عنوان خبر:معلمين آگاه اثرگذارترين عامل تعليم و تربيت
يكشنبه 26 دي 1389 - 21:44:25


استاندار گلستان اظهار داشت: مؤثرترين عامل در تعليم و تربيت دانش آموزان، معلمان دلسوز، فهيم و آگاه هستند.



مهندس 'جواد قناعت' شامگاه شنبه در همايش بزرگ شوراي آموزش و پرورش كه در كانون طه گرگان برگزار شد، تقويت روحيه اميد به آينده، روحيه كارآفريني، پرسشگري، تحقيق و پژوهش، تقويت فضائل اخلاقي را وظايف امروز معلمين نسبت به دانش آموزان در سيستم آموزش و پرورش ذكر كرد.
وي قانونمداري، تقويت روحيه كار جمعي تعاملي و مشاركت پذيري و ايجاد تقويت روحيه بصيرتي را از ديگر وظايف معلمين نسبت به دانش آموزان برشمرد.
رئيس شوراي آموزش و پرورش استان ضمن تبريك هفته شوراي آموزش و پرورش، اين هفته را فرصتي براي بازبيني برنامه ها، فعاليت ها و اقدامات انجام شده و ايجاد افقي جديد در جهت توسعه كمي و كيفي نظام تعليم و تربيت كشور ذكر كرد.
وي فلسفه اصلي تصويب قانون شوراها را تمركززدايي از يك كانون تصميم گيري و دادن اختيارات تام به شهرستان ها و مناطق در راستاي انجام هر چه بهتر فعاليت ها در بخش تعليم و تربيت دانست و افزود: صرف بيش از 245 هزار نفر - ساعت در شوراها در رابطه با مسائل نظام تعليم و تربيت دليل اهميت اين امر است.
استاندار گلستان از مزاياي اين تمركز زدايي، حضور اعضاي متنوع از نمايندگان اولياء، فرهيختگان و متخصصين در شورا ذكر كرد كه بيش از 50 درصد اعضاي اصلي را در سراسر ايران تشكيل مي دهند.
قناعت در خصوص بيانات مقام معظم رهبري پيرامون تحول بنيادين در سيستم آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با اشرف مخلوقات سر و كار دارد و براي اين كه انسان در اوج قله انسانيت قرار گيرد نيازمند به يك نظام تعليم و تربيت صحيح است كه خوشبختانه اين مسئوليت خطير به عهده آموزش و پرورش است.
در ادامه همايش، قناعت به ذكر فرمان 6 ماده اي رهبر معظم انقلاب براي رسيدن به افق چشم انداز پرداخت و حركت متناسب با زمان را شاه كليد اين فرمان ذكر كرد.
اين مراسم كه با حضور مديركل دفتر توسعه مشاركت هاي مردمي و امور شوراها در آموزش و پرورش، مسئولان استان و شهرستان ها برگزار شد در پايان مراسم به چند تن از رؤساي شوراي آموزش و پرورش شهرستان ها لوح تقدير اهداء شد.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1130.html )