عنوان خبر:با انتشار يادداشت جديد در سايت شخصي رفسنجاني محرز شد؛ تأیید افشاگری رجانیوز در مورد تاكتيك جديد هاشمي
شنبه 25 دي 1389 - 18:08:12


در حالی که همچنان حرف و حدیث‏ها در خصوص یادداشت پرابهام هاشمی رفسنجانی که مطابقت عمیقی با نامه سرگشاده 19 خرداد 88 او به رهبر انقلاب داشت، ادامه دارد، سایت شخصي وي، با انتشار يادداشت جديدي البته اين بار بدون ذكر نام نويسنده، بر افشاگری رجانیوز درخصوص اهداف پشت پرده این نامه مهر تأیید زد تا کم‏کم ابعاد پنهان دیگر آن نیز برملا شود.



به گزارش رجانیوز، در یادداشت 19  دي آقاي هاشمي با لحنی دلسوزانه نسبت به جایگاه روحانیت و علما و حوزه علمیه و... آمده بود: «اینک ۳۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و بقایای فکری دین‌زدایی و روحانیت‌ستیزی که در بهار هوشیاری مردم ایران، چون مارهای افسرده سر در خاک انتقام فرو برده بودند، در پاییز بداخلاقی‌های سیاسی و اختلافات سلیقه‌ای، پوست‌اندازی کرده و سر برآورده‌اند و خاکریز به خاکریز جلو می‌آیند و شاهدیم که پس از توهین و تهمت به سران روحانی عرصه سیاست در ۳۰ سال گذشته، به فضلا، علما و مراجع قم رسیده‌اند.»

رجانیوز با مرور فرازهای این نامه، آن را نسخه به روز شده نامه سرگشاده و بدون سلام و والسلام هاشمی به رهبر انقلاب دانسته بود که با آن نامه تطبیق بسیار زیاد و معناداری را نشان می‏دهد. برابر این تحلیل، نامه هاشمی را می‏توان رونمایی از بازی جدیدی دانست که طرف دیگر آن جامعه روحانیت، جامعه مدرسین، طیف آیت الله مصباح یزدی و... قرار خواهند گرفت و با اثبات درستی مواضع ریاست مجمع از ابتدا تا کنون، دعواها و اختلاف‏نظرهای دیرینه به بهانه دفاع از جایگاه روحانیت و علما بار دیگر در سایه عناوین جدید موضوعیت پیدا خواهد کرد. این همه در حالی است که نزدیک بودن انتخابات آتی مجلس خبرگان نیز گزاره‏های درخور تأملی را به دست می‏دهد.

برابر تحلیلی که از فعالیت‏های اخیر سایت هاشمی رفسنجانی و یادداشت معنادار او که شاید پرده‏برداری از یک برنامه از پيش طراحي شده، وجود دارد، بانیان بازی جدید در جایگاه ولایتمداری، دفاع از روحانیت و دلسوزی برای اصل ولایت فقیه و انقلاب قرار خواهند گرفت و با اصلی کردن برخی مسائل فرعی و موضوعیت دادن به آنها، به ترتیب کسانی را که در مجامع روحانی و در سطح کشور در روی کار آمدن و تداوم فعالیت دكتر احمدي‌نژاد نقش‏آفرین بوده‏اند و اتفاقا منتقدان هاشمی به شمار می‏روند، مقصر و متهم همه آنچه در کشور گذشته است، نظیر فتنه و... خواهند دانست. تغییر موقعيت خاتمی نیز در این میان از جایگاه متهم به مدعی و دعوت او به مناظره و اعتراف طرفین به اشتباهات خود درخور تأمل به نظر می‏رسد.

فرافکنی‏های اخیر سایت هاشمی رفسنجانی و چشم‎‏پوشی از نامه سرگشاده او در روزهای قبل از انتخابات و نیز سنجش میزان ولایتمداری احمدی‏نژاد و هاشمی را می‏توان در حکم مهر تأییدی بر تحلیل‏های گذشته دانست. این تلاش‏ها در شرایطی صورت می‏پذیرد که رهبر انقلاب در نمازجمعه تاريخي 29 خرداد 88 صراحتاً از نزدیک‏تر بودن نظر رییس‏جمهور به خود نسبت به آقاي هاشمي سخن گفته بودند.

با اين حال، در آستانه خبرگان، آقاي هاشمي در تدارك براي بازيابي مشروعيت از دست رفته خود در اين مجلس مهم، طراحي براي نوعی تغییر موقعيت سیاسی را كليد زده است كه در جريان اين طرح، برخی که سکوت کرده بودند یا اتهاماتی متوجه آنها بود، در جایگاه مدعی قرار خواهند گرفت و با فرافکنی‏های پی در پی، ارتباط خود با برخی جریان‏های اصولگرا و مذهبی را قوت خواهند بخشید تا آنها را نیز در بازی جدید وارد كنند.

اما سایت منسوب به هاشمی در حالی شیوه فرافکنی را برگزیده که پرسش‏های زيادي در آستانه انتخابات داخلي خبرگان پيش روي رئیس فعلي اين مجلس قرار دارد، به‌طوري كه نامه سرگشاده آقاي هاشمی که در واقع برای مخاطب افکار عمومی نوشته و قبل از رسیدن به دست رهبری از رسانه‏های بیگانه سردرآورده بود، تنها یکی از این پرسش‏هاست.

هاشمی در نامه سرگشاده خود از رهبری خواسته بود تا به میدان بیاید و آتش فتنه را خاموش کند. او نوشته بود: «از جناب‌عالي با توجه به مقام و مسئوليت و شخصيت‌تان انتظار است براي حل اين مشكل و براي رفع فتنه‌هاي خطرناك و خاموش كردن آتشي كه هم اكنون دودش در فضا قابل مشاهده است، هرگونه كه صلاح مي‌دانيد، اقدام مؤثري بنماييد و مانع شعله‌ورتر شدن اين آتش در جريان انتخابات و پس از آن شويد.»

هاشمی خبر از ماجرای جدیدی می‏داد؛ ماجرایی که خود او نه تنها هیچ وقت مانع آن نشد و هیچ وقت آن را با صراحت محکوم نکرد، بلکه در جلساتی با سران آن حاضر شد و با آنان هم‏سخن گردید. هاشمی در نامه خود نوشته بود: «با اين‌همه بر فرض اينكه اينجانب صبورانه به مشي گذشته ادامه دهم، بي‌شك بخشي از مردم و احزاب و جريان‌ها اين وضع را بيش از اين بر نمي‌تابند و آتش‌فشان‌هايي كه از درون سينه‌هاي سوزان تغذيه مي‌شوند، در جامعه شكل خواهد گرفت كه نمونه‌هاي آن را در اجتماعات انتخاباتي در ميدان‌ها، خيابان‌ها و دانشگاه‌ها مشاهده مي‌كنيم.»

به راستی آقای هاشمی که اکنون داعیه دلسوزی برای جایگاه ولایت فقیه را برداشته و طبعا همچنان منتقد آنچه گذشته است، می‏باشد و تأکید می‏کند اختلاف نظرهایی با رهبر انقلاب دارد، در خصوص این ماجرا چه توضیحی می‏دهد؟ به راستی این جمله علی هاشمی در ستاد قیطریه و در جمع شش نفر از اعضای اصلی ستاد موسوی چقدر صحیح است و  به چه معناست: «این نامه حاج آقا خیلی تند است و ما داریم آن را چاپ می‏کنیم، شما هم بگوید چاپ کنند. باید دست به دست هم بدهیم تا موج ایجاد کند. حاج آقا گفته یا اینجا کار خراب می شود یا فضا برمی‌گردد.»

وقتی ماجرای فتنه بالا گرفت، مگر این فرزندان آقاي هاشمي نبودند که بر آتش فتنه مي‌دميدند و سازماندهي مي‌كردند. خانم عفت مرعشي (همسر آقاي هاشمي) در روز انتخابات که هنوز هيچ خبری از آشوب‌هاي خياباني نبود، مدعي شد كه اگر موسوي رأی نیاورد، تقلب شده و مردم به خيابان‌ها بريزند. فائزه هاشمی رفسنجانی در تجمع‌هاي غيرقانوني 25 خرداد، مقابل صداوسيما، 30 خرداد و حتي اوج حرمت‌شكني روز عاشورا حاضر شد و عوامل ميداني آشوب را به ماندن در خيابان‌ها و ادامه فتنه‌گري تحريك كرد.

ماجراي مهدي هاشمي رفسنجاني كه مفصل‌تر است و وي مطابق اسناد و شواهد موجود به‌طور مستقيم در زمينه طراحي و القاي دروغ بزرگ "تقلب در انتخابات" و سازماندهي اراذل و اوباش براي آشوب مشاركت داشته است. وي در عين حال، علی رغم احضاريه‌هاي مکرر مراجع قضایی به ایران بازنمی‏گردد و آقاي اكبر هاشمي نيز در اين زمينه مي‌گويد فرزندش در حال تحصيل است و به او گفته به ايران بازنگردد.

آنچه اکنون مطرح است تغییر موقعيت سیاسی آقاي هاشمي و سرمایه‏گذاری بر روی برخی مسائل فرعی است. در چنین فضایی قیاس‏هایی بین احمدی‏نژاد و هاشمی و اطرافیان آنها، کمک‏کار این حرکت خواهد بود. برآیند نهایی این یادداشت و این سرمایه‏گذاری در تقابل با یک جریان قدیمی است. جریانی که در جامعه روحانیت مبارز، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نظام از همان سال‏های دور نقطه‏نظرات آقاي هاشمي را نمي‌پذیرفت و سال گذشته نیز در قبال همراهي او با جريان فتنه اعتراض كرد.

بانیان این حرکت جدید، تأکیدات مکرر رهبری را در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و... مبني بر اينکه رئيس‌جمهور در مسائلي كه امر رهبری به آن تعلق مي‌گيرد، به‌طور قطع به آن‌ها عمل مي‌كند، زیر سوال خواهند برد و خود را در حکم دلسوزی خواهند دانست که از آغاز متوجه این وضعیت افتضاح و نگران‏کننده بوده و هشدار داده‏اند، اما در نظام توجهی به این هشدارها نشده است.

افشاي كامل آنچه در شرف وقوع است، نیازمند صبر و تأمل بیشتری است اما به‌طور خلاصه ورود تنش‌زاي آقاي هاشمي به صحنه و اين بار خرج كردن از روحانيت و حوزه‌هاي علميه براي احياي مشروعيت از دست رفته آن هم در شرايطي كه طي سال‌هاي دوم خرداد و اوج هتاكي‌ها به مرجعيت، روحانيت و نهاد دين، چنين موضع‌گيري از طرف وي ابراز نشده بود و در جريان فتنه 88 نيز كه نهايت اهانت و اتهام زني به ولي‌فقيه به‌عنوان عصاره مرجعيت و حوزه‌هاي علميه بود، نه تنها از اين جايگاه رفيع دفاعي نشد بلكه در موارد مختلفي با فتنه‌گران همراهي شد، احتمالاً با انگيزه اصلي انتخابات هيئت رئيسه خبرگان خواهد بود.

به هر حال، آنچه می‏تواند در این مسیر چراغ راه و کمک‏کار سیاسیون قرار گیرد، مواضع صریح شخص رهبر انقلاب و تبعیت از ایشان در ضریب دادن به مسائل و قضاوت در خصوص موضوعات است.


این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1125.html )