خبر:نيازسنجي اصلي‌ترين گام در آموزش‌هاي فني حرفه‌اي
پنجشنبه 23 دي 1389 - 19:24:56


مديركل فني حرفه‌اي استان گلستان گفت: نيازسنجي و تشخيص فنون مورد نياز هر منطقه، اولين و كليدي‌ترين اقدام در آموزش‌هاي فني حرفه‌اي است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، ابوطالب جلالي عصر چهارشنبه در جمع مديران شهرستان گرگان با اشاره به تفاوت‌هاي سيستم آموزشي فني حرفه‌اي با ساير سيستم‌هاي آموزشي موجود در كشور اظهار داشت: مجموعه فني حرفه‌اي از نظر اخلاقي خود را مكلف به ايجاد اشتغال براي هنرجوياني كه از آموزش اين سيستم بهره‌مند شده‌اند، مي‌داند.
وي سرمايه‌بر بودن و رايگان بودن آموزش‌هاي فني حرفه‌اي را از ويژگي‌هاي اين سيستم آموزشي عنوان كرد و گفت: اين ويژگي‌ها سبب شده است تا تناسب ميان نيازهاي هر جامعه با دوره‌هاي آموزشي، در زمره اصلي‌ترين دغدغه‌هاي مديران فني و حرفه‌اي كشور قرار گيرد.
جلالي با بيان اينكه انعطاف آموزشي اصلي‌ترين خصيصه آموزش‌هاي فني حرفه‌اي است، خاطرنشان كرد: در طول سال‌هاي اخير تلاش شد تا دوره‌هاي آموزشي را متناسب با نياز جامعه هدف در هر منطقه برگزار شود، به طوري كه در طول چهار سال گذشته نزديك به 15 كارگاه بزرگ در شهرها و روستاهاي مختلف استان جا به جا شده است.
وي گفت: كارگاه‌هاي رشته‌هاي فني نظير جوش، برق و الكترونيك، كارگاه سيم‌پيچي و فرز از جمله اين كارگاه‌ها بوده است.
جلالي يادآور شد: براي انتقال كارگاه‌ها دو عامل مهم نياز منطقه به حرفه مورد نظر و مهيا بودن زيرساخت‌هاي لازم در محل مدنظر قرار مي‌گيرد.
مديركل فني حرفه‌اي گلستان با بيان اينكه نيازسنجي لازم براي براي برگزاري دوره‌هاي آموزشي سال آينده از هم اكنون صورت گرفته است، گفت: رشته‌هاي ماشين ابزار، برق الكترونيك و تاسيسات بيشترين علاقه‌مند را در سطح استان به خود اختصاص داده‌اند.
جلالي ادامه داد: همچنين ارزيابي‌هاي كارشناسان اين اداره كل نشان داده است كه در طول يكسال گذشته بسياري از مردم استان گرايش و علاقه زيادي به حرف كشاورزي پيدا كرده و به تبع آن ميزان مطالبات مردم براي برگزاري دوره‌هاي آموزشي شاخه‌هاي مختلف رشته كشاورزي افزايش يافته است.
وي اضافه كرد: به دنبال اين امر بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته مقرر شد تا در سال آينده آموزش رشته‌هاي مختلف كشاورزي از طريق برون‌سپاري و خريد خدمات آموزشي به بخش خصوصي سپرده شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1098.html )