عنوان خبر:سید‏حسن‏ نصرالله شب گذشته طی سخنانی تصریح کرد: به ساقط کردن دولت حریری افتخار می‏کنیم
دوشنبه 27 دي 1389 - 18:52:49


دبیرکل حزب الله لبنان گفت: حزب الله از دولت هایی که حامی شاهدان دروغین و فساد مالی بوده و از مسوولیت خود در حل مشکلات مردم لبنان آگاه نباشند، حمایت نمی کند.



به گزارش رجانیوز سید "حسن نصر الله" دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی که یکشنبه شب به طور مستقیم از شبکه خبری العالم پخش شد؛ خطاب به افراد و گروههایی که از طرح 'هدف قرار دادن مقاومت' حمایت می کنند، هشدار داد و گفت: راه شما درست نیست و به بیراهه می روید.

وی خطاب به مردم لبنان اظهار داشت: آنچه که اخیرا در کشور ما روی داده، مرا وادار کرد تا به منظور روشن شدن برخی مسائل با شما صحبت کرده و مطالبی را روشن کنم.

سید حسن نصرالله با تأکید بر اینکه حق مردم لبنان است تا از وقایع کشورشان به خوبی آگاه شوند، افزود: "عبد الله بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان و "بشار اسد" رییس جمهور سوریه تلاش های خوبی را برای رفع این مشکلات شروع کرده اند و ما از تمامی کسانی که وارد این مسیر شدند خواستیم که از این روند حمایت کنند تا لبنان از فتنه احتمالی نجات یابد.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: عربستان در این خصوص اعلام کرد که نمی توان دادگاه حریری را ساقط نمود چرا که این دادگاه از سوی شورای امنیت تشکیل شده و ما نیز با آن موافقت کردیم.

وی ادامه داد: این کشور همچنین اعلام کرد که کیفرخواست این دادگاه لغو شود و ما نیز موافقت کردیم؛ چرا که این کیفرخواست ساخته و پرداخته آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی از ابتدا مخالف تلاش کشورهای عربی برای حل مشکلات لبنان از جمله یافتن راه حل نهایی به منظور حل موضوع ترور حریری بودند.

سید حسن نصرالله افزود: آنان همواره فکر می کنند که حل این مشکلات، موضوعی سخت و پیچیده است و هیچ گاه فکر نمی کردند که عربستان و سوریه بتوانند برای این موضوع راه حلی بیابند.

وی ادامه داد: حدود 2 هفته پیش به ما اعلام شد که پادشاه عربستان قصد دارد تلاش های خود را برای دست یافتن به راه حل توافقی ادامه دهد، اما بعد از سفر سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان به آمریکا، طرف عربستانی به یکباره به سوریه اعلام می کند که به دلیل وجود برخی فشارها قادر به ادامه مشورت نیست.

سیدحسن نصر الله دلیل توقف مشورت اخیر را اینگونه بیان کرد: آمریکایی ها و صهیونیست ها وقتی متوجه شدند که تلاش های عربستان و سوریه برای دستیابی به راه حل مناسب به خوبی پیش می رود، با تمام قدرت دخالت کرده و اعلام نمودند این مشورت ها نباید ادامه یابد و باید هر چه سریع تر متوقف شود که در کمال تاسف اینگونه هم شد.

حریری و حامیان وی خواهان منافع لبنانی ها نیستند

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه سعد حریری و گروه حامی وی خواهان منافع لبنانی ها نیستند، تاکید کرد: سعد حریری و گروه وی یا در ابتدای امر خواهان ادامه این مشورت ها نبودند و آمریکایی ها را تحریک کردند تا با فشارهای خود این روند را متوقف کنند یا اینکه آنها در مسیر حرکت مشورت ها بودند ولی خواسته آمریکا غالب بوده است؛ در نتیجه این مسائل نشان می دهد این گروه خواهان منافع لبنانی ها نیستند.

سید حسن نصر الله تصریح کرد: همچنین باخبر شدیم که برخی ها برای سرعت بخشیدن به صدور کیفر خواست دادگاه حریری تلاش می کنند و یکی از شروط راه حل سازش آنان این بوده که ما از پرونده شاهدان دروغین چشم پوشی کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت سعد حریری به دلیل آنکه از ارجاع پرونده شاهدان دروغین به شورای عالی دادگستری ناتوان ماند از صلاحیت لازم برای روبه رو شدن با کیفر خواست دادگاه حریری برخوردار نبود.

وی افزود: ما همچنان منتظر ماندیم و سکوت کردیم، چرا که امیدوار بودیم تا در خصوص مسایل و مشکلات مردم و همچنین حل فساد مالی به جایی برسیم، اما اینگونه نشد.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: وظیفه ملی و اخلاقی ما این بود تا در سقوط دولت (سعد حریری) همکاری کنیم و گروه هشت مارس نیز بر این عقیده است که حریری به عنوان نخست وزیر دولت جدید معرفی نشود.

سید حسن نصرالله گفت: با صدور کیفر خواست دادگاه حریری ما نیز دست به کار می شویم و از کرامت، وجود و آبروی خود دفاع خواهیم کرد.

وی در عین حال تصریح کرد که گروه سعد حریری باید منافع حزبی خود را کنار گذاشته و شرایطی را فراهم نماید تا لبنان به سوی فتنه حرکت نکند.

سید حسن نصرالله با بیان این که با استعفای 11 وزیر،دولت سعد حریری ساقط شد؛ افزود: قرار است روز دوشنبه مشورت های میشل سلیمان رییس جمهور لبنان با نمایندگان مجلس به منظور مشخص شدن نخست وزیر دولت جدید آغاز شود.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به توافقات پیشین صورت گرفته با گروه 14 مارس (گروه حامی دولت حریری) خاطرنشان کرد: ما به آنها اعلام کردیم که حاضریم امتیازات سیاسی و غیر سیاسی به جریان حریری به خاطر حفظ لبنان اعطا کنیم چون ما به این موضع برای صلح و ثبات ملی معتقدیم .

سید حسن نصرالله با اشاره به این که پرونده شاهدان دروغین پرونده حساس و خطرناکی است که پیامدهای بسیار بزرگی دارد؛ اظهار داشت: افسران و برخی افراد دیگر با توجه به این شهادتهای دروغین سالها در زندان بودند، روابط سوریه و لبنان به خاطر این شاهدان دروغین نابود شد، بدترین فضای مذهبی به این خاطر در لبنان حاکم شد و درگیریهایی در سطح مذهبی رخ داد، انتخابات پارلمانی بر اساس نتایج سیاسی این شهادتهای دروغین برگزار شد و دولتهایی بر اساس آن شکل گرفت.

شاهدان دروغین باید بازخواست شوند

وی گفت: شاهدان دروغین و کسانی که آنها را به وجود آوردند باید بازخواست و محاکمه شوند زیرا این مساله منجر به تمام این مصایب اخلاقی، انسانی، ملی، اقتصادی و امنیتی شده است.

سید حسن نصرالله افزود: دولت از ارجاع پرونده شاهدان دروغین به شورای قضایی یا رای گیری درباره ارجاع آن ناتوان نشان داد و حتی از رویارویی با پیامدهای کیفرخواست هم ناتوان بود بنابراین سرنگونی دولت را وظیفه ملی و اخلاقی خود دانستیم، در حالی که ما از منادیان دموکراسی توافقی بودیم.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد : یکی از بندهایی که از ما می خواستند ، بستن پرونده شاهدان دروغین بود.

دلایل سقوط دولت حریری

سید حسن نصرالله درباره دلایل سقوط دولت سعد حریری به فساد مالی در آن اشاره کرد و گفت: ما به وضعیتی رسیدیم که در سایه وجود این دولت قادر به مقابله با فساد مالی و اداری و اجرای اصلاحات اقتصادی و مالی نبودیم.

وی افزود: دولت حتی از ارجاع پرونده شاهدان دروغین به شورای دادگستری یا رای گیری درباره ارجاع آن ناتوان بود و نه تنها از رویارویی با پیامدهای کیفرخواست ناتوان نشان داد بلکه بر عکس دولتی بود که خواهان ادامه حمایت مالی از دادگاهی است که ضد لبنان و مقاومت آن توطئه چینی می کند و قضات لبنانی همکار با آن در این توطئه شریک هستند.

سید حسن نصرالله گفت: اینکه دادگاه از دولت بخواهد شهروندان را به ظلم و ناحق دستگیر کند، چنین دولتی صلاحیت ندارد و شکست تلاشهای عربی نشان داد این دولت صلاحیت مقابله با پیامدهای حکم احتمالی و کیفرخواست را ندارد.

وی افزود: وقتی می بینیم حکم احتمالی، اعضایی از حزب الله را متهم می کند، کشور را در معرض خطرات قرار می دهد و آمریکایی ها و اسرائیلی ها درصدد هستند کشور را از طریق فتنه افکنی در داخل نابود کنند و دولت حریری کشور را در معرض خطرات قرار داده است دیگر نمی توان بر این دولت تکیه کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: وقتی مطلع شدیم که دانیل بلمار دادستان کل دادگاه بین المللی ویژه ترور حریری به رئیس جمهور و نخست وزیر لبنان اطلاع داده است که دوشنبه، البته من تردید داریم، حکم احتمالی صادر خواهد شد یا اینکه دوشنبه به فرانسوی ها ابلاغ می شود و روز سه شنبه اعلام خواهد شد؛ و در مقابل این دولت و به طور مشخص نخست وزیر به گونه ای رفتار کردند که چنین دولتی مانع حمایت از لبنان در برابر هر گونه تبعات حکم احتمالی شد؛ لذا وقتی دیدیم در برابر چنین دولت ناتوانی قرار داریم، تصمیم به ساقط کردن آن گرفتیم.

وی گفت: مهم تر از این مساله آن است که مردم مطالباتی دارند و ممکن است به خیابانها بریزند و درخواستهایی در این زمینه مطرح شد ، از ما می خواهند مانع آمدن مردم به خیابانها شویم و از دولت و سیاستها و عملکرد آن که هیچ کسی را متقاعد نمی کند، حمایت کنیم و در برابر این واقعیتها چاره ای جز استعفا و سرنگونی این دولت ناتوان وجود نداشت.

سید حسن نصرالله افزود: سرنگون کردن دولت ناتوان ممکن است درها را به روی لبنان برای تشکیل دولت مقتدر و وظیفه شناس و مسوولیت شناس باز کند، اما ادامه کار این دولت، ممکن است امور را به بن بست بکشاند، به همین سبب وظیفه ملی و اخلاقی خود را در سرنگونی این دولت دیدیم.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: بر خلاف تحلیلهایی که شنیدیم، معتقدیم ادامه حیات این دولت، غیر ممکن و ظلمی به نهادهای دولتی و مردم و به زیان صلح داخلی است و با توجه به ثابت شدن ضعف و ناتوانی دولت، تصمیم به استعفا و خروج وزرا از دولت گرفتیم.

اقدام دموکراتیک مخالفان علیه دولت لبنان

سید حسن نصرالله افزد: ما در این زمینه گام قانونی و دموکراتیک و بسیار عادی که حق طبیعی مان بود، برداشتیم و با ریختن به خیابانها و به کارگیری سلاح دست به این کار نزدیم بلکه کاملا به شیوه قانونی و دموکراتیک و متمدانه عمل کردیم.

وی گفت: ما گروههای مخالف دولت به مسوولیت ملی خود عمل می کنیم و هر آنچه این مسوولیت ملی اقتضا کند انجام می دهیم و از هیچ کس و هیچ بیانیه و تهدیدهای هیچ کس در این جهان نمی ترسیم، جنگها و هواپیماهایشان و ناوگانهای دریایی آنها ما را نمی ترساند چه برسد به این بیانیه ها و تهدیدهای توخالی شان.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: ما بر اساس باورها و تشخیص خود نسبت به منافع کشورمان عمل کردیم، شیوه ای که به کار بردیم کاملا حق ما بود؛ حتی باید از این شیوه تشکر شود که به طور قانونی و در چارچوب نهادهای قانونی عمل کردیم، اما در بیشتر پایتختهای کشورهای جهان ما را متهم کردند و این معنایش این است که لبنانی ها حق اعتراض و پناه بردن به هر گونه اقدام برای اصلاح یا تغییر یا حل مشکلات ندارند بلکه همه باید تسلیم شوند و اگر دهان باز کنی سبب ناخرسندی آمریکا و اسرائیل و غرب و جهان عرب خواهد شد.

اجماع مخالفان بر نپذیرفتن حریری برای تشکیل دولت

سید حسن نصرالله در باره معرفی نامزد نخست وزیری گفت: واضح و آشکار است که گروههای مخالف درباره معرفی نکردن سعد حریری برای تصدی نخست وزیری اجماع نظر دارند، ما در گذشته پذیرفتیم تا در دولت وحدت ملی شرکت کنیم، ولی پس از این تجربه یک سال و اندی و ارزیابی تلاشها و درک ما از تحولات به ویژه در برهه اخیر، به صراحت اعلام می کنیم که درصدد معرفی سعد حریری نیستیم و رویکرد دیگری اتخاذ می کنیم.

دخالت آشکار آمریکا در امور داخلی لبنان

وی افزود: اکنون نمی خواهم بگویم که نامزد گروههای مخالف کیست، چرا که فراکسیونهای پارلمانی گروههای مخالف این موضوع را در رایزنی ها اعلام خواهد کرد. ولی باید این سؤال را پرسید که این یک مساله قانونی داخلی است، چرا همه جهان دخالت می کند از جمله هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا به این و آن در لبنان تلفن می زند.

سید حسن نصرالله با بیان این که روز دوشنبه رایزنی های پارلمانی آغاز می شود؛ خاطرنشان کرد: در یک طرف این رایزنی ها گروههای مخالف ملی هستند که با سازوکارهای ملی وارد این رایزنی ها می شوند و در طرف دیگر، گروههایی هستند که با دخالتها و حمایت منطقه ای و بین المللی وارد این رایزنی ها می شوند که این مساله معروف است، دولتها دخالت می کنند وزیران امور خارجه دخالت می کنند، رئیسان جمهوری دخالت می کنند و همه این دخالتها در این مسیر است که سعد حریری باید بار دیگر برای نخست وزیری معرفی شود.

وی گفت: آیا نخست وزیری که بر اساس فشارها و دخالتهای خارجی انتخاب شود، در یک فرایند قانونی و سالم انتخاب شده است؟ ما در انتخابات پارلمانی با همه شائبه هایی که داشت، شرکت کردیم، انتخاباتی که طرف دیگر( اشاره به 14 مارس) بیش از یک میلیارد و دویست میلیون دلار هزینه کرد، تا جایی که در برخی حوزه ها، هر رای را هزار یا دو هزار و حتی پنج هزار دلار می خریدند، آیا پارلمانی که از این انتخابات تشکیل شود بیانگر اراده مردم است؟

سید حسن نصرالله اظهار داشت: باید سؤال کرد آیا رایزنی های پارلمانی در سایه دخالتهای منطقه ای و بین المللی و فشارهای آن بیانگر اراده نمایندگان واقعی و تشخیص آنها نسبت به مسائل ملی و در نتیجه بیانگر اراده ملت است؟

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به دخالتهای سفیر آمریکا در امور داخلی لبنان گفت: چگونه برای آنها قطعی است که روند رایزنی های دو روز آینده منجر به موفقیت یک شخصیت سنی دیگر می شود ، در طایفه محترم سنی، شخصیتهای بزرگ و شایسته و مسوولیت پذیر وجود دارد؟ پایتختهای تصمیم گیرنده و جهان از کجا مطمئن است که نامزد مخالفان پیروز خواهد شد؟ گمان نمی کردیم حجم دخالتها این قدر زیاد باشد.

رسوایی جدید دادستان کل دادگاه ویژه ترور حریری

وی گفت: بدتر از همه این مسائل که به نظر من به مثابه یک رسوایی جدید برای دانیل بلمار دادستان کل دادگاه بین المللی ویژه ترور حریری است، به اعتقاد من وقتی تلاشهای عربی در آمریکا شکست خورد، بلمار تصمیم به تعجیل در صدور حکم احتمالی گرفت. حکم احتمالی و دادگاه بین المللی حتی با زمان صدور حکم احتمالی ، بخشی از نبرد سیاسی است که مقاومت و لبنان را هدف قرار داده است، آیا بلمار نمی توانست تا چهارشنبه یا پنجشنبه منتظر بماند تا رایزنی های پارلمانی برای معرفی نخست وزیر پایان یابد، من با اطمینان می گویم این مساله به دولت لبنان به طور رسمی ابلاغ شده است و همچنین در رسانه ها اعلام شده است.

دبیرکل حزب الله با اشاره به این که صدور حکم احتمالی که تا کنون حدود دو ماه به تاخیر افتاده است آیا نمی توانست از سوی بلمار تا معرفی نخست وزیر و تشکیل کابینه جدید به تاخیر می افتاد؛ اظهار داشت: چون مطلوب برای آنها این است که این مساله در طول رایزنی های پارلمانی در لبنان برای معرفی نخست وزیر به عنوان بخشی از استفاده سیاسی به نفع نامزد مشخص و معین اعلام شود.

وی افزود: روزهای آینده دو مسیر وجود خواهد داشت، یکی مسیر رایزنی های پارلمانی برای معرفی نخست وزیر دولت جدید، و دیگری مسیر بلمار است که گفته است حکم احتمالی را به فرانسوی ها تحویل می دهد و آن را اعلام کرده است.

سید حسن نصرالله گفت: ما معتقدیم از زمان اعلام صدور حکم احتمالی به نفع رایزنی های پارلمانی بهره برداری شده است، ولی ما در دو مسیر قرار داریم، در مسیر رایزنی های پارلمانی ، مستقل و در مسیر بلمار، نتایج رایزنی های پارلمانی هر چه باشد، یک بحث است و موضوع حکم احتمالی و چگونگی تعامل با آن هم بحث دیگری است اما ما مسیر نخست یعنی رایزنی های پارلمانی را مسیر دموکراتیک و قانونی و طبیعی می دانیم و از همه مهمتر خودمان آن را درخواست کردیم و بدون توجه به نتایج آن در این مسیر وارد شده ایم.

وی خاطرنشان کرد: طبعا در این مسیر، رهبران سیاسی و احزابی که نماینده دارند و فراکسیونهای پارلمانی روزهای دوشنبه و سه شنبه مسوولیت بسیار بزرگ ملی و تاریخی بر دوش دارند و از طریق شخص نخست وزیر می توانیم شخصیت دولت را درک کنیم و در سایه معرفی نخست وزیر، مردم تصمیم می گیرند که چه رفتاری از خود نشان دهند.

سید حسن نصرالله افزود: در مسیر نخست، ما این دولت و دولت سابق را تجربه کردیم، در خصوص گروههای مخالف به ویژه موضع حزب الله، این تجربه جدیدی است، ما در دولتهای سالهای گذشته شرکت نمی کردیم. ممکن است این مساله را در شرایط کنونی سبک سنگین کنیم.

مخالفت حزب الله با فساد مالی دولت

وی گفت: هر دولتی که تشکیل می شود، باید دولتی مسولیت پذیر باشد، از حالا به بعد محال است در برابر دولتی که از شاهدان دروغین حمایت می کند، سکوت کنیم. هر دولتی که از شاهدان دروغین حمایت کند و به ویژه اگر از کسانی شکل گرفته باشد که شاهدان دروغین را به وجود آورده باشند، ما نمی توانیم در برابر آن سکوت کنیم همچنین در برابر هر دولتی که از فساد مالی حمایت کند و حتی فساد مالی را مدیریت کند، سکوت نخواهیم کرد.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: از هر دولتی که به مسوولیت خود به طور جدی و رسمی برای رسیدگی به مشکلات مردم و حل آنها عمل نکند، حمایت نخواهیم کرد.

ایستادگی دربرابر دولتی که علیه مقاومت توطئه کند

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما از هیچ دولتی نخواسته ایم از مقاومت حمایت کند، ما حتی در دوران جنگ جولای از هیچ کس نخواستیم از ما حمایت کند، تمام کسانی که از ما حمایت کردند، افراد شرافتمند و میهن پرست بودند، آنچه ما از دولت می خواهیم این است که علیه مقاومت توطئه چینی نکند، علیه مقاومت دست به تحریک نزند، حکومتهای دیگر را علیه مقاومت لبنان تحریک نکند، هر دولتی که علیه مقاومت توطئه کند، به صراحت می گویم در برابر چنین حکومتی ساکت نخواهیم نشست زیرا وظیفه ما حفظ تمام عناصر قدرت لبنان در برابر تهدیدهای اسرائیل و طمع ورزیها و خطرات این رژیم است.

انتظار تشکیل دولت مقتدر و کارآمد

سید حسن نصرالله با اشاره به حمایت مردم، ارتش، ملت و مقاومت از لبنان اظهار داشت: ما هرگز نمی خواهیم هیچ ناوگانی از هیچ نقطه جهان بیاید از ما حمایت کند، هر کس علیه عناصر و عوامل قدرت لبنان توطئه کند، ما نمی توانیم در برابر آن ساکت بنشینیم به همین دلیل امیدواریم لبنانی ها بتوانند دولت مقتدر و کارامدی را که اولویتها و منافع مردم را در نظر بگیرد، تشکیل دهند.

وقایع تونس باید درس عبرت شود

دبیرکل حزب الله در ادامه گفت: آنچه این روزها در تونس می گذرد باید عبرت باشد، جا دارد به مردم تونس، قیام و انتفاضه تاریخی شان را تبریک بگویم.

وی افزود: باید از سرنوشت رژیم زین العابدین بن علی رییس جمهور تونس و دار ودسته اش که سالها به غربی ها خدمت کردند و موضع این حکومت که در خصوص اسرائیل و همه مسائل منطقه معروف بود؛ درس عبرت گرفته شود.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: این کسانی که رییس جمهور تونس در مدت این سالها به آنها خدمت کرد، به او اجازه ورود به کشورهایشان را ندادند و اجازه فرود هواپیمای او را در فرودگاه هایشان ندادند و این عبرت است.

وی افزود: عبرتی که باید در لبنان از این مساله گرفته شود آن است که به دنبال راه حل لبنانی باشیم، اکنون اگر آمریکا و غرب در مساله لبنان دخالت می کند سبب بین المللی کردن بحران لبنان و پیچیده تر شدن مشکلات کشور خواهد شد.

توهم تکیه برغرب برای کسب قدرت در لبنان

سید حسن نصرالله تصریح کرد: ما می گوییم که آینده لبنان فقط در سایه گفتگو و تفاهم و همکاری و مثبت اندیشی قرار دارد، ولی اگر کسی بخواهد با اتکا بر آمریکا و جهان بر بخشی از ملت لبنان سیطره پیدا کند، متوهم است و باید از تمام تجربه هایی که در منطقه رخ می دهد، عبرت بگیرد.

دادگاه حریری دادگاهی آمریکایی ـ اسرائیلی

دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص مواضع حزب الله در باره حکم احتمالی دادگاه بین المللی ترور حریری گفت: موضع ما واضح و روشن است، ما بر اساس شواهد و دلایل و مستندات، این دادگاه را دادگاه آمریکایی ـ اسرائیلی توصیف کردیم، ما در سایه صدور حکم احتمالی رفتار و از کرامت و وجود و آبروی خود دفاع خواهیم کرد. اینکه چگونه رفتار خواهیم کرد، این مساله به رهبران حزب الله و رایزنی با همپیمانان مان بستگی دارد، اما قطعا مسوولیت داریم با این موضوع برخورد کنیم.

اجازه خدشه به کرامت مقاومت را نخواهیم داد

سید حسن نصرالله با اشاره به درایت و جانفشانی های مقاومت و ملت لبنان گفت: ما مردمی هستیم که هرگز اجازه نخواهیم داد که به کرامت و آبروی ما خدشه ای وارد شود یا علیه ما توطئه چینی شود یا کسی در جهان از روی ظلم و تجاوزگری و حتی با احتمال و اتهام ، مسوولیت خون شهید رفیق حریری را به گردن ما بیندازد.

وی افزود: این دادگاه کاملا آمریکایی ـ اسرائیلی است و هر کس با آن همراه شود به طرح آنها خدمت کرده است.

سید حسن نصرالله گفت: قبلا نیز گفته ام که اسرائیلی ها رفیق حریری را ترور کردند و مرتکب ترورهای دیگری در لبنان شدند و برای تغییر کامل اوضاع لبنان تلاش می کنند، در سالهای گذشته از سرخوردگی خود سخن گفتند، با این حال کشور ما در معرض طمع ورزیها و تلاش آنها برای محاصره و انزوای لبنان قرار دارد، اما طی تمام سالهای گذشته و در سخت ترین شرایط و زمانی که جرج بوش در واشنگتن حکومت می کرد و ارتشهای آمریکا در پایتختهای عربی و اسلامی جولان می دادند و برای ایجاد خاورمیانه جدید نقشه می ریختند، ما در لبنان مقاومت و ایستادگی کردیم.

وی افزود: ما طی سالهای گذشته در معرض جنگ سیاسی، تبلیغاتی، روانی، امنیتی، ترور و نظامی قرار داشتیم ولی امروز می بینید که همچنان ایستاده ایم، می خواهم تاکید کنم محاسبات آنها غلط از آب در آمده است.

سید حسن نصرالله گفت: اگر شما (جریان 14 مارس) از حکم احتمالی برای هدف قرار دادن مقاومت کمک می گیرید، محاسبات شما کاملا غلط است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین خاطرنشان کرد: در سایه آنچه بلمار در روزهای دوشنبه و سه شنبه آینده ارایه می کند، سخنان دیگری بیان خواهد کرد.


این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1148.html )