عنوان خبر:400 قاليباف گلستاني بيمه تأمين اجتماعي مي‌شوند
پنجشنبه 23 دي 1389 - 19:43:47


مديركل فني و حرفه‌اي گلستان گفت: مشخصات 400 قاليباف پس از شركت در دوره‌هاي آموزشي كوتاه مدت فني و حرفه‌اي براي استفاده از مزاياي بيمه به تأمين اجتماعي ارسال شده و تمام آنها تا پايان امسال بيمه مي‌شوند.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، ابوطالب جلالي پيش از ظهر امروز در جمع اعضاي شوراي اسلامي شهر استان گلستان اظهار داشت: اين مركز داراي 2 هزار متر فضاي آموزشي با 6 كارگاه آموزشي است.
وي اضافه كرد: در اين مركز آموزش رشته‌هاي متناسب با صنايع نظير هيدروليك، برق و الكترونيك و جوش براي شاغلان در واحدهاي صنعتي برگزار مي‌شود.
مديركل فني حرفه‌اي گلستان اعتبار اين پروژه را 10 ميليارد ريال عنوان و خاطرنشان كرد: اين پروژه در طول 18ماه احداث و در دهه فجر به بهره‌برداري خواهد رسيد.
جلالي افزود: همچنين يك مركز ارتقاي مهارت نيز در شهرك صنعتي آق‌قلا در حال احداث است كه به زودي به بهره‌برداري مي‌رسد.
وي با اشاره به دغدغه صاحبان صنعت درباره خروج كارگران از محيط كار براي گذراندن دوره‌هاي آموزشي تصريح كرد: به دليل مشكلاتي كه برخي از مديران واحدهاي صنفي و صنعتي با خروج نيروهاي فني از محيط كار داشتند، از دو سال قبل تصميم گرفته شد تا برخي از مراكز آموزشي داخل مجموعه‌هاي صنعتي احداث و بدون خروج نيروهاي شاغل از محيط‌كاري، داخل واحدهاي صنعتي نسبت به آموزش آنان اقدام شود.
وي گفت: بدين ترتيب به جاي حضور كارگران در مراكز آموزشي فني حرفه‌اي، مراكز آموزشي در نزديكي كارگران احداث مي‌شود تا با كمترين مشكل نيازهاي آموزشي آنان برطرف شود.
مديركل فني حرفه‌اي گلستان در ادامه با اشاره به موضوع بيمه كارگران ساختماني گفت: بيمه كارگران ساختماني از سال‌هاي گذشته مطرح بود كه در نهايت در دولت نهم و دهم اين مساله در دستور كار و اولويت پيگيري قرار گرفت.
جلالي با اشاره به پروژه مشترك اداره كل فني حرفه‌اي با تأمين اجتماعي بيان كرد: بر اساس اين پروژه مقرر شده است تا آن دسته از كارگران ساختماني كه تحت آموزش‌هاي فني حرفه‌اي قرار گرفته و مدرك دريافت كرده‌اند، به تأمين اجتماعي معرفي و تحت پوشش بيمه كارگري قرار بگيرند.
به گفته وي تا پايان سال جاري نزديك به 4 هزار نفر از كارگران استان تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي قرار مي‌گيرند.
جلالي با اشاره به ضرورت آموزش شاغلان صنعت ساختمان اظهار داشت: موضوع آموزش شاغلان صنعت ساختمان از نيمه دوم سال 1387 با هماهنگي سازمان مسكن و شهرسازي و سازمان نظام مهندسي ساختمان گلستان با جديت پيگيري و اجرا شد.
مديركل فني حرفه‌اي گلستان افزود: در اولين قدم تهيه بانك اطلاعاتي از كارگران ساختماني در دستور كار قرار گرفت كه طي آن نزديك به 12 هزار نفر از شاغلان اين بخش شناسايي شدند.
جلالي اضافه كرد: در گام بعدي 7 هزار نفر از شاغلان صنعت ساختمان در دوره‌هاي آموزشي فني حرفه‌اي شركت و در مجموع براي 9 هزار نفر در 15 رشته آموزشي مرتبط با صنعت ساختمان پروانه كار صادر شد.
به گفته وي اين دوره‌هاي آموزشي به شكل مستمر توسط بخش دولتي و بخش خصوصي در حال برگزاري است.
مديركل فني حرفه‌اي همچنين از ارسال مشخصات 400 قاليباف گلستاني به اداره كل تأمين اجتماعي استان خبر داد و گفت: مشخصات اين 400 قاليباف پس از شركت در دوره‌هاي آموزشي كوتاه مدت فني حرفه‌اي براي برخورداري از مزاياي بيمه به تأمين اجتماعي ارسال شده است.
جلالي در پايان تصريح كرد: اين افراد تا پايان سال جاري تحت پوشش بيمه قرار خواهند گرفت.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1103.html )