عنوان خبر:ماموريت اصلي نظام جمهوري اسلامي،انسان سازي است
دوشنبه 27 دي 1389 - 19:39:08


مديركل دفتر توسعه مشاركتهاي مردمي و امور شوراها در وزارت آموزش و پرورش گفت: ماموريت اصلي نظام جمهوري اسلامي ايران مقوله تعليم و تربيت و انسان سازي مي باشد.



'مصطفي عطاران' روز دوشنبه در همايشي بمناسبت هفته شوراهاي آموزش و پرورش در گرگان اظهارداشت: همچنين ايجاد يك بستر مناسب جهت تربيت نسلي كه به انسان كامل نزديكتر باشد، از ديگر اهداف نظام است.
وي افزود: نظام جمهوري اسلامي يك مدرسه بزرگ انسان ساز است و امام خميني (ره) يك معلم بزرگ بود.
عطاران در ادامه گفت: امروز با توجه به سرعت توليد علم در كشور ،نظام جمهوري اسلامي در مقام اول دنيا قرار دارد كه اين در نتيجه هم افزايي كليه اركان نظام است و محور اين فعاليت ها آموزش و پرورش مي باشد.
مديركل دفتر توسعه مشاركتهاي مردمي وزارت آموزش و پرورش اضافه كرد: اگر بخواهيم پيشرفت كنيم و به يك تحول بنيادين برسيم بايد دست در دست هم داده و پشتوانه آن قانون تشكيل شوراهاي آموزش و پرورش است.
مدير كل آموزش و پرورش استان گلستان نيز ضمن تبريك هفته شوراهاي آموزش و پرورش گفت: در سال 1372 اين قانون توسط مجلس شوراي اسلامي تصويب و ابلاغ شدكه يكي از مترقي ترين و ارزشمند ترين قوانين در خصوص آموزش و پرورش است كه مصوب شد.
'عيسي پايين محلي' افزود: اجراي صحيح اين قانون باعث ايجاد يك تحول عظيم در آموزش و پرورش مي شود و به سوي تمركز زدايي و مشاركت آحاد مردم حركت مي كند.
به گفته وي در اين قانون آموزش و پرورش به عنوان يك دستگاه خاص ديده نشده بلكه همه دستگاه هاي اجرايي استان و مردم مي توانند در آن نقش ايفا كنند و نقش مردم در تصميم گيريها ، مستقيم است و آموزش و پرورش خود را ملزم به اجراي كامل آن مي داند.
وي در ادامه گفت: با اين قانون مسائل آموزش و پرورش جزء لاينفك زندگي اجتماعي مردم قرار مي گيرد كه با استفاده از فكر، امكانات، تسهيلات و قابليت هايي كه افراد جامعه مي توانند داشته باشند موجبات اعتلاي كيفي مسايل آموزشي و تربيتي را فراهم مي كند.
پايين محلي تحقق مشاركت مردم ، تحقق نظارت مردم بر واحدهاي آموزشي ، استفاده از كليه امكانات جهت تاسيس و توسعه و تجهيز فناوري آموزشي براساس ضوابط اجرايي و تصريح فعاليت هاي اجرايي آموزش و پرورش را از مهمترين اهداف قانون شوراهاي آموزش و پرورش خواند.
از بيست و چهارم تا سي ام دي ماه به عنوان هفته شوراهاي آموزش و پرورش نامگذاري شده است.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1153.html )