عنوان خبر:گازرساني به واحدهاي صنعتي
يكشنبه 26 دي 1389 - 21:37:01


سرپرست سازمان صنايع و معادن استان گلستان از گازرساني به واحدهاي صنعتي فاقد شبكه گاز استان گلستان در راستاي اجراي برنامه‌هاي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها خبر داد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از كميته اطلاع‌رساني ستاد هدفمند كردن يارانه‌هاي بخش صنعت و معدن استان گلستان حسين طلوعيان در جلسه‌اي با حضور مدير عامل شركت گاز استان و تعدادي از كارشناسان سازمان صنايع و معادن استان گلستان اظهار داشت: در راستاي اجراي يكي ديگر از برنامه‌هاي حمايتي قانون هدفمندكردن يارانه‌ها در بخش صنعت و معدن، گازرساني به واحدهاي صنعتي فاقد شبكه گاز و كاهش هزينه‌هاي انرژي اين واحدها در اولويت است.
وي تصريح كرد: حسب تصميم نمايندگان ويژه رئيس جمهور در كارگروه طرح‌هاي تحول اقتصادي كه به استناد اصل يكصد و بيست و هفتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران شركت ملي گاز ايران موظف شده است نسبت به تامين گاز واحدهاي صنعتي به خصوص واحدهاي تاثيرپذير و در راس آنها واحدهاي توليد آجر ماشيني كه فاقد شبكه گاز هستند، اقدام كند.
سرپرست سازمان صنايع و معادن گلستان با بيان اينكه اين تصميم به منظور حل مشكل واحدهايي كه از سوخت مازوت و گازوئيل استفاده مي‌كنند گرفته شده است، افزود: خوشبختانه اكثر واحدهاي صنعتي استان گلستان گازكشي شده و دوگانه سوز هستند و اين مشكل را ندارند ولي تعداد كمي از اين واحدها با اين مشكل مواجه هستند.
طلوعيان همچنين با اشاره به هزينه‌هاي بالاي انرژي برخي از واحدهاي صنعتي كه انرژي‌بر هستند از مدير عامل شركت گاز استان خواست تا با پيش‌بيني تدابير لازم در گازرساني به واحدهاي صنعتي فاقد شبكه گاز استان تسريع كنند.
مدير عامل شركت گاز گلستان نيز در اين جلسه با اشاره به نقش و جايگاه فعاليت‌هاي صنعتي و معدني گفت: گازرساني به واحدهاي صنعتي و معدني استان از اولويت‌هاي اين شركت است.
رمضانعلي سنگدويني اظهار داشت: اين شركت آمادگي دارد تا با شركت‌هاي مورد نظر عقد قرارداد كرده و گازرساني به آنها را در كوتاه‌ترين مدت ممكن انجام دهد.
شايان ذكر است در اين جلسه كليات اولويت‌بندي گازرساني به صنايع استان مصوب و مقرر شد پس از مراجعه واحدهاي فاقد شبكه گاز به شركت گاز استان و عقد قرارداد با اين شركت، عمليات گازرساني به اين واحدها آغاز شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1127.html )