عنوان خبر:روش‌هاي كاهش مصرف سموم در گلخانه‌ها
جمعه 24 دي 1389 - 21:14:17


كارشناس باغباني سازمان جهادكشاورزي استان گلستان روش‌هاي كاهش مصرف سموم در گلخانه‌ها را اعلام كرد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي سازمان جهادكشاورزي استان گلستان، محمود ساور در خصوص روش‌هاي كاهش مصرف سموم در گلخانه‌ها، اظهار داشت: در گلخانه‌هاي سنتي و نيمه‌اتوماتيك بعضي از اصول گلخانه‌سازي يا رعايت نشده و يا فقط اصول اوليه ساخت گلخانه در آنها رعايت شده است.
وي تصريح كرد: به همين دليل مشكلات فراواني در روند توليد دارند و گلخانه‌داران نيز اكثراً به صورت تجربي كار مي‌كنند و در ميان آنها تعداد كمي وجود دارند كه براي توليدات خود با دانش روز همراه باشند عدم اين آشنايي باعث به وجود آمدن انواع بيماري‌هاي قارچي و همچنين حمله آفات مي‌شود.
كارشناس باغباني سازمان جهادكشاورزي استان گلستان افزود: يكي از راه‌حل‌هاي پيشنهادي براي چرخش مناسب هوا براي جلوگيري از بيماري‌ها و آفات در گلخانه‌ها اقداماتي همچون تهيه هواكش مناسب با حجم گلخانه و نصب آن بين پنج و نيم تا شش متر، استفاده از ترموستات ويژه گلخانه است.
ساور خاطرنشان كرد: همچنين در صورت ساخت گلخانه ارتفاع متوسط آن بين پنج و نيم تا شش متر متر باشد و گلخانه‌ها حتماً به صورت شمالي جنوبي ساخته شوند.
وي يادآور شد: پيشگيري بهترين راه حل پيشنهادي براي كاهش مصرف سم در گلخانه‌ها است.
كارشناس باغباني سازمان جهادكشاورزي استان گلستان ادامه داد: تميز نگه داشتن اطراف گلخانه، ضدعفوني وسايل و خاك، جلوگيري از تردد افراد غير مسئول در گلخانه، كشت گل‌ها در جايگاه واقعي آنها از عوامل مهم پيشگيري بيماري‌ها و آفات در گلخانه‌ها است.
ساور اذعان داشت: سطح زيركشت گلخانه‌ها افزون بر 57 هزار و 450 مترمربع به تعداد 45 واحد است. همچنين 321 هزار و 699 مترمربع فضاي باز براي پرورش گل در استان گلستان وجود دارد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1113.html )