عنوان خبر:بهره‌برداري متمركز از سيلوي 100 هزار تني فلزي و انبار مكانيزه
يكشنبه 26 دي 1389 - 22:29:58


مدير عامل شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان گفت: در ايام‌الله دهه‌فجر، ميزان 100 هزار تن سيلوي فلزي و انبار مكانيزه براي ذخيره‌سازي گندم و غلات توسط بخش خصوصي در استان به بهره‌برداري خواهد رسيد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان، سيدحميدرضا ميرآفتاب در حاشيه بازديد از پروژه‌هاي سيلوسازي بخش خصوصي در شرق گلستان اظهار داشت: يكي از اولويت‌هاي دولت در صنايع كشاورزي به خصوص در راستاي حمايت از بخش خصوصي، گسترش حمايت‌هاي همه جانبه از اين بخش در صنعت سيلوسازي است.
وي افزود: استان گلستان به عنوان يكي از قطب‌هاي توليد گندم در كشور به شمار مي‌رود و از نظر كيفيت نيز مي‌توان به دليل كيفيت بسيار بالاي گندم استان گلستان، اين منطقه را پايتخت كيفي گندم در كشور نام برد از اين رو صنعت سيلوسازي استان گلستان بايد بيش از گذشته مورد توجه قرار گيرد و بخش خصوصي بايد به طور جدي در اين بخش وارد شود.
مدير عامل شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان خاطرنشان كرد: از آنجايي كه استان گلستان با توليد سالانه بيش از يك ميليون تن گندم، سهم عمده‌اي از توليد اين محصول استراتژيك كشور را برعهده دارد اميد است با ساخت مراكز ذخيره‌سازي، بتواند اين موهبت الهي را به طور كامل و صحيح نگهداري و ذخيره‌سازي كند تا در راستاي تامين قوت استان و اقصي نقاط كشور اقدام اساسي انجام دهد.
ميرآفتاب در خصوص وضعيت صنعت سيلوسازي در استان گلستان اظهار داشت: صنعت سيلوسازي در استان گلستان به دليل توليد انبوه غلات، بايد بيش از گذشته مورد توجه و حساسيت قرار گيرد و براي توسعه اين صنعت نگاه‌ها به سمت بخش خصوصي است.
وي افزود: تا سال گذشته مالكيت ساخت سيلوها اغلب برعهده بخش دولتي بوده اما در حال حاضر بخش خصوصي گوي سبقت را ربوده و سخنان رهبر معظم انقلاب مبني بر واگذاري امور به بخش خصوصي محقق شده است و شركت بازرگاني دولتي نيز اين موضوع را دنبال مي‌كند.
مديركل شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان ضمن ابراز خرسندي و قدرداني از سرمايه‌گذاراني كه در اين چرخه رزق و مائده الهي گام نهاده‌اند، گفت: اميد است با ورود پر رنگ‌تر بخش خصوصي در صنعت سيلوسازي در استان گلستان و گسترش حمايت‌هاي همه جانبه دولت در اين خصوص شاهد رشد روز افزون نهضت سيلوسازي در گلستان و كشور باشيم.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1140.html )