عنوان خبر:انتصاب مشاور استاندار گلستان در امور بودجه و برنامه‌ريزي
دوشنبه 27 دي 1389 - 19:34:51


طي حكمي از سوي‌ استاندار گلستان، علي‌اكبر پرواز به سمت مشاور استاندار در امور بودجه و برنامه‌ريزي منصوب است.



مشاور استاندار گلستان در امور بودجه و برنامه‌ريزي صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: استان گلستان با وجود قابليت‌ها، پتانسيل‌ها و فرصت‌هاي فراوان كه مشخصه بارز استان در مقايسه با بسياري از مناطق كشور است با انواع مشكلات از جمله گستردگي محروميت و وجود مناطق كمتر توسعه‌يافته در سطح استان دست به گريبان است.
علي‌اكبر پرواز اظهار داشت: از سويي حاشيه شدن استان در برنامه‌هاي توسعه قبلي و ضعف زيرساخت‌ها در بخش‌هاي اقتصادي، اجتماعي و ... موجبات توسعه‌نيافتگي استان را فراهم ساخته است.
وي تصريح كرد: اين در حالي است كه در بين استان‌هايي كه در برنامه توسعه گذشته از ايجاد ظرفيت‌هاي اقتصادي و زيربنايي بهره‌مند شدند به طور مضاعف هم از ايجاد ظرفيت‌ها و هم از درآمدهاي ناشي از آن استفاده مي‌كنند.
مشاور استاندار گلستان در امور بودجه و برنامه‌ريزي گفت: اما استان گلستان به لحاظ فقدان ايجاد ظرفيت‌هاي لازم در گذشته، عدم وجود صنايع بزرگ و اساسي در استان، پايين بودن سطح درآمد مردم و سهم 25 درصدي بخش كشاورزي از GDP استان و معافيت‌هاي مالياتي كه در اين بخش‌ها داريم همچنان به خاطر محروميت‌هاي گفته شده پاسخگوي نيازهاي كنوني توسعه استان نيست.
پرواز خاطرنشان كرد: در صدد اين هستيم با همتي كه در طي اين دو و سه سال اخير در استان صورت گرفته و به سرجمع اعتبارات استان چه در بخش تملك‌دارايي و چه هزينه‌اي اضافه شده بتوانيم علاوه بر تقويت بيشتر اين بخش‌ها رديف‌هاي اعتباري جديدي نيز براي استان ايجاد شده از جمله رديف اعتباري حاشيه اترك در استان بتواند ضمن پوشش و ضعف‌هاي اعتباري سنوات گذشته، جهش بزرگي در بهره‌مندي از شاخص‌هاي اقتصادي، اجتماعي و .... تضمين شده كشوري داشته باشد.
علي‌اكبر پرواز داراي مدرك تحصيلي كارشناسي‌ارشد است كه سوابقي همچون رئيس گروه حراست سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور، معاون اداري مالي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان اردبيل، سرپرست دفتر آموزش و پژوهش استانداري اردبيل، معاون دفتر برنامه‌ريزي و بودجه استانداري اردبيل و مشاور معاون فرهنگي، آموزشي و پژوهشي معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري را دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از استانداري گلستان، در اين حكم آمده است: با توجه به تعهد و تجربيات جنابعالي به موجب اين ابلاغ با حفظ پست سازماني به عنوان مشاور اينجانب در امور بودجه و برنامه‌ريزي منصوب مي‌شويد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1150.html )