عنوان خبر:عدم بهره برداري شايسته از بازارهاي صادراتي
شنبه 25 دي 1389 - 17:25:02


رييس سازمان بازرگاني استان گلستان گفت:
به اعتقاد برخي كارشناسان بازرگاني در حالي كه بازار بزرگ آسياي ميانه و قفقاز به روي ايران باز شده است، اما هنوز نتوانسته ايم از اين بازارها به نحو شايسته اي بهره بگيريم.



'نادعلي كهنسال' روز شنبه در كارگروه توسعه صادرات غيرنفتي استان افزود: براساس گزارش هاي رسمي، سهم ايران در تجارت جهاني اندك است كه اين زنگ هشداري براي توجه جدي به امر صادرات غيرنفتي با تكيه بر برنامه ريزي هاي منسجم است.
وي با اشاره به اين كه استفاده از ظرفيت ها و پتانسيل ها، امري ضروري در بهبود اوضاع صادرات است، ادامه داد: خوشبختانه امروز از بنادر، ناوگان و نيروي انساني مطلوبي در امر صادرات برخوردار هستيم كه در طول شبانه روز، خدمات لازم را به منظور انجام عمليات بارگيري كالاهاي صادراتي ارائه مي كنند.
كهنسال گفت: يكي از مسايل مهم توسعه صادرات، ماندگاري و رصد كردن صادرات و واردات از پنج كشور بازار هدف استان است كه بايد در ميزهاي تجاري متعدد، مشكلات اين بازارها بررسي و پيگيري شود.
رييس سازمان بازرگاني گلستان در ادامه با اشاره به نزديك شدن انتخابات اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران (اسفندماه) اظهار داشت: اگر در انتخابات اتاق، جنبه سياسي بر جنبه اقتصادي غلبه كند، بخش خصوصي و اقتصاد كشور ضرر مي‌كند و از اهداف بخش خصوصي دور مي‌شويم.
كهنسال ادامه داد: بازوان توانمند سازمان بازرگاني به دليل گستردگي كار استان در توسعه صادرات فرش، شركت هاي تعاوني هستند كه مي توانند در بهبود شرايط صادرات فرش استان اين دستگاه را ياري نمايند.
پيگيري مصوبات جلسه قبل كارگروه از جمله ايجاد پايانه صادراتي گل و گياه، ميوه و مركبات، حمايت از واحدهاي توليدي براي انتخاب برند مناسب محصولات صادراتي و اختصاص تسهيلات، تشكيل كميته كاري شناسايي مزيت ها و مشكلات صادراتي و انجام اقدامات لازم براي بازاريابي و صادرات ميگو از محورهاي اصلي جلسه كارگروه توسعه صادرات غيرنفتي استان بود.
ارائه گزارش از مزيت ها و چالش هاي پيش روي تجارت غلات، شناسايي و معرفي واحدهاي توانمند خدمات فني و مهندسي، تشكيل كميته پايش تجارت خارجي و ارسال نتايج مصوبات به دبيرخانه شوراي عالي صادرات و استانداري از ديگر موارد مورد بررسي در اين كارگروه بود.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1120.html )