عنوان خبر:نيمي از صنوف گلستان حداقل يك كالاي غيراستاندارد عرضه مي‌كنند
جمعه 24 دي 1389 - 21:08:29


مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي گلستان گفت: بيش از 50 درصد واحدهاي صنفي استان حداقل يك قلم كالاي غيراستاندارد در ليست كالاهاي مورد عرضه خود داشته‌اند.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي گلستان، منصور قليچ‌لي اظهار داشت: امسال طرح طاها در گلستان با همكاري كارشناسان و روساي شعب تعزيرات استان اجرا خواهد شد.
وي تصريح كرد: طرح طاها مخفف طرح اجراي هماهنگ استاندارد است و هدف از اجراي آن استانداردسازي، حفظ سلامت و ايمني جامعه از طريق كنترل كيفيت اقلام موجود در بازار، اعتمادسازي و توجه جامعه به كيفيت مطلوب محصولات است.
مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي گلستان گفت: اين طرح كه از سال 1384 توسط سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران برنامه‌ريزي و توسط ادارات كل تابعه در تمام استان‌ها اجرا شده، طي سال‌هاي اخير با شدت و جديتي مضاعف نسبت به سال‌هاي اوليه اجرا و پياده‌سازي شده است.
قليچ‌لي افزود: با اجراي اين طرح تمام واحدهاي صنفي عرضه‌كننده كالاها و خدمات مشمول استاندارد اجباري از لحاظ كيفيت عرضه كالا و خدمات استاندارد مورد بازرسي و نظارت قرار مي‌گيرند كه در راستاي سياست برون‌سپاري بخش اعظم آن به آزمايشگاه‌ها و شركت‌هاي بازرسي تاييد صلاحيت شده واگذار شده است.
دبير شوراي استاندارد استان افزود: با توجه به هدفمندشدن يارانه‌ها و لزوم افزايش نظارت بر واحدهاي صنفي امسال تمهيدي انديشيده شده است كه توان اجرايي تيم‌هاي بازرسي افزايش يابد و به همين دليل از كارشناسان تعزيرات براي حضور در تيم‌هاي بازرسي و سركشي به واحدهاي صنفي دعوت شده است تا علاوه بر افزايش صحت و دقت بازرسي، سرعت عمل در رسيدگي به وضعيت واحدهاي صنفي متخلف نيز افزايش يابد.
قليچ‌لي همچنين خاطرنشان كرد: اين طرح در سال گذشته با تمام‌شماري بيش از 12 هزار واحد صنفي، تمام عرضه‌كنندگان كالا در استان را به طور كامل تحت پوشش قرار داد كه متاسفانه بيش از 50 درصد واحدهاي صنفي استان حداقل يك قلم كالاي غير استاندارد در ليست كالاهاي مورد عرضه خود داشته‌اند.
اين عضو ستاد هماهنگي صنايع و معادن استان اظهار داشت: اين طرح در سال جاري از نيمه دوم دي ماه توسط تيم‌هاي بازرسي متشكل از كارشناسان استاندارد و بازرسان تعزيرات آغاز شده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1108.html )