عنوان خبر:احداث بزرگ‌ترين مجتمع آموزشي كشاورزي در ني‌تپه راميان
پنجشنبه 23 دي 1389 - 19:39:44


مدير‌كل فني و حرفه‌اي استان گلستان از آغاز عمليات احداث بزرگ‌ترين مجتمع آموزشي كشاورزي فني و حرفه‌اي استان در ني‌تپه شهرستان راميان خبر داد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، ابوطالب جلالي صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: در اين مجتمع آموزشي همه رشته‌هاي مربوط به علوم زراعي، باغي، دام و طيور، شيلات گياهان دارويي و گياهان تزئيني آموزش داده خواهد شد.
وي تصريح كرد: اين پروژه در سه فاز و در زميني به مساحت 21 هكتار با فضاي آموزشي 5‌هزار متر احداث خواهد شد.
جلالي با بيان اينكه احداث اين پروژه در چهار سال به انجام خواهد رسيد، افزود: فاز اول اين پروژه 18 ماه ديگر به بهره‌برداري مي‌رسد.
به گفته وي احداث كامل اين پروژه به 60 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.
جلالي موقعيت ويژه و يكپارچگي مزارع كشاورزي در ني‌تپه راميان را علت اصلي احداث مجتمع آموزشي كشاورزي در اين منطقه عنوان كرد.
مديركل فني و حرفه‌اي استان گلستان با اشاره به مصوبات سفر سوم رياست جمهوري به استان در حوزه آموزش فني و حرفه‌اي گفت: احداث مركز آموزش فني و حرفه‌اي مراوه‌تپه، مركز آموزش فني و حرفه‌اي در گنبدكاووس و نيز تجهيز كارگاه‌هاي مراكز آموزش فني و حرفه‌اي در استان از جمله مهم‌ترين مصوبات سفر اخير هيئت دولت به استان بوده است.
جلالي همچنين اخذ چارت سازماني براي مراكز فاقد چارت در شهرستان‌هاي گميشان، آق‌قلا، مينودشت و بندرتركمن را از ديگر مصوبات اين سفر عنوان كرد.
مديركل فني و حرفه‌اي استان با اشاره به ضرورت و اهميت اجراي نظام جامع مهارت و فناوري اظهار داشت: بر اساس اين نظام آموزشي، آموزش‌هاي مهارتي و كاربردي در چارچوب قانون با ظرفيت‌هاي علمي جامعه هماهنگ خواهد شد.
جلالي افزود: با اجراي صحيح اين سيستم آموزشي ارتباط درست، منطقي و قانوني بين حوزه‌هاي آموزش مهارتي و جايگاه‌هاي علمي و دانشگاهي برقرار خواهد شد.
به گفته وي با اجراي اين نظام همه آموزش‌گيرندگان اعم از هنرجويان سيستم آموزشي مستمر و سيستم پودماني و پراكنده از مزاياي تحصيلي دانشگاهي بهره‌مند شده و مي‌توانند با طي دوره‌هاي آموزشي مدرك دانشگاهي معتبر نيز دريافت كنند.
وي يادآور شد: قوانين اين شيوه آموزشي وضع شده و به زودي آيين‌نامه اجرايي آن ابلاغ مي‌شود.
جلالي با اشاره به ميزان تعهدات فني و حرفه‌اي در بخش آموزش در سال جاري تصريح كرد: در سال 1389 فني و حرفه‌اي استان بايد 4 ميليون نفر ساعت در بخش دولتي و 5 ميليون و 800 هزار نفر ساعت در ظرفيت بخش خصوصي تحت آموزش قرار دهد.
وي گفت: تاكنون 80 درصد تعهدات در دو بخش خصوصي و دولتي عملي شده است و انتظار مي‌رود تا پايان سال جاري پنج درصد بيش از تعهدات ارائه شده، خدمات آموزشي به هنرجويان ارائه شود.
مديركل فني و حرفه‌اي استان اقدامات اين اداره كل را در سال‌هاي اخير مناسب ارزيابي كرد و اظهار داشت: كسب رتبه دوم توسط اداره كل فني و حرفه‌اي استان گلستان در ميان ادارات كل سراسر كشور، كسب رتبه سوم در جشنواره شهيد رجايي استان و كسب رتبه چهارم در طرح تكريم ارباب رجوع گواهي بر موفقيت اين ارگان در ارائه خدمات مناسب به جامعه هدف خود بوده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1100.html )