عنوان خبر:تحصيل بیش از 90 طلبه در مقطع کارشناسی ارشد مدرسه علمیه الزهرا گرگان
يكشنبه 26 دي 1389 - 22:44:58


مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان از استقبال خواهران علاقه مند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این حوزه خبر داد و گفت: در حال حاضر 92 طلبه در سطح سه این مدرسه علمیه مشغول به تحصیل هستند.



خانم میرکریمی، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، اعلام کرد: پس از ارزیابی های صورت گرفته از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران این مدرسه علمیه در جمع 16 مدرسه ممتاز کشور قرار گرفت.

وی با بیان این که مدرسه علمیه الزهرا (س) گرگان تنها مدرسه از مجموع مدارس علمیه استان‌های شمالی کشور است که نامش در این لیست آمده و حائز شرایط ویژه مدارس ممتاز از سوی مرکز مدیریت شده است، افزود: مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران نیز از خدمات مؤسس و مدیریت این حوزه تجلیل به عمل آورد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان با بیان این که فعالیت های این حوزه به سه بخش آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تقسیم می شود، تصریح کرد: بیان، نشر دین و استقرار ارزش های دینی در جامعه یکی از مهمترین وظایف حوزه های علمیه در بخش فرهنگی است

خانم میرکریمی با بیان این که مدرسه علمیه الزهرا(س) در سال 1360 از سوی آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان با هدف ارتقای بینش زنان به رسالت های آنان و پاسخگویی به نیازهای جامعه تاسیس شد، ادامه داد: در حال حاضر 148 طلبه سطح دو و 92 طلبه در سطح سه در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گرگان در حال تحصیل هستند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان با اشاره به این که تاکنون تعداد بسیار زیادی از خواهران از این مرکز علمیه فارغ التحصیل شده اند، ادامه داد: افراد فارغ التحصیل هم اکنون در بخش‌های مختلف آموزشی، علمی و اجرایی مشغول خدمت هستند.

خانم میر کریمی با اشاره به این که سطح سه چند سالی است که در این مدرسه علمیه فعالیت خود را آغاز کرده است، ادامه داد: مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان در مدیریت منطقه پنج حوزه علمیه خواهران نخستین حوزه علمیه بوده که فعالیت سطح سه حوزوی در آن آغاز شده و با استقبال بسیار خوبی نیز روبرو بوده است.

وی، با اشاره به برخی فعالیت های معاونت پژوهشی این مدرسه علمیه بیان داشت: برگزاری کارگاه پژوهشی برای طلاب و اساتید، فراخوان مقاله در سطح استان، تهیه نوارهای کمک درسی و تحقیقی برای ارتقای سطح علمی و پژوهشی اساتید و طلاب، راه اندازی و تجهیز بانک اطلاعات با حدود 300 نرم افزار تحقیقاتی و آموزشی، تجهیز و توسعه سایت و راه اندازی اینترنت برای استفاده طلاب در امور پژوهشی، نشریه پژوهشی و ارائه مقاله طلاب در سطح ملی و ملی تنها بخشی از فعالیت های صورت گرفته در بخش پژوهشی است.

خانم میر کریمی بالندگی فرهنگ، ارتقای دانش و بینش آدمی را مبتنی بر پژوهش و اندیشه ورزی دانست و تصریح کرد: تحقیق در معارف و دانش های دینی پاسخگویی به شبهات دینی و دفاع عالمانه از ارزش های دینی از مهم ترین وظایف حوزه های علمیه و علما در طول تاریخ بوده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1146.html )